שתף קטע נבחר

ציפור בתחפושת

לינקולן מצהירה כי היא מעוניינת לחזור לתקופת הזוהר, עם גג נפתח והרבה נשמה. בינתיים, כי צריך גם להרוויח כסף, היא שבה לשוק הטנדרים...

העובדה שמעצבי לינקולן רתמו את חזית הקונטיננטל של 61' לא רק עבור האוויאטור, אלא גם עבור "מארק 10", עלולה להיראות תמוהה לאחדים. אלא שאלה המכירים את היצרן, לבטח לא מופתעים. לינקולן, הנמצאת זה שנים ארוכות במרדף סיזיפי אחרי קאדילק ומותגי היוקרה היפניים, מחפשת לאחרונה זהות ברורה יותר, ומחמיאה בהרבה מדימוי ה"מכונית-לשדות-תעופה-ולוויות-פאר" שדבק בה.

 

ולכן היא פונה להיסטוריה. מסמנת כי יצרן מכוניות היוקרה הזה, שבעל השם המיתולוגי לא רק באמריקה אלא גם בשאר העולם, עדיין לוטש עיניים לכיוון הנישה הזו. אלא שלצערנו, בינתיים לפחות ובניגוד לאוויאטור האמור, איש בלינקולן אינו מוכן להתחייב על ייצור עתידי.

 

ציפור בתחפושת

 

המראה והדימוי חשובים במיוחד במקרה של ה-Mark X, מכונית התצוגה הספורטיבית שנחשפה בתערוכת דטרויט לאחרונה. ציניקנים עשויים לראות בה - ואי אפשר להאשים אותם כמובן - מעין פורד ת'אנדרבירד מחופשת. הדמיון ל"ציפור הרעם" בולט במידות ובצללית, ובשם פנים ואפן לא ניתן להגדירו כמקרי.

 

איך אפשר, אם המכונית החדשה מבוססת על הפלטפורמה הוותיקה של ה"ציפור", זו שמקורה המוקדם יותר שייך ליגואר S ולינקולן LT. לא מספיק? שתיהן משתמשות באותו מנוע 4.0 ליטר עם הספק מרבי של 280 כ"ס. אגב, לינקולן טוענים כי זו מכונית פתוחה ראשונה עם גג זכוכית הניתן להסרה.

 

אז זה מה שיש לנו לומר על-כך. או שהם מתעלמים לחלוטין ממה שמיוצר באירופה (וזה בהחלט הגיוני), ולכן שוכחים את המגאן קופה-קבריולה. אפשרות אחרת, הם מעניקים משמעות כה גדולה לניואנסים, עד כי ניכר אצלם הבדל חד בין גג מתקפל-לא מתפרק כמו ברנו, לבין כזה שניתן להסירו. אתם תחליטו.

 

בכל אופן, לאור התמונות בהן אתם צופים כרגע, ברור כי ה-X מחזירה באופן מסוים לחיים את מכוניות הקופה הספורטיביות של לינקולן, שתקופת הזוהר שלהן הסתיימה עוד בשנות השישים. למשל, הצלחה גדולה בשם קונטיננטל Mark VI מ-61'. בכל מקרה, לינקולן נטשה לחלוטין את תחום הספורט-קופה עם היעלמה של ה-Mark VII ב-98'.

 

ובכל זאת טנדר

 

הגיוני למדי היה לחשוב כי אחרי הכישלון הצורב של הבלקווד, הטנדר המאוד מקורי ומעניין של לינקולן, יחליט מי שיחליט בחטיבת היוקרה של פורד כי יש לוותר על פלח השוק הזה. אחרי הכל, כישלון מהדהד בהרבה מזה קשה לדמיין. ובכל זאת, מסתבר שאנשי לינקולן עיקשים משחשבנו, או שהם יודעים משהו שאנחנו לא. אחרת אי אפשר לנהסביר מדוע החליטו שם, שנה לאחר הפסקת ייצור הבלקווד, לחשוף טנדר חדש וגדול על בסיס סדרת ה-F הפופולרית של פורד, תחת השם "Mark LT".

 

אמונה שלמה

 

בפורד-לינקולן מאמינים כך מסתבר כי יש מספיק קהל לטנדרים יוקרתיים, וכי כישלון הבלקווד נבע משילוב בין חוסר שימושיות, מחיר גבוה ובעיות איכות. חוץ מבעיות איכות, הם מגדירים כאן כמובן את כל מה שטנדר יוקרתי אמור מלכתחילה להציע. הרי איש לא ציפה שם באמת שהבלקווד יהפוך לכלי החביב על שרברבים וכורתי עצים. לא זה מה שקרה אגב גם לקאדילק אסקלייד, אלא שזה האחרון זכה מן הסתם ליחסי ציבור טובים במיוחד, טובים בהרבה מלינקולן.

 

לטענת פורד-לינקולן, הדגם החדש יהיה זול יותר, גדול יותר, עם ארבע דלתות ומושב אחורי המעניק מקום ישיבה לשלושה. בחרטום ישכון כרגיל מנוע V8 בנפח 5.4 ליטר, ואילו ההספק המרבי יעמוד על 300 כ"ס. בכל הקשור למראה הטנדר, אין כל הימורים נועזים. ואין להתפלא על הקשר הויזואלי לנוויגייטור המצליח, בעיקר בחרטום. בכל מקרה, בלי קשר היסטורי חזק אי אפשר, ובלינוקלן מסבירים עד כמה משמעותי הוא הכינוי "Mark", שמסמן רק דגמים מיוחדים באמת. השתכנענו, בסדר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לינקולן מארק X
השראה מהקונטיננטל
תא הנוסעים
גג קשיח מתקפל
לינקולן LT
ללא הימורים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים