שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    חלבונים בדיאטה: כמה צריך ומאיפה נשיג אותם

    התחלתם דיאטה? רוצים שתצליחו? אל תוותרו על החלבונים. הם מכילים ברזל, הרבה ויטמינים ואפילו ישפרו את מצב הרוח

    חודשיים אתם מרעיבים את עצמכם, סופרים בלילה כבשים (בפיתה), אבל המחוג במשקל לא זז מילימטר? כנראה שבדיאטה שלכם אין מספיק חלבון. לדברי זהבה שלו, ד"ר לנטורופתיה ודיאטנית קלינית מוסמכת, "חלבונים הם אבני יסוד בדרך להרזיה מוצלחת. אנשים חושבים שבחלבון יש הרבה שומן וממעיטים באכילתו, אומרת שלו. הם לא נוגעים בעוף בגלל שיש לו עור שמן ולא אוכלים בשר בקר. זו טעות, כי בלי חלבון מאוד קשה לרזות".

     

    - מה יש בחלבון שכל-כך אוהב את הדיאטה שלנו?

     

    "יש בו ברזל והרבה ויטמינים, כמו בי-12, שמצוין נגד מצבי רוח ודיכאונות. מיעוט או חוסר בחלבון עלולים לגרום לבעיות בריאות. מערכת החיסון נחלשת ואז אין בעיה לחטוף שפעת, עייפות וחולשה. מיעוט בחלבון עלול לגרום גם לנשירת שיער ולחוסר דינמיות".

     

    - אז להתחיל לטגן חביתות?

     

    "חלבון יש בביצים, בשר, עוף ודגים. צמחונים יכולים למצוא חלבון בקטניות, בסויה ובטופו, אבל זה לא חלבון מושלם, משום שהוא לא מכיל את כל חומצות האמינו שהגוף זקוק להן ונמצאות במקורות מהחי. בכל מקרה, את החלבון צריך לצרף לפחמימות ואז הירידה במשקל מובטחת. נשים מעדיפות לוותר על החלבון ולהתמקד באכילת פחמימות והן עוד מתפלאות שהן לא יורדות במשקל".

     

    - אבל זה לא מדויק. אני מכירה נשים שנראות נפלא בזכות דיאטת לחם.

     

    "נכון, בגלל שהן שילבו בפחמימות גם חלבון, כמו גבינה או טונה, ביצה או פסטרמה. ברגע שיש הרבה פחמימות ומעט חלבון, מופרש הורמון האינסולין, שתפקידו להכניס את הסוכר לתאים. אם מופרש הרבה אינסולין, נוצר הרבה שומן שנאגר בגוף, וזה ההיפך ממה שאנחנו רוצים. סוג תזונה כזה גורם לנו לחפש עוד אוכל כי אנחנו נעשים רעבים מהר מאוד. חלבון הרבה יותר משביע מפחמימה, גבינה מחזיקה בבטן יותר מלחם, ושילוב של שניהם הוא שילוב מנצח".

     

    - כמה חלבון הגוף שלי צריך?

     

    "מינימום 0.8 גרם חלבון לקילו אחד של משקל. אם עושים פעילות גופנית, אפשר להגדיל את כמות החלבונים, כי הם חשובים לנו לתחזוקת השרירים - שומרים שלא נאבד מסת שריר. לא להגזים, כמובן, כי יותר מדי חלבון יוצר עומס על הכליות ומעלה את רמות השומן.

     

    "ספורטאים, אנשים בגיל המעבר, או נשים קרייריסטיות, צריכים לזכור שאי-אפשר לחיות על סנדוויץ' עם גבינה צפתית, קפה ודייאט, לבוא הביתה ולאכול פסטה או אורז, ולצפות להרזיה בטוחה. זה מתכון בדוק לעייפות, לתנודות במצבי הרוח ולחולשה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים