שתף קטע נבחר

מרחיבים את ההיצע

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו ממשיכה להרחיב את מספר הגרסאות של ה-5. הפעם - סטיישן אופנתית ולוגמת סולר בעלת ביצועים מרשימים

ב.מ.וו חושפת גרסאות חדשות נוספות לסדרה 5, מכונית הסאלון המוכרת שהוצגה בשנה שעברה, זאת חודשים ספורים לאחר השקת גרסאות ה-525 ו-545. הפעם מדובר בגרסת דיזל חדשה, ובתוספת של מרכב סטיישן שהינו פופולרי וחשוב באירופה. הצגה ראשונה בפני קהל של שתי הגרסאות החדשות, תתקיים בתערוכת ז'נבה הקרובה.

 

"דיזל עתיר ביצועים"

 

מנוע הדיזל החדש יזכה לכינוי  ה-535d - למרות שנפחו 3.0 ליטר בלבד - והוא יוצע בגרסאות הסדאן והסטיישן החל מסתיו 2004. מדובר ביחידת כוח שמתבססת על מנוע ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים המוכר, אך בב.מ.וו מבטיחים כי ביצועיו טובים בהרבה בזכות טכנולגייה שהם מכנים- Multi Stage Turbocharging - ובעברית, הגדשת טורבו רב-שלבית.

 

ייחודה של זו הוא שימוש במערכת חכמה, המשלבת שני מגדשי טורבו המוחברים בטור. ב.מ.וו גם מגבה את ההצהרות בנתונים מרשימים - 272 כ"ס ו-57 קג"מ של מומנט ב-2,000 סל"ד, מהם 51 קג"מ זמינים כבר מ-1,200 סל"ד(!). כך מאפשר המנוע החדש מיאוץ קלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בלבד, ומדובר בשיפור משמעותי לעומת ה-530d בעלת 218 כ"ס, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות.

 

וגם - "ספורטס וואגון"

 

כך מכנה ב.מ.וו כרגע את גרסת הסטיישן של ה-5, וזאת בניגוד למונח "טורינג" שהיה המקובל עליהם בשנים האחרונות. מעניין לראות אם הכינוי יישאר כזה גם כשהיא תגיע לאולמות התצוגה, מיד לאחר ההשקה בתערוכת ז'נבה. הסטיישן תוצע בשלב ראשון עם ארבע יחידות הנעה - צמד מנועי בנזין בנפח 2.5 ו-4.4 ליטר, וצמד מנועי דיזל מוגדשי-טורבו בנפח 2.5 ליטר ו-3.0 ליטר. כל המנועים מגיעים מה-5 סדאן, וכך גם אפשרויות האיבזור הרבות.

 

אלו כוללות את ההיגוי האקטיבי, תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות עם שישה הילוכים (ואופציה ל-SMG ב-545), צמיגי אל-תקר,  מערכת iDrive עם שליטה קולית, בקרת שיוט אקטיבית, יחידות תאורה קדמיות העוקבות אחר כיוון הנסיעה והרשימה עוד ארוכה.

 

כמובן שהפרט החשוב ביותר בסטיישן החדשה הוא נפח ההטענה, שעומד על 500 ליטר לפני קיפול הספסל האחורי, או 1,650 ליטר אחרי הקיפול. מדובר בשיפור ניכר לעומת ה-5 סטיישן היוצאת, שהושג גם בשל הצמיחה במידות - ה-5 ספורטס וואגון ארוכה יותר בכמעט ארבעה ס"מ (484), רחבה ב-4.6 ס"מ (185 ס"מ) וגבוהה בכשני ס"מ (149). אגב, למרות הצמיחה היא קלה יותר ב-50 ק"ג - הודות לשימוש באלומיניום.

 

הסטיישן צפויה לקבל את מנוע הדיזל החדש בגרסת ה-535d בסתיו, ומאוחר יותר צפויה להצטרף להיצע גם גרסת M5 כוחנית עם עשרה צילינדרים ו-500 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו 5 ספורטס וואגון
גרסה חדשה ל-5 המוכרת
מנועי בנזין ודיזל
ובסתיו - גרסת דיזל חדשה עם ביצועים נאים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים