שתף קטע נבחר

הזום-זום הבא

מאזדה בחרה להציג בתערוכת דטרויט מכונית קטנה שאין לה קשר עם השוק האמריקני. או שיש לה?

מכוניות סופר-מיני קטנות אינן בדיוק ספל התה של הקהל האמריקני. לכן זה נראה מוזר, מפתיע ומשונה (מחקו את המיותר) שמאזדה היפנית מתעקשת להציג בתערוכת דטריוט דווקא מכונית נוסעים קטנה, שאין לה דבר וחצי דבר עם אמריקה. אבל אולי בעצם יש לה קשר?

 

נא להכיר

 

המכונית החדשה, מכונה על ידי מאזדה MX מיקרו ספורט. דרך כינוי זו הפכה בשנים האחרונות שגורה במאזדה עבור מכוניות תצוגה שיש להן קשר עם המציאות. ואכן, נראה שגם המכונית החדשה אינה יוצאת מן הכלל.

 

מעיון בנתונים הטכניים שפרסמה מאזדה, ניתן לראות במיקרו ספורט מעין גרסה ספורטיבית-רב-שימושית למאזדה 2 המוכרת. בסיס הגלגלים זהה באורכו לזה של המאזדה 2, והיפנים אפילו מצהירים על כך שגרסה סדרתית של מכונית זו תגיע לכביש, כבר בשנה הנוכחית - כלומר במהלך 2004.

 

למרות השימוש באותה פלטפורמה, למיקרו ספורט חזית שונה לגמרי מזו של ה-2 וגם מאחור העיצוב ייחודי ואגרסיבי יותר. באופן מעניין, המיקרו ספורט ארוכה ב-5.5 ס"מ, רחבה ב-7.5 ס"מ(!) וגבוהה בס"מ בודד מה-2. ואולם, כדאי לזכור שמדובר בכל זאת במכונית תצוגה, וייתכן שמיתון בתפיחות הכנפיים והפגושים יקרבו אותה במידות ל-2 שאנו מכירים. אגב, לפי מאזדה יש מקום במיקרו-ספורט לארבע נוסעים בלבד.

 

מנוע מוכר

 

המיקרו ספורט מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר של מאזדה, אותו פגשנו בעבר ב-3 וב-6. גם כאן כדאי להיזכר שאחותה של ה-2, הפיאסטה, תקבל מנוע כזה עבור הגרסה הספורטיבית שתוצג בקרוב. וכיוון שהפיאסטה והמאזדה מיוצרות על אותו פס ייצור בספרד, נראה שזהו מהלך טבעי לתת גם לאחות ה"יפנית" ליהנות מגרסה מחוזקת.

 

 למנוע, שמייצר כאן 148 כ"ס, משודכת תיבה ידנית עם שישה הילוכים (עוד רמז למה שיהיה בפיאסטה הספורטיבית). ואם אתם תוהים מדוע בחרו במאזדה לייצר גרסה ספורטיבית עם חמש דלתות התשובה פשוטה - לפחות כרגע אין מאזדה 2 עם שלוש דלתות.

 

ויש עוד

 

אבל זה עדיין לא כל הסיפור הטמון במיקרו ספורט הקטנה. הצגת המכונית בדטרויוט באה כנראה גם כדי לבדוק את תגובות הקהל והסוכנים, ולברר האם יש מקום למכונית במידה כזו בארץ כל האפשרויות. כזכור פורד, חברת האם של מאזדה, שיווקה בעבר בצפון אמריקה מכוניות קטנות, שיוצרו על ידי קאיה בקוריאה. כרגע אין לה במבחר מכונית קטנה, ואילו ג'נרל-מוטורס החלה לאחרונה בשיווק האביאו הקוריאנית.

 

כהמשך טבעי לספוקלציות, כדאי לציין שייתכן והצגת המכונית היא מעין רצון של מאזדה להתגאות בדטרויט, בכך שפורד תטיל עליה את האחריות לפיתוח הפלטפורמה הקטנה הבאה של הקונצרן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה MX מיקרו ספורט
הוצגה בתערוכת דטרויט
מנוע 2.0 ליטר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים