שתף קטע נבחר

החדשות של ימאהה

יצרנית האופנועים הגדולה מנצלת את תערוכת טוקיו כדי להצטרף לתעשייה, ומציגה אופנועי רטרו וסופרמוטו. וכמובן, גם את העתיד על שניים

בתערוכת טוקיו מציגה ימאהה לא פחות מ-19 דגמים שונים, חלקם לשוק המקומי-יפני, חלקם לשוק העולמי כולל ישראל. ולצד דגמי תצוגה מעניינים שיראו שם לראשונה, תציג כמובן החברה גם את הדגמים המעניינים שהושקו בחודשים האחרונים.

 

ובראשם, איך לא, ה-R1 הספורטיבי-קיצוני, היישר לשנת הדגם 2004, ולאחר הצגה ראשונה ורשמית לקהל בתערוכת מילאנו. נתון ההספק המרבי של המנוע המוזרק עומד על 172 כ"ס, מספר מרשים מאד לנפח של ליטר בלבד. שורה ארוכה של שינויים במנוע ומערכת הפליטה, שלדה חדשה וקשיחה יותר ומשקל יבש של 172 ק"ג בלבד (וכן, אתם מזהים נכון, יחס של כ"ס לכל ק"ג), הופכים את ה-R1 למכונת מהירות מדהימה.

 

ויש עוד כמובן

 

לצדו של המגה-ספורט מוצגים שני דגמי "פייזר" חדשים – אחד עירום לחלוטין, השני עם מסכת חזית. שניהם זהים, ועושים שימוש במנוע ה-R6, דגם הספורט-600 של ימאהה, ומחליפים את הפייזר הישן, שאינו עומד עוד בתקנות אירופאיות לזיהום אויר. המנוע כויל כך שהוא נדיב יותר במומנט בתחום סלד הבינוני-נמוך. וכן, גם כאן ממוקמת מערכת הפליטה מתחת למושב, כמו שנהוג.

 

לצד דגמי כביש טהורים יעמוד לו גם "סופרמוטו" יפני סדרתי ראשון מבית ימאהה, ה-XT660X שמבוסס על אופנוע הכביש-שטח המקורי, עם גלגלים בקוטר "17 והתאמות נוספות. המנוע מייצר 48 כ"ס בעזרת הזרקת דלק, ועושה שימוש בגלגל תנופה קל יותר לשיפור התגובה. דיסק הבלם הקדמי הוגדל ל-320 מ"מ, וקיבל קליפר בעל ארבע בוכנות. הכידון כמובן גבוה, המושב ישר ומספר שינויים עיצובים משלימים את החבילה.

 

באגף הקטנועים ראויים בעיקר שניים לציון. ה-Tmax החדש מקבל מערכת הזרקת דלק מעודכנת, צמיגים מודרניים, דיסק כפול בבלם הקדמי, צינורות מזלג עבים יותר ואימובילייזר מובנה. לאור הצלחתו המסחרית של הדגם הנוכחי, נראה כי גם לחדש צפויים חיים קלים וטובים.

 

קטנוע נוסף שמוצג הוא הגרנד-מג'סטי, עם מנוע 250 סמ"ק וארבעה שסתומים לצילינדר חדש, שלדה מודרנית וחישוקי "14 ו-"13 מלפנים ומאחור בהתאמה. השלדה החדשה רחבה יותר, מאפשרת נפח אחסון של עד 59 ליטרים מתחת למושב, ואמורה להעניק יציבות משופרת.

 

קונספט 

 

כאמור, ימאהה מציגה גם מגוון דגמי קונספט מעניינים. המסקרן שבהם הוא כנראה ה"מבריס" (Mabrice), קטנוע המבוסס על המג'סטי, עם קווי עיצוב מאורכים וצללית נמוכה יותר. הדגם הזה עושה שימוש במנוע 250 סמ"ק כיחידת כוח מרכזית, לה עוזר מנוע חשמלי המותקן על ציר הגלגל הקדמי.

 

זה האחרון אמור להעניק תוספת כוח בזמן האצה מחד, ומאידך להקל על תמרון האופנוע בזמן יציאה מחניה במקומות צפופים, או כאשר הוא מובל רגלית. בורר בעל שלושה מצבים מאפשר שימוש בהנעה "רגילה" בלבד, הנעה משולבת של שני המנועים, או הנעת המנוע הקדמי-חשמלי בלבד. מעניין...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה R1 - מלך הכביש?
ימאהה מבריס - לעתיד הלא-רחוק?
ימאהה XT660X. סופרמוטו
ימאהה פייזר
Tmax. מערכת הזרקת דלק מעודכנת
גרנד-מג'סטי, עם ארבעה שס' לצילינדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים