שתף קטע נבחר

גם יגואר עם דיזל

באיחור מאד לא-אופנתי, מציגה יגואר גרסת דיזל ראשונה ל-X טייפ. וניחשתם כנראה נכון, זו יחידת מנוע המוכרת מהמונדיאו של פורד

עם היקף מכירות של כ-50% באירופה, וקרוב ל-33% בבריטניה, מנועי דיזל הופכים לשחקנים דומיננטיים יותר ויותר גם בקטגורית היוקרה. אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים. מה שמביא אותנו ליגואר, חטיבת מכוניות היוקרה של פורד. זו התעלמה עד לאחרונה מהכיוון הברור, תוך שהיא מניחה כי לקוחותיה מעדיפים את טעם האוקטן הגבוה.
אלא שהמציאות - כמו שנהוג לומר - הבהירה ליגואר כי היא קצת מנותקת מקהל רוכשי הרכב. כן, גם אלה המכורים לתוצרתה. יותר מדי לקוחות נטשו את המותג בעקבות חסרונו של שתיין סולר, ומספר לא קטן של רוכשים פוטנציאליים כלל לא התחשב במה שיש ליצרן להציע - מאותה סיבה. ובכן, לא עוד.

באדיבות פורד

יגואר מציגה השבוע תשובה נאותה - מנוע 2.0 ליטר דיזל, עם הזרקה ישירה ומסילה משותפת. היחידה החדשה-ישנה מעניקה ליגואר הזולה בהיצע הספק מרבי של 130 כ"ס, ומומנט נאה של כ-35 קג"מ. ואם הנתונים האלה נראים לכם מוכרים-משהו, אתם לא טועים. מדובר במנוע הדיזל שהוצג כבר בפברואר השנה במשפחתית הבינונית של פורד, המונדיאו. וזו כמובן אינה מקריות, שכן מדובר במכוניות על הנהנות מבסיס זהה.
מחיר ה-X החדשה בהיצע צפויה להיות - בבריטניה לפחות - מחיר דומה לזה שנדרש עבור גרסת ה-2.0 ליטר בנזין, והיא תוצע עם הנעה קדמית בלבד. באותה הזדמנות, כאשר יחל שיווק המכונית בספטמבר השנה, תעבור ה-X טייפ מתיחת פנים קלה ביותר, הכוללת שינויים קלים לסבכה ולפגוש הקדמיים.
ביגואר מעריכים כי מכירות גרסת הדיזל יהוו בסופו של תהליך למעלה משני שליש ממכירות ה-X טייפ, כבר בשנת השיווק הראשונה שתתחיל בספטמבר הקרוב. ואם זה אכן כך, נותר רק לתהות מדוע לקח לאנשי יגואר זמן רב כל-כך להפנים את חשיבותו של מנוע דיזל. או שמא מוטב להביט בזה כך - מוטב מאוחר...

שינויים קטנים, סבכה קדמית ופגוש קדמי, מחיר כמו ה2 בנזין, הנעה קדמית

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר X-טייפ...
מקבלת מנוע דיזל...
מהמונדיאו של פורד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים