שתף קטע נבחר

האם שרון יזיע כל הדרך לארה"ב?

רק "אל-על" הסכימה להטיס את ראש הממשלה לפגישתו עם בוש – אבל דרשה 700 אלף דולר, פי שלושה מבעבר, "כי עכשיו שיא העונה". בתגובה ביקש שרון לטוס במטוס של חיל האוויר. הבעיה: המטוס ישן ולא בטוח שיספיקו להתקין בו מיזוג

מתיחות וחילופי האשמות בין לשכת ראש הממשלה ובין חברת "אל-על" סביב טיסתו הקרובה של שרון לארה"ב בתחילת השבוע הבא, לפגישה עם הנשיא בוש. סיכום ביניים: שרון יטוס במטוס חיל האוויר, אבל בתנאים ספרטניים.
לקראת הביקור ערכה לשכת ראש הממשלה מכרז בין חברות התעופה הישראליות. "ארקיע" ו"ישראייר" הודיעו שאין להן מטוסים פנויים. "אל-על" דרשה 700 אלף דולר למטוס גדול (בואינג 747 או 777) או 580 אלף דולר לבינוני (757 או 767), שצריך לנחות לתדלוק בדרך.
בלשכת ראש הממשלה נדהמו: במאי דרשה החברה תמורת טיסה דומה 230 אלף דולר בלבד. "'אל-על' מנסה לסחוט אותנו, זה מחיר מופקע ושערורייתי", אמרו גורמים בלשכה. כאשר שמע שרון על המחיר הוא הודיע: "אני לא אעלה על המטוס הזה".
בלשכת ראש הממשלה פנו לחיל האוויר וביקשו שיקצה לטיסה אחד ממטוסי הבואינג 707 שלו. העלות: כחצי מזו של מטוס "אל-על". אולם לדברי הלשכה, גם חיל האוויר צריך להסב עבור הטיסה את אחד ממטוסי המטען שלו להטסת נוסעים. בנוסף, מדובר במטוס מיושן, בן כ-30 שנה, שלא מותקן בו מזגן ולא בטוח שיספיקו להתקינו עד תחילת השבוע הבא. בנוסף, אין אפשרות להתקין בו חדר-שינה כדי שראש הממשלה יוכל לנוח במהלך הטיסה, והוא חייב לנחות בדרך לתדלוק, מה שמאריך את הטיסה ומייקר אותה. יצוין כי בשנים האחרונות הפסיקו ראשי הממשלה לטוס לחו"ל במטוס חיל האוויר.
גורמים בענף התעופה אמרו, כי בחמשת הימים שהמטוס אמור ללוות את ראש הממשלה הוא היה מבצע 20 טיסות. "עבורנו מדובר בהפסד כלכלי אדיר, ולכן הצענו מחיר גבוה. אם היינו מציעים את המחיר הרגיל בעונה כה בוערת, הייתה פורצת שערורייה ציבורית", אמרו הגורמים. עוד טענו הגורמים, כי גם כך מדובר בסכום לאחר הנחה, ושהמחיר האמיתי עשוי להגיע לכשני מיליון דולר.
דובר "אל-על" מסר אמש: "כבוד גדול לנו להטיס את ראש הממשלה. עם זאת, מדובר בתקופת השיא בתיירות, והחברה פועלת על בסיס עסקי. מעבר לכך, אנחנו לא נוהגים לדווח על הצעות שאנו מגישים ללקוחות".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים