שתף קטע נבחר

פרנקפורט - אירופה נלחמת

תעשיית הרכב האירופאית יודעת כי היא מהלכת כיום על חבל דק, ותנועה לא מחושבת עלולה להיות קריטית. תערוכת פרנקפורט היא תנועה חשובה מאד...

או קיי. אנחנו יודעים כבר מה עומדת תעשית הרכב הגרמנית להציג בפרנקפורט. שהרי מלבד היותה תעשיית הרכב הגדולה ובעיקר הבריאה מכולן, עבור פולקסווגן, אופל, ב.מ.וו, מרצדס והשותפות הגדולות, מדובר במשחק ביתי מובהק, עם כל היתרונות הנגזרים מכך. אלא שבכל זאת, הם לא יהיו לבד.

 

איטליה עדיין כאן?

 

ואם מדברים על מלחמת קיום של ממש, איך אפשר שלא להזכיר את פיאט האיטלקית. וכפי שכבר זיהינו אצל יצרנים אחרים, גם כאן תתרכז המלחמה בניסיונות החייאת המותג בעיני הציבור בעזרת שני קצוות - הזוהר והסטייל, מול שימושיות ועלות נמוכה. ופיאט, תאמינו לנו, תשתמש כבר בפרנקפורט בכל נשק אפשרי. וכבר עכשיו אפשר לקבוע בוודאות שמיקום פרארי ומזראטי לצד אלפא ולנצ'יה, עם פיאט במרכז, לא תעבור בשקט. יש יותר מדי דגמים חדשים ומקור לרכילות על עתיד היצרן.

 

כך למשל החליט שם מי שהחליט כי פרנקפורט תהיה התערוכה בה תציג חטיבת הספורט של היצרן, אלפא רומיאו, פנים חדשות ומחודשות לרוב. וכך מקבלות ה-156 וה-166 מתיחת פנים בן-זמנית, כל זאת לצד GT קופה (ספרינט?) חדשה לגמרי. וזו האחרונה אינה הקיצונית מכולן, כי לצדה תעמוד כנראה מכונית ספורט כמעט-אקזוטית על בסיס הבררה המוכרת, תוך הצהרה חד-משמעית על רכישת מטרה ושמה פורשה.

 

ומצד שני כמו שאומרים, תהיה פיאט עצמה. ושלא במפתיע, מעוניינת היצרנית להציף את התערוכה במכוניות קטנות, מפונטו מחודשת ועד לגרסאות סופיות לפנדה במבחר גרסאות ולאידאה. אז מה אם ראינו אותן זה מכבר? פיאט צריכה לחדש כדי להוכיח קיום, אז עוברים להשקות מדורגות- העיקר האקשן.

 

ואם כבר ללכת רחוק, תמיד אפשר להביט לכיוונה של לנצ'יה, שהגדירה לפחות בעבר שילוב יוצא דופן של סטייל וספורט. ובפרנקפורט עומדת לתצוגה אחת שכבר הציגה זאת, תחת השם פולביה. נכון שלא מדובר כאן במכונית שפותחה במיוחד, אלא בכזו המבוססת על הברקטה הזולה והבסיסית. ובכלל, צריך סיבה טובה עד מאוד כדי לשלוף מהארון שם כל-כך אגדי, וחשבון פשוט אומר שאי אפשר לעשות זאת פעמים רבות מדי. בפיאט למשל לא עשו זאת שלושה עשורים - צריך לקוות שלא מדובר בצעד של ייאוש.

 

ובכל זאת, הגאווה האמיתית של האיטלקים לעולם תהיה חלק מפיאט. כך למשל במקרה של אגדה מוטורית נוספת שחוזרת לכביש, ונושאת את השם קוואטרופורטה. מדובר כמובן במזראטי, המעוניינת לשחזר את הימים בהם נחשבה המכונית בעלת השם הזה לאגדה של ממש, בזכות יכולת יוצאת דופן לשילוב בין ספורט לאקזוטיקה, מבלי לוותר על מרחב (סביר) לנוסעים.

 

משוודיה באהבה

 

לא לעיתים קרובות מפנקת אותנו תעשיית הרכב השוודית בהפתעות לקראת תערוכה. אלא שבפרנקפורט יש להניח כי הרבה עניין ציבורי יתמקד בוולוו. זאת תודות למכונית כל-חדשה של היצרן תחת כנפי פורד - ה-S40. שימו לב. זו לא רק מכונית ראשונה של וולוו שתתבסס על פלטפורמה מבית פורד, אלא גם הראשונה שתיוצר במפעל של הקונצרן הענק. אפשר להוסיף עוד הרבה תארים כאלה ואחרים המתייחסים ל"ראשוניות", אבל לא ממש צריך.

 

החשיבות של ה-S40 לשוודים ברורה לגמרי. יש כאן עניינים גלובליים, וכלכלת מקרו ומיקרו, ועתיד היצרן אצל פורד, או ערכו אצל קונצרנים אחרים שהביעו בו עניין בעבר. אבל בעיקר, מדובר במוצר המהווה חלק חשוב מאד מתוכנית הפלטפורמה הקומפקטית הכל-כך חשובה של פורד. וזה עוד לפני שמרחיבים את המשפחה עם גרסאות נוספות, או דגמים אחרים על בסיס הפלטפורמה.

 

מנגד תעמוד סאאב, שאף היא אינה יכולה להרגע ולהתרווח על הכורסה תוך עיון במאזנים סופר-חיוביים. רמת המכירות אינה תופסת תאוצה, בעל הבית האמריקני אינו מאושר ממה שקורה, אבל הרבה חדשות יוצאות דופן לא יהיו גם הפעם. תהיה סטיישן במות מכונית תצוגה, ויהיו הרבה קולות אופטימיים ותכניות עתידיות. לא הרבה מעבר.

 

בריטניה לכל

 

ואם עסקנו כבר בוולוו, אפשר לעבור לחברה האם, פורד. ושם תמתין לנו יגואר, הנמצאת כרגע בשלבי התפכחות מתוכניות צמיחה גרנדיוזיות שלא הצליחו בינתיים. שיפור במכירות בהחלט כן, אך לא דרמטי כפי שציפו. מה עושים כדי לטפל בבעיה? חלק מהתכנית המקורית הייתה להפוך את יגואר ליצרן עממי יותר, מבלי לפגוע באקסלוסיביות. זה קשה, ואין יותר מדי דוגמאות לכך בעולם הרכב, אבל...

 

ובכן, אין להתפלא אם כך שיגואר תציג בפרנקפורט גרסאות ראשונות בהיסטוריה עם מנוע דיזל, כמו-גם עם מרכב סטיישן. לדברי היצרן, אלה בדיוק הדגמים שיעזרו לו להתפתח לרוחב, ולהציע ממד חדש שלא היה קיים עד כה במוצרי החברה. הם הקהל יצביע עם הארנק? לא ברור בינתיים.

 

ואם מדברים על התעשייה הבריטית, איך אפשר שלא להזכיר את לנד-רובר. זו תציג את הפרילנדר המחודש, שאמור להצדיק הפעם את מחירו הגבוה (מדי) בעזרת השיפורים נרחבים. רוצים סטייל? מה יותר מאסטון-מרטין DB9 חדשה, שאמורה להיות תוך זמן לא רב "הנמכרת ביותר" של יצרן העילית.

 

ופורד עצמה? זו אינה מתכוונת לתת לבנותיה לעשות את העבודה לבדן. עם זאת, לא פורד היא זו שתציג כאן מגוון דגמים חדשים האמורים לגנוב את ההצגה. מי שכן תהיה היא כנראה ה"ויסוס" לתצוגה, שמבטיחה להציג את עתיד העיצוב לדגמי הקונצרן בשנים הקרובות. בעיקר בכל הנוגע לתכניות העתיד הקרוב של החטיבה האירופאית. ואם גם נראה קאפרי חדשה, הרי שבטח לא יהיה לנו על מה להתלונן...

 

פאריז בידינו?

 

ותמיד יש צרפתים. לאחר תצוגות שופעות בפאריז וז'נבה, סביר היה להניח כי היצרנים הצרפתים יעדיפו גישה סולידית במגרש החוץ. ולכן הולכת סיטרואן "על קטן" ותציג את ה-C2 החדשה והדינמית, ואילו פיז'ו עשויה להציג את מחליפת ה-106 אשר בוחרת בכיוון "מיניוואני" יותר.

 

עם זאת, פיז'ו כבר הבטיחה כי תבליט את הצד הספורטיבי בו עשתה חייל בשנים האחרונות, ותחשוף בפרנקפורט את המתמודדת החדשה על אליפות העולם בראלי. מדובר ב-307CC אשר תחליף את המנצחת הגדולה- ה-206. ואם זה לא מספיק, הרי שמכונית תצוגה תחת השם 407 אלקסיר, אמורה להעניק הצצה ראשונה למחליפת ה-406, עם הפנים למכונית סדרתית כבר בז'נבה, מרץ 2004.

 

גם ברנו עברו שתי תערוכות עמוסות במיוחד, וניכרת רגיעה קלה. זו תתבטא בצמד מכוניות תצוגה חמודות תחת השם בי-בופ, אבל לא רק. כי הגיע הזמן לסיים את השקת סדרת המגאן, והתערוכה הגרמנית תהיה על כן מקום מצוין לחשיפת גרסה ספורטיבית במיוחד עליה כבר סיפרנו בעבר, כמו-גם אח גדול (וארוך) לסניק.

 

וספרד?

 

או במילים אחרות - סיאט. המותג הספורטיבי-צעיר של פולקסווגן יגיע לתערוכת פרנקפורט עם האלתיאה, מיניוואן ספורטיבי בגרסת תצוגה וכזה הרומז על עתיד מחליפת הליאון. גרסת הייצור שמתוכננת לראשית שנת 2004, צפויה להיות אגרסיבית מעט פחות ושגרתית מעט יותר אם כי העיצוב הכללי יישאר כפי שדגם התצוגה ממחיש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונצרן פיאט יגיע עם אלפא רומיאו...
פיאט בשפע...
גם לנצ'יה
הבריטים יתגאו באסטון מרטין
הצרפתים ברנו...
ובסיטרואן...
והספרדים? יסתפקו בסיאט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים