שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שוברים את המיתוסים (ולא את הדיאטה)

    זהו, החגים נגמרו ו"עונת הדיאטות" יצאה לדרך. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להדק את החגורה ולשבור כמה מיתוסים נפוצים על תזונה נכונה (למשל, ששתיית הדרים על הבוקר שורפת קלוריות, או שהלחם משמין וכנ"ל אכילה לפני השינה)



    המיתוס: "שתיית כוס מיץ אשכוליות בבוקר שורפת קלוריות וטובה לעיכול"

    העובדות: זו אמונה טפלה ואחת הדרכים להעלות במשקל. כאשר סוחטים פרי, נשארים במסחטה הסיבים החיוניים לגוף, והוויטמינים נחשפים לאוויר וחלקם נהרסים. בסופו של דבר אנחנו מכניסם לגוף הרבה מים, שלל חומצות ושבע כפיות סוכר. את הפרי רצוי לאכול ולא לשתות. באכילת חצי אשכולית אנו מקבלים סיבים, ויטמינים ומינרלים. האכילה מאפשרת ספיגה איטית של הסוכר, בעוד שהשתייה מעלה במהירות את רמת הסוכר בדם, ועודף הסוכר שאינו מתעכל הופך מיד לשומן, מסביר שמעון לזן, מאמן כושר מ"אנרג'ים" – מרכז לציוד ספורט ומכשירי כושר.

    המיתוס: "פעילת גופנית באה במקום דיאטה"

    העובדות: רבים חושבים שפעילות גופנית רבה מאפשרת אכילה ללא הגבלה, אך הפעילות הגופנית חייבת להיות חלק בלתי נפרד מדיאטה מאוזנת. הפעילות עצמה מסייעת לחילוף חומרים תקין ומעכבת את הסתגלות הגוף לכמות הקלוריות המופחתת של הדיאטה. הפעילות הגופנית מווסתת את מנגנון התיאבון, משקיטה רעב, משפרת את ההרגשה ומפעילה את הלב, הריאות ומחזור הדם.

    המיתוס: "כדי להתחיל דיאטה ולהשיג תוצאות מיידיות, יש לפתוח בדיאטת מחץ"

    העובדות: בדיאטת מחץ משיגים תוצאות אבל משלמים מחיר כבד – הרס הבריאות. המשקל אכן יורד, אך יחד עם הנוזלים מאבד הגוף ויטמינים ומינרלים חיוניים, וגם חלבונים. השומן שאנו רוצים להוריד אינו עוזב את הגוף בדיאטת מחץ. כדי לאבד שומן יש לעשות דיאטה מאוזנת, שתאפשר ירידה איטית במשקל ותאפשר לגוף להסתגל בהדרגה למצב החדש. בדיאטות מחץ תיפסק הירידה עם תום יציאת הנוזלים, דבר הגורר ייאוש ומביא אתו התקפת זלילה, עלייה במשקל וכו'. יש גם סכנה של פגיעה בתפקוד בלוטת המגן, המווסתת את חילוף החומרים בגוף.

    המיתוס: "ויתור על ארוחת בוקר חוסך בקלוריות"

    העובדות: טעות נפוצה ביותר, שמקורה באמונה שכך קטנה כמות האוכל שאוכלים במשך היום. למעשה, במשך הלילה מתעכל המזון של היום הקודם ורמת הסוכר בדם יורדת. דווקא בשעות הראשונות של היום זקוק האדם לאנרגיה רבה ולרמת סוכר מספקת. מי שמוותרים על ארוחת בוקר בדרך כלל שותים הרבה קפה במקום לאכול, לעיתים מעשנים, "חוטפים" מפה ומשם ובמשך היום, ובערב מגיעים הבית עייפים, רעבים ועצבנים ומתנפלים על ארוחה דשנה.
    כדי לרדת במשקל יש לחלק את המזון לכמה ארוחות ביום, חלוקה שתבטיח שובע במשך היממה, רמת סוכר קבועה בדם וספיגה איטית וקבועה של מזון ותמנע תופעות של מתח וחרדה. כך הדיאטה לא נמאסת, ואפשר להמשיכה עד לנקודת הסיום הרצויה.

    המיתוס: "בדיאטה צריך קודם כל להפסיק לאכול לחם – זה משמין"

    העובדות: לחם הוא מקור לפחמימות מורכבות ולסיבים חיוניים, ולכן אין לוותר עליו. בנוסף, פרוסה מכילה רק 70 קלוריות, לעומת מאכלים אחרים עתירי קלוריות, שלא תמיד אנחנו חושבים שהם כל כך משמינים.

    המיתוס: "חשוב לאכול הרבה חלבונים, אפילו על חשבון המזונות האחרים"

    העובדות: חלבון ממקור כלשהו (בשר, מוצרי חלב וכו') מכיל כ-4 קלוריות לגרם, כמו הפחמימות. מאחר שעודף קלוריות הופך לשומן, הרי שאכילת בשר במידה מרובה מהדרוש לא רק גורמת לעלייה במשקל, אלא גם מגדילה את כמות השומן הנאגר בגוף, כי בשר מכיל הרבה שומן. ככל שהבשר שמן יותר, כך גדול מספר הקלוריות בו.

    המיתוס: "אסור לאכול לפני השינה"

    העובדות: זו טעות נפוצה, שכן יש לחשב את סך כל הקלוריות שאדם צרך במשך היום (ולא משנה באיזו שעה הפסיק לאכול). חוץ מזה, מומלץ לא ללכת לישון רעבים, כי הדבר יגרור אחריו שינה טרופה ותחושת עייפות למחרת. ארוחה קלה לפני השינה, עשירה בפחמימות ולבונים, מצמצמת ערנות וחוסר מנוחה ומסייעת לשינה עמוקה יותר.

    המיתוס: "רוצה לרזות? אכול הרבה פירות וירקות"

    העובדות: חצי אמת. הרבה ירקות כן, פירות ללא הגבלה – לא! פירות מכילים סוכר, ולכן בכל דיאטה ההמלצה היא לאכול 2-3 מנות פרי ביום.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מריאן הול
    פעילות גופנית? בהחלט, אבל לא במקום דיאטה
    צילום: מריאן הול
    צילום: מריאן הול
    לחם משמין? לא תמיד
    צילום: מריאן הול
    פירות בלי הגבלה? רק אם אתם רוצים להשמין
    מומלצים