שתף קטע נבחר

משפחת ה-E מתרחבת

להיצע גרסאות ה-E קלאס של מרצדס מצטרפת גרסת הנעה כפולה, כמו-גם סטיישן עם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית

לאחר שהציגה בשבוע שעבר את גרסת הסטיישן לממהרים באמת, ה-E55 AMG, מתפנה מרצדס להציג שתי גרסאות נוספות ל-E קלאס, המצטרפות להיצע לקראת סוף השנה. הראשונה היא גרסת הנעה כפולה-קבועה בדגמי השישה צילינדרים - E240 ו-E320 - והשנייה היא ה-E500 סטיישן, עם 306 כ"ס ממנוע שמונה צילינדרים בנפח 5.0 ליטר.

בטיחות אקטיבית

הנעה כפולה קבועה תורמת לבטיחות אקטיבית, בעיקר כאשר מדובר בכביש חלק משלג, בוץ, קרח אר סתם גשם. אך לא רק מכיוון שהיא מאפשרת לתושבי האלפים להגיע לעבודה הפכה למבוקשת. מדובר כאן בצו אופנה מסוים, הצהרה של רוכש הרכב כלפי הסביבה. "אני מעודכן, ובעיקר מוכן - לכל צרה".
במקרה של ה-E מדובר במערכת ה"4Matic" המוכרת גם מה-S, אך לראשונה היא משולבת כאן ב-SBC - מערכת בקרת בלימה (Sensotronic Brake Control). זו מחלקת את עוצמת הבלימה בין ארבעת הגלגלים בהתאם לאחיזה הקיימת בכל אחד מהם, אך עושה זאת במהירות ובדיוק גבוה יחסית למערכות אחרות בשוק. בנוסף מצוידת ה-E הזו גם בכל הבקרות ההכרחיות - משיכה, סיוע בבלימה, יציבות, ABS ובקרת שיוט.
עוד מצוידת המכונית במתלי אויר המשנים באופן קבוע ובהתאם לתנאי הדרך את כיול בולמי הזעזועים. מערכת זו מוצעת כאבזר תקני ב-E500, וכאופציה בדגמי ה-6 צילינדרים. אגב, מאפין נוסף של המערכת הוא היכולת להגבהת מרכב בשיעור מרבי של 35 מ"מ לטובת מרווח גחון עדיף.

וגם E500 סטיישן

הגרסה הבכירה ל-E קלאס במרכב ארוך ורב-שימושי היא מעכשיו ה-500, אם לא לוקחים כמובן בחשבון את גרסאות AMG למיניהן. מדובר כאמור במנוע 5.0 ליטר עם 306 כ"ס ונתון מומנט מרשים של כמעט 47 קג"מ בין 2,700 ו-4,250 סל"ד.
הכוח הזה, יחד עם תיבת אוטומטית בעלת שבעה הילוכים אותה הציגה מרצדס לפני מספר חודשים, מאפשר ביצועים נאים - 6.5 שניות נדרשות להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש, האצה מ-60 ל-120 קמ"ש אורכת 6.2 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס E - גם עם הנעה כפולה
וגם בגרסת E500 אסטייט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים