שתף קטע נבחר

ירושלים: עוד קניון? עכשיו?

קניון חדש נפתח השבוע בירושלים: לב-תלפיות. המיקום מפתיע (קרוב לקניון מלחה), וגם כמה מהעקרונות שהינחו את היזמים: פחות אופנה, בלי קולנוע, בלי רשתות מזון מהיר ועם סופרמרקט ענק

קדחת הקניונים, שהדביקה את המדינה בעשור הקודם, פסחה על ירושלים, שהיא העיר הגדולה ביותר בארץ מבחינת אוכלוסייה. קניון מלחה הוותיק נותר במשך שנים ארוכות הקניון היחיד בבירה, כשבשנה הבאה הצטרף אליו גם הקניון בתחנה המרכזית החדשה.

 

השבוע נפתח בירושלים קניון חדש - לב תלפיות. החברות אפריקה ישראל, גנדן, בלהר וצרבן השקיעו בהקמת הקניון החדש כ-130 מיליון שקל, ובעלי החנויות בקניון השקיעו כ-100 מיליון שקל נוספים. המיקום: איזור התעשייה בשכונת תלפיות, במרחק אווירי של קילומטר אחד בלבד מקניון מלחה.

 

מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, שתנהל את הקניון, פנחס כהן, אמר אתמול כי היזמים מאמינים שהקניון יצליח להגיע לפדיון שנתי של כ-350 מיליון שקל וכי הם מקווים להחזיר את ההשקעה תוך 10 שנים. לדבריו, דמי השכירות בקניון עומדים על כ-30 דולר למטר או 8% מהפדיון החודשי.

 

מנהל חטיבת הקניונים של אפריקה ישראל, בני כהן, אמר כי המחירים בקניון צפויים להיות זולים משמעותית מהמחירים של שאר הקניונים שמפעילה הקבוצה ברחבי הארץ. המחירים בקניון רמת אביב עומדים על כ-150 שקל בממוצע לפריט אופנה. בלב-תלפיות המחירים ינועו בין 25 ל-160 שקל. זאת, כדי להתאימם לאוכלוסייה הירושלמית.

 

קניון לב-תלפיות שובר מספר מוסכמות הנהוגות בעולם הקניונים בארץ, תוך אימוץ של כמה תפיסות מעולם הפאואר-סנטר. קומת הכניסה של לב תלפיות היא קומה חיצונית, כשהכניסה לחנויות היא מחוץ לקניון עצמו. הקומה השנייה מתנהגת כמו כל קניון.

 

בקניון, המשתרע על שטח של כ-17 אלף מ"ר, בדומה לקניון רמת אביב, אין אף רשת מזון מהיר ארצית אחת. השטח המוקצה למזון מגיע לכ-3% בלבד - פחות משליש מהמקובל בקניונים. חנויות המזון מבוססות על נקודות ירושלמיות עממיות, כמו פתיליה ואומן הפיצה.

 

אין בתי-קולנוע בקניון החדש. אנחנו רוצים לקוחות שקונים, ולא מבלים, אומר כהן. עם זאת, פינת משחקים מורחבת תוקם על גג הקניון.

 

ומה לגבי חנויות אופנה? חנויות האופנה מהוות בקושי 40% מסך החנויות בקניון, לעומת כ-70% בקניונים מתחרים. פתיחה של קניון המבוסס על אופנה בירושלים היא מעשה איוולת. אנשים זקוקים לאופנה זולה, בלי שמות מפוצצים ועם מחירים טובים, אומר כהן. עם זאת, החנויות בקניון הן של רשתות ארציות, כמו פוקס, קסטרו, H&O וורדינון, שפתחו חנויות קצת יותר גדולות מהמקובל אבל פונקציונליות.

 

לעומת זאת, בקניון לב-תלפיות מחזירים לאופנה את רשתות השיווק. חנות הדיסקאונט של רשת ג'מבו תופסת יותר משליש משטח הקניון.

 


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ארכיון ידיעות אחרונות
פנחס כהן. לא רוצה בלינים אלא קונים
צילום ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים