שתף קטע נבחר

GeForce FX5900: מה שלא הולך בכוח, הולך ביותר כוח

אחרי שגרסת FX 5800 של PaperPort לא הצליחה להדיח את Radeon 9800 ממקומו בראש שרשרת המזון הגרפית, מהנדסי nVidia חזרו למערכות ההנדסה הממוחשבת (CAE), הסימולציה ועיצוב מעגלי IC כדי להתכונן למבחני מועד ב' מכריעים

אחרי שגרסת FX 5800 של PaperPort לא הצליחה להדיח את Radeon 9800 ממקומו בראש שרשרת המזון הגרפית, מהנדסי nVidia חזרו למערכות ההנדסה הממוחשבת (CAE), הסימולציה ועיצוב מעגלי IC כדי להתכונן למבחני מועד ב' מכריעים. הם גילו מספר צווארי בקבוק בתכנון המקורי, בעיקר בממשק לזיכרון ובעיבוד חישובי נקודה צפה (חיוניים ליצירת פרספקטיבה מדויקת מבחינה גיאומטרית), ופתרו אותם בגישה המקובלת עליהם - בכוח.
אם 125 מיליון טרנזיסטורים לא עושים את העבודה, 130 מיליון יעשו. ואם 128 מוליכים לא מספיקים להביא את הנתונים מהזיכרון, 256 יספיקו גם יספיקו. תוסיפו לכך הכפלת כמות הזיכרון על הכרטיס, מ-128 ל-256 מגהבייט והתוצאה היא דרמטית. שיפור בין 10 ל-100 אחוז בביצועים, בהתאם לסוג התרגיל.
במשחק Jedi Knight 2 הגרסה המעודכנת רשמה שיפור של 55%, ב-Dungeon Siege "רק" 15%, ב-Unreal Tournament קפיצה של 94% (!) במהירות, ב-Serious Sam SE עליה של 40 אחוז, ב-Comanche 4 תוספת של 31% לביצועים, במרוץ NASCAR המהירות עלתה ב-10% ובמשחק ההוקי NHL הקצב עולה ב-18 אחוז.
אם השמות האלה לא אומרים לכם דבר והמספרים לא מעוררים התרגשות, סימן ש-FX 5900 לא בשבילכם. אבל המכורים למשחקים לא יהססו להיפרד מ-450 דולר תמורת התענוג - אלא אם כן הם הספיקו להציץ במתחרה Radeon 9800 Pro. מתברר שברוב המבחנים המאיץ של ATI מצליח להקדים גם את המפציץ החדש ביותר של nVidia - והמהנדסים המסכנים צריכים לחזור שוב לתוכנות ההנדסה והסימולציה לקראת המבחן הבא.


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פי סי מגזין
מבט ראשון
צילום: פי סי מגזין
מומלצים