שתף קטע נבחר

חולון: פחות תלמידים, יותר מעורבות עירונית

נמשכת מגמת הירידה במספר התלמידים שלומדים בעיר, אבל מנגד מגדילה עיריית חולון את המעורבות והשקעה במערכת החינוך. לקראת שנת הלימודים הקרובה הבטיח ראש העירייה לטפל באופן אישי בהקמת מרכז אבחון לקויי למידה

מגמת הירידה במצבת התלמידים במערכת החינוך בחולון נמשכת גם בשנת הלימודים תשס"ד. במסיבת העיתונאים השנתית שבה ניתנה סקירה של ההכנות והתוכניות של מינהל החינוך בעיריית חולון, נמסר כי בשנת הלימודים הנוכחית ילמדו בחולון 30,003 תלמידים  - לעומת 30,524 בתשס"ג. בשנת הלימודים תשס"ב למדו בעיר 30,924 תלמידים, ואילו בשנת הלימודים תשס"א 31,807.

הירידה המשמעותית ביותר השנה נרשמה במספר הנרשמים לגני הילדים: 4,536 ילדים בתשס"ד לעומת 4,867 בתשס"ג. במסיבת העיתונאים לפתיחת שנת הלימודים השתתפו ראש העירייה משה רינת, סגן ראש העירייה מוטק'ה נתנזון, ראש מינהל החינוך רמי הוכמן ומנהלי המחלקות השונות במינהל החינוך. ראש העירייה ששון פתח בסקירה בנושא השיפוץ המסיבי שבוצע במהלך חופשת הקיץ ושיימשך לתוך שנה"ל במספר רב של מוסדות חינוך בעיר בתקציב של למעלה מ-14 מיליון שקל. ששון ציין כי גורמי חינוך בחולון זכו בפרסים ותעודות הוקרה רבות, ואף הציג נתוני הצלחה השוואתיים בבגרות, שעלו מ-48,89 אחוזים בתשנ"ג לשיא של 58.77 אחוזים בתשס"א.

כזכור, בשנת הלימודים תשס"ב חלה ירידה קלה באחוזי הבגרות בחולון והם עמדו, לאחר שיקלול נבחני מועדי ב', על 57.73 אחוז. ששון התייחס גם לשני נושאים שבהם הוא יטפל כדבריו באופן אישי: "החלטתי לפתוח מרכז לאיבחון לקויי למידה. אני חושב שהדבר הזה לא קיים במדינה בשום רשות. אני מתכוון להקים את המרכז מתקציב עירוני ואני גם עומד בראש צוות ההיגוי להקמתו. אני מקווה שנוכל לעזור לאותם הורים שידם אינה משגת לשלם עבור איבחון. נמשיך גם בטיפול בכל מה שקשור לאלימות וסמים בקרב בני הנוער".

ראש מינהל החינוך בעירייה, רמי הוכמן, חזר על משנת המינהל השואפת להיות המוביל בארץ ובעולם. הוכמן התייחס להדגשי המינהל בשנת הלימודים תשס"ד: "אחד הדברים שמאד משמעותיים מבחינתנו היא העבודה על סמך מדדים ועל סמך תוצרים ותוצאות, וכשאנחנו אומרים שאנחנו רוצים להוביל בארץ ובעולם זאת לא אמירה בעלמא. בשנת הלימודים תשס"ד נמשיך את נושאי החינוך החברתי ערכי, השירות הדיפרנציאלי שכולל פיתוח מענים ייחודיים למגוון הצרכים של פרטים וקבוצות המהווים את הפסיפס האנושי המורכב של חולון, שיתוף שותפות ואחריות לתוצרים, יזמות וחדשנות והמשאב האנושי, שכולל מחויבות לפיתוח, לטיפוח ולהעצמת מנהיגות חינוכית מובילה. המשאב האנושי הוא המפתח להכל, וקבענו לפני שלוש שנים שבטווח של חמש שנים כל אנשי החינוך בחולון יהיו בעלי תואר ראשון לפחות וכל המערך המסייע יהיה לפחות עם 12 שנות לימוד. אנחנו משקיעים סכומי עתק במערך ההשתלמויות".

מנהלת המחלקה היסודית במינהל, טובה דולב, אמרה כי המחלקה תתמקד השנה בשיפור הישגים בעיקר במדע ובטכנולוגיה ובהעלאת רמת הציפיות של המורים מהתלמידים. מנהלת המחלקה העל יסודית במינהל, טלילה שריר, דיברה על העבודה המערכתית של מנהל אגף ארגון ובקרה במינהל, יוני רובינשטין, התייחס לקשיי איתור התקציבים למערכת החינוך העירונית: "אנחנו מנסים לאתר תקציבים והיום משרד החינוך לא נותן תקציבים כך שהעירייה, וראש העירייה בראשה, עושים מאמץ עילאי לגייס כספים מכל מקור שיש ומכל מקום אפשרי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הירידה המשמעותית ביותר השנה נרשמה בגני הילדים בעיר
מומלצים