שתף קטע נבחר

"אנחנו עושים את זה קומפקטי"

זו הסיסמה שמלווה את שפע דגמי התצוגה של דייהטסו בתערוכת טוקיו. ואם תהיתם אז כן, כולם קטני מידות...

יצרנית הרכב היפנית דייהטסו מתמחה זה שנים רבות במכוניות עירוניות קטנות, מרביתן משווקות בשוק היפני בלבד. ובהתאם, חושפת היצרנית סדרה של מכוניות תצוגה בתערוכת טוקיו, כולן זעירות אך מלאות חן. כמו למשל ה-D-Bone (האות D מהמילה Dynamic), רודסטר דו-מושבית עם הנעה כפולה ומראה דמוי באגי.

 

ועיניכם הרואות. עיצוב המכונית נראה "שלדי" למדי, עם מוטות מרכב חשופים ועיצוב חשוף ונטול הצטעצעות מכל סוג. את זה משיגה היצרנית הקטנה בעזרת שימוש במשטחי מתכת חשופים בתא הנוסעים, המאפשרים להציג - כך דייהטסו - מראה "קשוח וברור" בסביבת הנהג והנוסע.

 

UFE-II

 

דגם תצוגה נוסף הוא ה-UFE-II, המשך ברור לדגם תצוגה שנקרא UFE (ר"ת של Ultra Fuel Economy) אשר שהוצג בתערוכת טוקיו לפני שנתיים. עם ה-UFE-II מבטיחים רעיון בשל יותר, למרות שלא ברור עדיין אם יש תכניות ייצור. זו מכונית מיני היברידית (הכלאה של מנוע בנזין ויחידה חשמלית) לארבעה נוסעים, אשר מסוגלת - לטענת דייהטסו - לשבור שיא צריכת דלק. כ-60 ק"מ לכל ליטר בנזין.

 

מבט חטוף על מפרט טכני מצומצם שדייהטסו מפרסמת, ממחיש היטב כיצד הושג נתון כה מרשים. ראשית, המכונית שוקלת 570 ק"ג בלבד, הודות לשימוש נרחב באלומיניום ושְׂרָף במרכב. בנוסף, תכנון המבנה בוצע תוך שימוש בניסיון מתחום התעופה, אשר אפשר ליצרנית לקבוע מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.19 בלבד, שיפור של 0.06 לעומת ה-UFE הראשונה, ושיא עולמי במכוניות לדבריהם.

 

מערכת הנעה היברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 660 סמ"ק, עם הזרקה ישירה. זה משולב כאמור למנוע חשמלי, המוזן על-ידי שני מצברי ניקל-מטאל היידרייד. שתדעו.

 

ויש עוד...

 

בנוסף לדגמים אלה, הציגה דייהטסו גם את ה-XL-C, או - Excellent Compact. מדובר במכונית מיני קטנה ואופנתית, האמורה להעניק "תחושה יוקרתית למרות מימדים קטנים". ואם כבר לצטט, הרי ש"בעיצוב המכונית הושם דגש על קווים אלגנטיים".

 

עוד מדייהטסו לתערוכת טוקיו הוא הטאנטו, מעין מיקרו-מיניוואן מהסוג שרק יפנים מבינים וצריכים. ומה בכל זאת יש בטאנטו (Tanto, מאיטלקית - הרבה) פרט לעיצוב קובייתי? מרחב מחייה נדיב, מצהירים בדייהטסו, בוודאי בהתחשב בבסיס גלגלים צנוע של 200 ס"מ וגובה של 133 ס"מ בלבד. קיימת גם גרסת טאנטו-טורבו, עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח 660 ס"מ ומגדש. לא, אין ביצועים מסמרי שיער.

 

רוצים עוד?

 

בדייהטסו מספרים גם על E3 - (שפירושו Easy Enter and Exit), דגם תצוגה שמקודש לפתרונות כניסה ויציאה ממכונית. ויש גם Move FCV-K-2, מכונית מיני מונעת תא-דלק שהחלה ניסויים על כביש ציבורי בראשית 2003. או Mira Selfmatic, רכב שתוכנן לאנשים בעלי נכות הגרים לבד; כמו-גם גרסת ביצועים לקופן (Copen) - רודסטר קטנה בעלת גג קשיח מתקפל, ו... מספיק בינתיים, אנחנו חושבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו D-Bone
UFE-II
ומהצד
XL-C
טאנטו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים