הונדה - עידן החשמל נראה שבסוכנות המקומית כבר התייאשו מניסיונות להביא מכוניות מארצות הברית, והרשימה שכללה בעבר את הפיילוט, האקורה MDX או האקורד האמריקנית, נמצאת בהקפאה. אלא שגם בצד האירופאי יש אכזבות, כאשר ייצור האקורד דיזל עם תיבה אוטומטית מתעכב ופוגע ביבואן. ולכן, הבשורה הגדולה שתהיה להונדה בשנת הדגם הקרובה קשורה דווקא למכונית היברידית. הונדה עשויה להיות אצלנו חלוצה בתחום ההנעה האלטרנטיבית, אם אכן תתחיל לקראת הקיץ בשיווק הסיוויק IMA, מכונית המצוידת במנוע חשמלי שמסייע למנוע הבנזין במלאכה. יש כמובן חסכון בדלק, יש שמירה טובה על איכותך הסביבה. ויש בעיקר שאלה אחת גדולה - כמה היא תעלה. ובכן, ממה שידוע לנו בינתיים, ה-IMA שמבוססת על סיוויק סדאן לא תהיה יקרה משמעותית מגרסת הבנזין. בסוכנות המקומית מקווים שיהיה מי שיעריך את צריכת הדלק הנמוכה, ויקבל אותה אפילו כתחליף לגרסת דיזל שאינה בנמצא. בסוכנות גם מקווים להכרה מסוימת מצד גורמים ממשלתיים בערכה של המכונית כידידותית לסביבה. מה עוד? בדרך אלינו נמצאת סיוויק אירופאית מחודשת עם מרכב בעל חמש דלתות, וייתכן שהשנה תגיע גם גרסת טורבו-דיזל אוטומטית ל-CRV של הונדה. היבואן לבטח מאד מעוניין באחת כזו... וולוו - נכנסים לפוקוס החדשה הגדולה באולם התצוגה של היצרן השוודי תהיה כמובן ה-S40, המכונית הראשונה של וולוו שתוכננה תחת המטרייה של אנשי פורד. ה-S40 מבוססת על פלטפורמת הפוקוס הבאה, המשמשת זכור גם את מאזדה 3, אך מצוידת במנועים המוכרים של וולוו. הקטנה בהיצע של וולוו אמורה להיות, באופן טבעי, יקרה משמעותית מאחיותיה לפרויקט. כפי שנראה כרגע, זו עלולה להיות הבעיה היחידה - אם בכלל - של המכונית הזו. כדאי להזכיר כי המכונית הקודמת, זו שהשתמשה בפלטפורמת הכריזמה של מיצובישי, לא זכתה להצלחה משמעותית אצלנו, למעט בסוף דרכה. אגב, ל-S40 תצטרף גם אחות שימושית במבנה סטיישן, ה-V50. מאוחר יותר במהלך השנה אנו מצפים גם לגרסת "כמו-שטח" ואפילו מכונית פתוחה על אותו בסיס, אך לא נראה כי אלה יגיעו אלינו בשנת הדגם 2005. טויוטה - היברידית בפעולה בטויוטה לא צפויים שינויים גדולים במיוחד בשנת הדגם הקרובה. אולם גם שינויים קלים יכולים להיות חשובים, בעיקר כאשר מדובר במותג כל-כך משמעותי עבור השוק המקומי. ועוד יותר חשוב - כאשר מדובר ברבת המכר שלו, הקורולה. זו תעבור לקראת שנת הדגם הבאה מתיחת פנים לא משמעותית, שעשויה לסייע לה בקרב מול המאזדה 3 ורנו מגאן החדשות. לאולמות התצוגה ישוב גם האוונסיס וורסו, המיניוואן הגדול שאזל מהמלאי בשבועות האחרונים. זה יחזור עם פנים חדשות, לאחר מקצה שיפורים שעבר לאחרונה. אח אחר במשפחת הוורסו, זה המבוסס על הקורולה ואשר עבר לא מזמן שינוי משמעותי - כולל הוספת צמד מושבים - לא יגיע במהלך שנת הדגם הקרובה. ולכן, החדשה הגדולה של טויוטה עשויה להיות תחילת שיווק הפריוס. גם כאן, כמו במקרה של הונדה, מדובר במכונית היברידית בה חולקים בתפקיד ההנעה מנוע בנזין ויחידה חשמלית. המנוע החשמלי נוטל אחריות בעיר, הבנזין כאשר עולים למהירות גבוהה. אגב, הם גם יודעים לתפקד ביחד. הפריוס יוצג בתערוכת הרכב הקרובה, ובמהלך שנת הדגם 2005 תבדק היענות לקוחות. בכל מקרה מדובר במכונית יקרה למדי. יגואר - שנת הדגל בשנת הדגם 2005 אמורה להצטרף (סוף סוף) היגואר XJ החדשה, מכונית הדגל החשובה של היצרן הבריטי. אל תאמינו למראה הנוסטלגי והמוכר. מתחתיו מסתתרים מבנה אלומיניום חדיש ומערכות מתקדמות מאד. כמו -כן צפויה הרחבת מבחר הגרסאות בשאר הדגמים (X ו-S). יונדאי - להעיר את השטח יבואני יונדאי ינסו לעורר לחיים את תחום ה"כמו-שטח" הרדום בעזרת הטוסון, החידוש החשוב ביותר במבחר של יונדאי לשנת הדגם 2005. כרגע נראה כי גרסאות המנוע שיגיעו אלינו יהיו דיזל מסילה משותפת ו-2.0 ליטר בנזין, אך החלטה סופית עדיין לא נלקחה. צריך להזכיר כי יונדאי מציעה גם 2.4 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים, ו- V6 חזק בנפח 2.7 ליטר. הטוסון יהיה זול משמעותית מהסנטה-פה, וכדי לעניין קהל רחב ככל שניתן, יתכן ותגיע גם גרסת הנעה קדמית בלבד. אך עוד לפני הטוסון תנחת כאן גרסה מעודכנת של הטראג'ט, שיעבור מתיחת פנים הולמת. ביונדאי מקווים שמקצה השיפורים ושדרוג רמות האבזור יסייעו לו לנגוס במכירות המתחרים בקטגוריה, בעיקר הקרניבל המצליח של קאיה. במהלך שנת הדגם תוצג כנראה גם הסונטה החדשה, אבל עדיין לא ברור מועד הגעתה. עיכובים בהצגת הדגם וצפי לתג-מחיר יקר עשויים לדחות את הנחיתה לשנת הדגם 2006. גם מועד נחיתת האטוס, שעברה מקצה שיפורים ומיוצרת כעת בהודו, אינו ברור. כנראה בגלל שהמחיר אינו תחרותי מספיק. לנד-רובר - היורש שנה מעניינת במיוחד צפויה ליבואני רכב השטח המפורסם מבריטניה. בתחילת 2005 הקלנדרית הם צפויים להציג בארץ את מחליפו של הדיסקברי, הרכב החשוב ביותר מבחינתם. למרות מראה דומה מדובר ברכב שונה מהותית מקודמו, מודרני בהרבה. מאוחר יותר, אבל עדיין ב- 2005, צפויה להגיע גם אלינו הגרסה הסדרתית לריינג'-סטורמר, שנחשף כמכונית תצוגה בתערוכת דטרויט. הרכב שמכונה בחוגים פנימיים "ביבי ריינג'", אמור להתחרות מול כלים מפוארים כמו ה-X5 ומכוון פחות לשטח ויותר לכביש. הוא יתבסס על שלדת הדיסקברי, ובניגוד לרכב התצוגה יהיה בעל חמש דלתות. היצע המנועים יכלול יחידות V6 ו-V8 שמבוססות כנראה על אלה שביגואר, וגם טורבו-דיזל מסילה משותפת. לנצ'יה - חוזרת?!? ושוב מבטיחים לנו כי לנצ'יה עומדת לחזור לשוק המקומי, לאחר שלוש שנות היעדרות. אולם בניגוד לעבר, הפעם מתוכננת חזרתה להשען דווקא על מכונית קטנה וזולה מהתזיס המפוארת, הרי היא האפסילון הקטנה. זו תגיע ברמת הידור ואבזור גבוהה, ותוצע עם מנוע ה-1.4 ליטר (95 כ"ס) ותיבת הדואל-לוג'יק. בהמשך היא עשויה להגיע עם מנוע המולטיג'ט (דיזל-מסילה-משותפת). והתזיס? תג המחיר הגבוה מדי מותיר אותה בינתיים מעבר לים.