שתף קטע נבחר

הצעת חוק: לחייב את מפעל הפיס לציין את סיכוי הזכייה

לפי ההצעה, שאושרה בקריאה טרומית וזוכה לתמיכת הממשלה, הסיכוי יצויין בפרסומות ועל-גבי כרטיסי חיש-גד. סעיף נוסף: תיאסר מכירת כרטיסים לקטינים

מליאת הכנסת אישרה פה-אחד בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ אילן שלגי (שינוי), לפיה מפעל הפיס יחויב לפרסם במודעות ותשדירי פרסומת למשחקי הימורים גם את סיכויי הזכייה.

 

בהצעת החוק תמכו 27 חברי-כנסת, ולא היו מתגדים או נמנעים. לפי ההצעה, שזוכה גם לתמיכת הממשלה, תיאסר מכירת כרטיסי הגרלה למי שטרם מלאו לו 18.  

 

החוק יחייב את מפעל הפיס לדווח לרוכשי כרטיסי החיש-גד על הכרטיסים הזוכים שכבר נפדו, ועל סיכויי הזכייה החדשים.

 

ההצעה מחייבת את דוכני מפעל הפיס להציב שלטים, המכריזים על סיכויי הזכייה (למשל: סיכוי של אחד ל-8 מיליון).

 

אלה יהיו ההגבלות העיקריות על מפעל הפיס: ההודעה תודפס בצדו הקדמי של הכרטיס; בתשדיר פרסומת בטלוויזיה תוקרן הודעה במהלך התשדיר על-ידי כותרת במשך זמן שלא יפחת משלוש שניות; בפרסומת תיכתב הודעה בשפה בה הודפסה הפרסומת ובאותיות שגודלן המזערי הוא 10% מגודל האותיות או הספרות בהן צוין הפרס.

 

בדברי ההסבר לחוק אומר ח"כ שלגי: "ידוע על נזקקי סעד המשקיעים את פרוטתם האחרונה בקניית כרטיסים. אנשים מאבדים את עשתונותיהם כאשר הם אינם מודעים לכך שסיכויי הזכייה הם מזעריים. צריך להגן על המהמרים מפני שטיפת המוח של הפרסומות המציפות אותו, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בחיוב רשות ההימורים לציין את קני המידה של סיכויי הזכייה".

 

הצעת החוק המקורית כללה גם הגבלות דומות על הטוטו, אך הממשלה התנגדה, בטענה כי שם המהמרים נעזרים גם בהבנת מאזן הכוחות במשחקים, ומתבססים עליה בהימורים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגרלת מפעל הפיס. סיכוי הזכייה יצויין במפורש
"אנשים מאבדים את העשתונות". יוזם החוק, שלגי
מומלצים