שתף קטע נבחר

מחקר: 2.5 מיליון גולשים בישראל

עלייה ניכרת בהיקף ותדירות השימוש באינטרנט בישראל, מגלה הסקר החדש של חברת TNS טלסקר. 74% מהגולשים משתמשים באינטרנט על בסיס יומיומי. 53% ממשקי הבית מחוברים לרשת, מתוכם כ- 81% נהנים מאינטרנט מהיר. גידול בגלישה לאתרי חדשות וביישומי פס רחב

כ-2.5 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה גולשים כיום באינטרנט, מגלה סקר האינטרנט החדש של חברת TNS טלסקר, המעודכן לחודש נובמבר, 2003. זאת, לעומת כ-2.2 מיליון גולשים ישראלים עליהם דווח בסקר הקודם, שנערך בחודש פברואר, 2003.

 

על פי סקר TIM החדש, 53% ממשקי הבית היהודיים מחוברים כיום לאינטרנט, מתוכם כ-81% נהנים מאינטרנט מהיר בכבלים או ב-ADSL (לעומת כ-47% מהמחוברים בתחילת השנה). משתמשי אינטרנט מהווים כיום כ-36% מכלל אוכלוסיית ישראל (כ-6.75 מיליון בני אדם). כמשתמש אינטרנט נחשב כל מי שעושה שימוש כלשהו ברשת, בתדירות כלשהי וממקום כלשהו. לכן, גם ישראלים המתחברים לאינטרנט לעתים רחוקות נחשבים גולשים לצורך הסקר.

 

74 אחוז גולשים על בסיס יומיומי

 

עם זאת, מחברי הסקר קובעים, כי 74% מהגולשים הישראלים (1.9 מיליון) משתמשים ברשת על בסיס יומיומי או כמעט בכל יום, לעומת כ-68% מהמשתמשים שהתמידו בגלישה כל יום בחודש פברואר השנה. 36% מהמשתמשים גולשים כיום יותר מ-15 שעות בשבוע, לעומת 29% שעשו כך בתחילת השנה.

 

עוד מגלה הסקר, כי כ-92% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית וכ-53 אחוז נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים מחוץ לבית כמו העבודה (32 אחוז), בתי ספר או מוסדות אקדמיים (20 אחוז) ומקומות אחרים. 6% מכלל משתמשי האינטרנט אינם גולשים מן הבית (רק ממקומות אחרים).

 

מה עושים הגולשים ברשת?

 

רוב הגולשים (96 אחוז) מחפשים מידע ונתונים ברשת - עליה חדה לעומת הסקר הקודם (86 אחוז). הגולשים מחפשים מידע בעיקר למטרות טיולים ונסיעות (57%), נתונים על חברות, מוצרים או שירותים (38%), נתונים כלכליים, סטטיסטיים ומחקריים שונים (37%) או נושאי ספורט (35%).

 

מרבית השימושים המקוונים נמצאים במגמת עלייה אך בולטת במיוחד מגמת גידול בגלישה לאתרי חדשות (67 אחוז) וצ'טים (44 אחוז). ניכר גם גידול ביישומי פס רחב - 47 אחוז מהנשאלים שיחקו ברשת, 26 אחוז האזינו למוזיקה ברדיו אינטרנט, לעומת 42 אחוז ו-20 אחוז בסקר הקודם, בהתאמה. השימושים מפורטים בטבלה מטה.

  

עליה בקניות ברשת

 

גידול גם בהיקפי הקניות באתרי המסחר. כ-40% מכלל הגולשים דיווחו על ביצוע קניות או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע, לעומת 35% בסקר הקודם. כ-38% מכלל הגולשים קנו מוצרים במהלך השנה שקדמה לסקר, וכ-13% דיווחו על קנייה במהלך החודש שקדם לסקר. בין הקונים יש יותר גברים (67% מכלל הקונים), יותר גולשים בני 49-30 (53%), ויותר בעלי השכלה גבוהה (57%) ובעלי הכנסה מעל הממוצע (41%).

 

סקר TIM האחרון הקיף מדגם מייצג של 851 משתמשי אינטרנט בני 13 ומעלה מיישובים יהודיים בלבד ברחבי הארץ. הסקר נערך באמצעות ראיונות טלפוניים ממרכז הראיונות של TNS טלסקר.


סקר TIM - שימושי האינטרנט הנפוצים (באחוזים מכלל הגולשים)

סקר TIM - שימושי האינטרנט הנפוצים (באחוזים מכלל הגולשים)
השימוש נובמבר 03
חיפוש מידע ונתונים 96%
דואר אלקטרוני 78%
קריאת חדשות 67%
הורדת תוכנות או קבצים 64%
משחקים 47%
צ'טים 44%
קניות 40%
פעולות בנקאיות 38%
השתתפות בפורומים 28%
האזנה לרדיו 26%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים