שתף קטע נבחר

ההצגה תמיד נמשכת

רגע קט לפני שבדטרויט נפתחת תערוכת הרכב הגדולה והחשובה ביותר באמריקה, אנחנו מסבירים מה הולך להיות שם ולמה זה מעניין גם בישראל

אין הרבה סיבות להגיע לעיר המכוניות האמריקנית, ובודאי לא באמצע החורף. או אז כאשר הטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס הופך מרכז העיר הנטוש בדרך כלל לשומם עוד יותר. זו נראית כעיר רפאים ולא משנה כמה פעמים יסבירו שהיא כבר לא המובילה בפשיעה, חשק רב להיות כאן אין.

 

הסיבה היחידה להגיע לדטרויט היא הצגת המכוניות הגדולה. כניסה לאולמות תערוכת הרכב החשובה ביותר של ארצות הברית מביאה אותך מיידית לעולם אחר ושונה לחלוטין.

 

ההצגה הגדולה

 

וזה לא משנה מה המצב - שפל כלכלי, מתיחות עולמית, או סתם משבר "אנטי-אוטומוטיבי" - החגיגה בדטרויט תמיד בעיצומה. תערוכת דטרויט גדולה במיוחד, ומורכבת בדרך כלל מהרבה מכוניות תצוגה, שלעיתים הן הכוכבות האמיתיות של עיר המכוניות. לא תמיד מגיעות לייצור, לא בהכרח מצביעות על כיוון או מגמה עתידית, אבל הן שובות את העין ומציתות את הדמיון. דטרויט, כמו אמריקה כולה, מאמינה בכוח, בגודל ובעיצוב, ותמיד תנסה למכור את החלום האמריקני בצבעים ורודים יותר אפילו מהדימיון.

 

דטרויט היא מגרש הבית של תעשיית הרכב האמריקנית, שמתייצבת כאן במלוא כוחה ועצמתה, עוצמה הבולטת ורועשת לכל כיוון. כי בניגוד לתערוכות אירופאיות, כאן משמשים מנהלי החטיבות ונשיאי חברות הענק לא רק כנואמים. הם חלק מההצגה, והם הופכים לאנשי המכירות המתוגמלים ביותר בעולם, כאשר הם מנסים "למכור" לעיתונאים ו ולקהל - את היצירות החדשות שלהם.

 

השחקניות על ארבע

 

כאן בדטרויט, גם השחקניות על ארבע גלגלים שונות מהותית מאלה המככבות בצדו השני של האוקיינוס. זה בולט במיוחד כשמדובר בטנדרים שמככבים כאן בהמוניהם, בעוד באירופה הם נדחקים לאזור המסחרי. זה בולט בשפע כפולי ההנעה, שברוח ימים אלה מדברים בשפת ה"קרוס-אובר", או באחיהם הגדולים והכבדים שמופיעים גם תחת שמות מותג של קאדילאק ולינקולן.

 

קהילת יצרני הרכב היפניים ש"עלו" לאמריקה הולכת וגדלה, ואין פלא שגם הם החלו רואים בתערוכה מקום נכון להפגנת כוח. והיפניים, שכבר הבינו מה אוהבים בשוק היצוא מספר אחד שלהם, עושים זאת בשפה החביבה על האמריקניים: מכוניות שרירים חזקות, טנדרים במידות גדולות, כלי שטח מרשימים ומכוניות תצוגה מפתות.

 

התצוגה היפנית כאן שונה לחלוטין מהביזאריות של תערוכת טוקיו. האירופאים מצדם לא מגיעים בהמוניהם, אלא שולחים כנציגים את יצרני מכוניות היוקרה הגרמנים, האנגלים והשוודים. וגם אלה, כל אחד בתורו, ידעו לחשוף כאן חידושים חשובים שידברו לשוק האמריקני.

כי התערוכה בדטרויט אינה באמת בין-לאומית  - אלא קודם כל אמריקנית.

 

הקשר הישראלי

 

זו גם הסיבה שרק חלק קטן מהמכונית שמופיעות שם חשובות לשוק הרכב המקומי שלנו. ובכל זאת, מה שחשוב לאמריקה עשוי להיות חשוב בדרך זו או אחרת לכל העולם - עוד סיבה לכך שדטרויט היא תמיד תערוכה מסקרנת. לכן כדאי גם לכם להמשיך ולעקוב אחרי סיקור התערוכה.

 

אחרי הכל, תוצג מכונית הספורט האמריקנית הידועה ביותר (קורבט), טנדרים של דודג' ופורד יעשו שרירים, מיניוואנים חדשים ומחודשים יתעמתו זה בזה, ועוד הרבה חידושים שוודאי ייחשפו בימים הקרובים - ממש כאן בסיקור התערוכה המלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתר תערוכת דטרויט
תערוכת דטרויט 2004
אתר תערוכת דטרויט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים