שתף קטע נבחר

ניסאן מסתערת על טוקיו

תערוכת טוקיו משמשת עבור ניסאן במה מצוינת לחשיפת דגמי תצוגה מעניינים - רודסטר בהשראת שנות ה-30', מכונית מנהלים, ועוד הרבה אחרות

בתערוכת טוקיו שמתקיימת בימים אלו, מציגה ניסאן מספר דגמי תצוגה חדשים, כחלק מחגיגות 70 שנות קיום של יצרנית הרכב היפנית. ולאחר שסיפרנו לכם בהרחבה על ה-C-Note החשובה והמעניינת, דגם תצוגה המראה כיוון אפשרי למחליפת האלמרה על בסיס רנו מגאן, הגיע הזמן להציג את יתר מכוניות הרעיון:

 

Jikoo

 

ה"ג'יקו", הוצג בפני עיתונאי הרכב על-ידי קרלוס גוסן, האיש שהציבה רנו - המחזיקה בשליטה בניסאן - כדי לייצב את היצרן היפני. וכמו-כן, האיש שעשה עבודה מצוינת בדרך להפוך את ניסאן מחברה הנתונה במשבר כלכלי חמור, ליצרנית מצליחה מאד, עם עתיד ורוד במיוחד.

 

והדגם הזה שואב מאפייני עיצוב מדאטסון של שנות ה-30', כך טוענים בניסאן, ובוחרים שלא לחשוף פרטים מיוחדים נוספים על המכונית. למעשה מדובר בדגם תצוגה לכל דבר ועניין, שלא נראה כעומד להגיע לפס הייצור. ואם אתם מחפשים אזוטריה של ממש, הרי שמעצבי ניסאן מודיעים כי בעיצוב תא הנוסעים שולבו אלמנטים המאפיינים את העיר טוקיו, כפי שנראתה לפני 70 שנים. באמת.

 

ומה עוד, בכל זאת? נתוני מנוע לא נחשפו אמנם, אך בניסאן ידעו לספר כי אורכו של הרכב עומד על 373 ס"מ, רוחבו 161.5 ס"מ, גובהו 123 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 240 ס"מ. ואם תהיתם לגבי חישוקי "20 נאים, הרי שאלו מצוידים בצמיגי 195/55. אמרנו כבר שמדובר בתצוגה בלבד?

 

Fuga

 

דגם התצוגה השני של ניסאן לתערוכת טוקיו הוא ה"פוגה", וכאן כבר יש תכניות ייצור, אם כי כנראה של חלקים מסוימים ופריטים ייחודיים שימצאו עצמם במחליפה עתידית למקסימה, מכונית היוקרה של ניסאן הממוצבת מעל לפרימרה המוכרת. וכפי שניתן לראות בתמונות, מדובר בדגם שיכול להגיע לייצור סדרתי מהר יחסית, ככל הנראה ללא גג שמש כפול ומרשים, ולבטח ללא חישוקי "20. סביר גם להניח שדגם סדרתי יציע יותר משני מקומות ישיבה מאחור, בניגוד לדגם התצוגה.

 

לדברי ניסאן, מדובר בסדאן יוקרתית המציגה כיוון חדש למכוניות בקבוצתה. כדאי לציין כי מדובר כאן במנוע קדמי (עליו לא נמסרו פרטים) והנעה אחורית - נוסחה שקשה לכנות מודרנית. אם כי, אפשר כבר להריח ניצני קאמבק... מרכב הפוגה עושה שימוש במכללים מוכרים מהסקייליין שהוצגה לפני כשנתיים בשוק היפני.

 

ממד האורך מציג 493 ס"מ, בסיס גלגלים עומד על 295 ס"מ, ויחד עם ממד רוחב של 185 ס"מ, תאפשר המכונית הזו - לדברי ניסאן לפחות - מרחב מחייה מכובד לנוסעים. אלו ישמחו גם לדעת כי הפוגה מצוידת באמצעי בטיחות אקטיבית שונים, כמו בקרת התנהגות דינמית, בקרת שיוט מותאמת לסביבה, ואמצעי בטיחות פאסיבית דוגמת מערכת חגורות בטיחות הנמתחות רגע לפני תאונה לפי עוצמת הבלימה של הנהג, בין היתר.

 

Serenity

 

סרניטי, או שלווה/רוגע באנגלית, הוא שמו של דגם תצוגה שלישי עבור ניסאן בטוקיו. במקרה זה מדובר ב"מכונית משפחתית רב-תכליתית לשישה נוסעים". ובמילים אחרים, עיניכם צופות בקרוס-אובר נוסף בתעשיית הרכב המודרנית, עם שילוב מעניין בין סדאן ספורטיבית למיניוואן מרווח.

 

שלוש שורות מושבים מאפשרות מרחב לשישה נוסעים, הישובים בכורסאות שתוכננו להעניק תנוחה נוחה ומרגיעה במיוחד - כך ניסאן. מאפיין ייחודי נוסף הוא דלתות הזזה גדולות, ללא קורות אמצע ("B"), תכנון האמור להעניק לא רק נוחות גבוהה בכניסה ויציאה, אלא גם כזה שיתרום לתחושת מרחב עדיפה. תרומה נוספת תתקבל מבסיס גלגלים של 290 ס"מ, ממד אורך של 470 ס"מ, רוחב של 178 ס"מ ומרחק של 155 ס"מ בין הכביש לתקרה.

 

נהג הסרניטי אמור ליהנות ממערכת by-wire, החוסכת קשר פיזי בין דוושות ומכלולים. מדובר בהיגוי והעברת הילוכים אלקטרוניים, המאפשרים לידית ההילוכים ולהגה לנוע בהתאם למיקום מושב הנהג. בנוסף ימוקם מנוע קדמי שיעביר כוח לגלגלים מלפנים. אלה של מכונית התצוגה נדיבים למדי 225/45. תיבת ההילוכים אוטומטית-רציפה.

 

Redigo

 

"מכונית עם גג פתוח לצעירים פעלתנים, הנהנים מנסיעה במכונית בעלת גג נפתח". כך מגדירים בניסאן את ה"רדיגו", רכב תצוגה רביעי המציע את חווית הרוח-בשיער פוזה-בעיניים, בשילוב מאפייני שטח אופנתיים. יש צמד חלונות גג גדולים שניתנים לפתיחה, ואמורים להעניק את אותה תחושה מדוברת.

 

צמיגי 195/60 וחישוקי "17, יחד עם קווי עיצוב זוויתיים וממד גובה מכובד, מעניקים לרדיגו מעט מאפייני כאילו-שטח. אותם קווי עיצוב מדוברים מגובים במערכת הנעה כפולה. הרדיגו מצויד במנוע צנוע ממדים בנפח 1.4 ליטר, ובתיבת הילוכים רציפה. גם המידות צנועות יחסית, עם ממד אורך של 383 ס"מ ובסיס גלגלים בן 246.5 ס"מ. לפחות בדגם התצוגה יש מקום לארבעה בלבד.

 

Effis

 

ניסאן אפיס מציע גישה נוספת לרעיון ה-FCV (ר"ת של Fuel Cell Vehicle - רכב תא דלק) עתידי. כאשר הכוונה נותרת תחבורה נוחה, זולה, ובעיקר עירונית. ולכן אורכה עומד על שלושה מטרים בלבד (68 ס"מ פחות מפיז'ו 106, למשל). שימוש במנוע מימן (תא דלק), הממוקם יחד עם מערכת החשמל ברצפת המכונית, מאפשר ניצול מרבי של המרחב. בסיס הגלגלים 205 ס"מ בלבד, יש מקום לארבעה וזהו.

 

Cube Cubic + Conran & Partners

 

דגם תצוגה נוסף, חמוד ומכוער בו זמנית, הוא הקיוב-קיוביק + קונראן & ושות'. ומאחורי השם הארוך ולכאורה חסר משמעות זה מסתתר דגם תצוגה על בסיס הקיוב, מכונית סופר-מיני-מיניוואן לשוק היפני. ולמה השם הזה? כי מדובר כאן בשיתוף פעולה בין ניסאן לסדנת העיצוב קונרן ושות' הלונדונית, העוסקת בעיקר במבנים, רהיטים, כלי שולחן ועיצוב בתים כללי.

 

כך שלא מפתיע לגלות כי דגם התצוגה מנסה לשלב בין העולם המוטורי לעולם הבית. ועל בסיס הקיוב האמורה מוצג הדגם הזה, עם שינויים בולטים בעיצוב פרטים כמו סבכה קדמית, קווים רדיאליים משולבים בזוויות חדות ועוד. האווירה חייבת להיות "ביתית וזמינה, עם DNA יפני ומוטיביים בריטיים" - כי כך אומרים ניסאן.

 

אגב, בדגם התצוגה - כמו בכל קיוב סדרתית - ניתן להושיב שבעה נוסעים בשלוש שורות של מושבים - שניים מלפנים, שניים מאחור ושלושה באמצע. בסיס גלגלים של 260 ס"מ מצטרף לממד גובה של 164.5 ס"מ, האמורים להעניק את המרחב הנדרש, והמוכר מהבית הפרטי, כמובן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן מציגה: Jikoo
Fuga
Serenity
Redigo
Effis
Cube Cubic + Conran & Partners
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים