שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מידע זה כוח: על אתר שי"ל המחודש
    אתר האינטרנט המחודש של שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) הוא שירות מקוון מועיל, שראוי להישמר בין האתרים המועדפים בכל מחשב המחובר לאינטרנט בישראל

    אם מידע זה כוח, אתר האינטרנט המחודש של שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) הוא שירות מקוון חזק, שראוי להישמר בין האתרים המועדפים בכל מחשב המחובר לאינטרנט בישראל, גם אצל משתמשים שסבורים כי לא יזדקקו לו. לעולם אי אפשר לדעת.

     

    שירותי רווחה מקוונים דוגמת אתר שי"ל החדש או אתר ארגוני המתנדבים של החברה האזרחית בחיפה, מוכיחים כי האינטרנט אינו כלי לשעשועים ופנאי

    בלבד עבור העשירונים העליונים, ומספק, בהדרגה, יותר ויותר מידע וכלים לאוכלוסיות החלשות למען ישנו מצבן. אנשים שאינם נהנים מגישה למחשבים ולאינטרנט יוכלו לגשת למידע באמצעות מרכזי להב"ה של משרד האוצר והמרכזים של עמותת תפו"ח.

     

    שי``ל הוקם בשנת 1958 במטרה לסייע לאזרחי ישראל במידע, ייעוץ והכוונה בנוגע לזכויותיהם וחובותיהם ולשירותים העומדים לרשותם ברמה המקומית והארצית. הארגון פועל במסגרת משרד העבודה והרווחה וכולל 50 לשכות ברחבי הארץ וכ-800 מתנדבים.

     

    לצד מוקד המידע הטלפוני של שי"ל (טלפון 1-800-506060) פועל מאז שנת 1995 גם אתר אינטרנט, שפותח על ידי פרופ' שיזף רפאלי מהמרכז לחקר חברת המידע באוניברסיטת חיפה וד"ר נועם טרקטינסקי מאוניברסיטת בן גוריון.

     

    בעוד האתר הישן לא הצטיין בעיצוב או בממשק מזהיר, הוא סיפק מידע מועיל בנושאי ביטוח לאומי, בריאות,דיור, חינוך, מסים, משפחה, עבודה, צרכנות, קליטת עלייה, צבא ורווחה.

     

    השיפור נראה לעין

     

    אתר שי"ל החדש עלה לרשת לאחרונה במסגרת "השקה רכה", לצורכי הרצה. השיפור נראה לעין כבר עכשיו. 14 נושאי האתר, בהם  רווחה, יחסי רווחה, בריאות, צרכנות ועוד, נוחים יותר לגישה במתכונת של אינדקס אתרים. החשובים שבנושאי המשנה מופיעים גם הם בדף הראשי ומקלים על הגולש את הגישה למידע הדרוש לו בנושאים כמו זכויותיו של חייל משוחרר, שירות 144 שחברות הסלולר מחויבות להפעיל, שירותים לאנשים עם מוגבלות ועוד.

     

    כל מאמר כולל הסבר, כתובת וטלפונים ליצירת קשר עם הגורם הטיפולי המתאים. הגולשים יכולים להגיב על המאמרים ולדרגם. לחיצה על כל שם קטיגוריה מובילה לדף עם רשימת הנושאים המלאה. נוסף על כך, הפורום מאפשר לגולשים שלא מצאו תשובות לשאלות להפנות אותן לצוות האתר וגולשיו.

     

    דוד כנפו, הממונה על שי"ל במשרד העבודה והרווחה, מציין כי האתר החדש מופיע גם בערבית וברוסית. לדבריו, מערכת הסטטיסטיקה המתקדמת באתר מאפשרת "להציף" לדף הראשי נושאים פופולריים במיוחד בכל יום. למשל, אם ביום מסוים הנושא הפופולרי הוא זכויות אמהות חד הוריות, נושא זה יופיע למחרת בראש הנושאים בדף.

     

    רכיב נוסף שמצוי בשלב פיתוח יאפשר לכל לשכה של שי"ל ברחבי הארץ לעדכן באתר מידע מקומי רלוונטי. גולשים מרחבי הארץ יוכלו לגשת למידע על שירותים הנוגע למקום מגוריהם. השירות נמצא בשלב ניסוי באמצעות שלוש לשכות שי"ל ובחודשים הקרובים צפויה הרחבתו לכל הארץ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים