שתף קטע נבחר

אנטישמיות בצל בג"ץ

פסיקת בית המשפט העליון בעניין הסרט "ג'נין, ג'נין" מצביעה על העיוורון הפוסט-מודרני שבו לקה, והיא משמיטה את הקרקע מתחת לניסיונות להילחם באנטישמים

ברוב ארצות אירופה גואה האנטישמיות החדשה לממדים שלא זכורים כמותם מאז תום מלחמת העולם השנייה, מאז שנחשפו זוועות השואה. כל המומחים מסכימים שזו מגיפה מסוכנת. הביטוי האחרון לכך הוא האסון בשבת באיסטנבול; הפעם הבאה יכולה להיות בצרפת.

 

בבסיס האנטישמיות נמצאת תעמולת כזב ארסית, מופקת על-ידי התעשייה הפרו-ערבית פלסטינית, אשר מספרת את סיפור המלחמה בינינו לבין הפלסטינים באופן כזה, שטרור המתאבדים הוא מאבק "הצדק בהתגלמותו", ומלחמת המגן של ישראל היא "טרור שטני", שמנהלת מדינה.

 

ארצות ערב, הפלסטינים והאיסלאם בכלל, הם-הם התגלמות מרחבי "החופש, הדמוקרטיה והנאורות", וישראל והיהודים הם התגלמות "הדיכוי והעריצות". לקורא ולצופה באירופה נותר בדרך כלל להחליט אם הוא מאמין ל"אינפורמציה" השקרית, ושונא את ישראל, מדינת העם היהודי ואת היהודים בכלל, או אם הוא מצליח להבין שזוהי תעמולת כזב בסגנון אנטישמי.

 

רבים באירופה עדיין מבינים נכון, אבל מספרם של אלה שנמשכים אחרי הכזבים האנטישמיים הולך וגדל, ומתקרב כבר לאחוזים שהעלו לשלטון מפלגות אנטישמיות בשנות השלושים של המאה העשרים, שנות החושך והאפלה. גם אז היו שופטים ליברלים בווימאר שלא רצו לראות, לא רצו לשמוע, ולא רצו להבין.

 

כל הנימוקים של בג"ץ להתיר את הקרנתו של הסרט "ג'נין, ג'נין" הם מוטעים לגמרי, ולוקים בעיוורון מסוכן. כדי להוכיח זאת די לבחון אותם ביחס "לעלילת הדם העתיקה" נגד יהודים מאז ימי בית שני. נימוקים אלה יכולים להכשיר גם סרט אנטישמי שכולל "עלילת דם", מאחר שהם קובעים כי שקרים גסים ועלילות מרושעות אינם עילה לפסול סרט או יצירה אחרת.

 

ובכן, מדוע לא להתיר לפרסום את הפרוטוקולים של זקני ציון? אם בג"ץ יפסול סרטים ומחזות אנטישמיים (ואינני בטוח בכך בהרכבו הנוכחי), יהיה זה רק מפני שההיסטוריה האנטישמית הוכיחה כבר, שפרסומים כאלה מביאים לרצח המונים, שמכוון קודם כל נגד היהודים. שופטי בג"ץ חושבים שמדינת ישראל חזקה מספיק כדי לחסום כל אפשרות של השמדת יהודים, גם כאן, וגם בעולם. זהו עיוורון גמור ומסוכן.

 

במדינת ישראל כבר מתרחשים "פוגרומים אנטישמיים" בנוסח איסלאמי על-ידי טרור המתאבדים, ותעמולת הכזב של מוחמד בכרי בנוסח "ג'נין, ג'נין", באה לתת לזה לגיטימציה, חלקית או מלאה.

 

מדינת ישראל איננה די חזקה כדי למנוע את תוצאותיה המרות של הסתה אנטישמית, ואסור לנו לחכות, להמתין ולראות, מה יהיו תוצאות ההסתה האנטישמית-ערבית-מוסלמית-פלסטינית. יש ודאות ברורה וקרובה שיקרו אסונות חמורים בארץ ובעולם, כתוצאה מהסתה פרועה זו.

 

למה נועד בית המשפט?

 

וכאן מופיע הכשל הפוסט-מודרני: יש אמנם הצדקה "לספר את הסיפור" מנקודות מבט שונות, אך האם פרוש הדבר שיש לגיטימיות גם לנקודת מבט אנטישמית? האם פרוש הדבר שאי אפשר עוד לשפוט בין אמת ושקר? האם פרוש הדבר שעלילת דם נגד חיילי צה"ל היא בסך הכל "הסיפור מנקודת מבטם של הפלסטינים?"

מסקנות אלה הן מסקנות של הבל. שוויון זכויות איננו מתיר לפגוע בזולת, וחופש דיבור איננו כולל הסתה מסוכנת.

 

אם תתקבל הפסיקה האומרת ששקרים ועלילות דם הם רק "נקודת המבט השונה של האנטישמים המוסלמים-הפלסטינים", יתבטל הבסיס של בית המשפט בכלל, ולא יהיה עוד מקום לשיפוט כלשהו.

 

בית המשפט התמנה כדי לפסוק בין אמת לשקר, וזהו עיקרו של תהליך השפיטה. בית המשפט העליון עלול להיות אחד הקורבנות של פסיקתו זאת, בפרט בשבתו כבית משפט גבוה לצדק – שהרי, לפי הפסיקה האחרונה אין עוד "צדק", אלא רק "סיפורים" שונים של הצדדים בכל סכסוך.

 

בג"ץ הנחית גם מכה על המאמצים הבינלאומיים להפסיק את ההסתה נגדנו בכלי התקשורת הפלסטיניים, שהרי הסתה זו מעוררת ודוחפת את המוטיבציה לטרור הרצחני של המתאבדים. כיצד נתבע מהם עכשיו לחדול מכך? ומה נגיד לתעמולת ההסתה השוטפת את אירופה?

 

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ הנחית מהלומה קשה על מושגי האמת, הצדק, היושר והשיפוט, ויחד עם זה פגע בצה"ל ובמדינת ישראל. זהו צעד נוסף בתהליך שקיעתו של בית המשפט העליון, למרבה הצער והכאב. האמת והצדק עם חיילי צה"ל שלחמו בג'נין כחומת מגן, אל מול הטרור האנטישמי המוסלמי-פלסטיני. מדינת ישראל צריכה לתמוך בהם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים