פולקסווגן - דור הגולף הגולף החדשה היא הבשורה החשובה - אך לא היחידה - מכיוון פולקסווגן בארץ. כרגיל בפולקסווגן, היא צפויה להגיע במבחר עשיר של מנועים, ורמות גימור ותהיה ראשונה בקבוצתה שתצויד בתיבה אוטומטית קונבנציונלית עם שישה הילוכים. הבורה החדשה שתוצג לקראת סוף השנה תגיע רק בשנת הדגם 2006 וכך גם הפאסאט החדשה. לעומת זאת הטוראן, המיניוואן הקומפקטי על בסיס הגולף, ינחת בארץ במהלך הקיץ. בינתיים לא ברור אם צ'מפיון יכולים להביא את גרסאות הסדן והפאן של הפולו שהוצגו בפרנקפורט. לפחות הסדן שמיוצרת בברזיל מעניינת מאוד את היבואן. בתחום המסחרי צפויה פולקסווגן להשיק בארץ את הקאדי בגרסת הנוסעים המהודרת יחסית (שמכונה לייף). נראה שתג המחיר לא יאפשר לה עימות חזיתי מול הקונקט/ברלינגו ואולם היא צפויה לפזול לכיוון המיניוואנים הקומפקטיים עם גרסת שבעה מקומות מהודרת מזו שפגשנו בהשקה. פורד - מתמקדים בפוקוס החדשות האמיתיות בפורד הוא שבמצב יורו כזה לא רק שלא יהיו דגמים חדשים בארץ אלא אף עלול להיות צמצום במבחר הקיים. המועמדת העיקרית לגירוש היא הפיאסטה. בפורד גם הקפיאו בנתיים תוכניות להביא לארץ את הסטריט קא ומעדיפים להתמקד ברבות המכר שלהם. וכך החדשה היחידה, שעדיין נמצאת בסימן שאלה גדול, היא תחילת שיווק המונדיאו בגרסת טורבו-דיזל מסילה משותפת עם תיבה אוטומטית. בצד המסחרי תציג פורד קונקט במהדורת שבעה מקומות אבל זה לא יקרה במהלך שנת הדגם הנוכחית. פיאט - ים של קטנות המותג האיטלקי ימשיך לסבול בארץ מהעדר מכונית בקטגוריה המרכזית של השוק- אלף שש מאות אוטומטית - גם בשנת הדגם 2005. זאת, משום שהגרסה האוטומטית של הסטילו עדיין אינה נראית באופק. ולכן מתכוונים בסוכנות המקומית לשים את כובד המשקל בתחום החזק של פיאט מבחינה מסורתית. הכוונה היא להביא מבול של קטנות ולנסות להידחק עימן לפלחי שוק שונים. החדשה החשובה ביותר היא תחילת ייבוא הפנדה שתגיע לכאן עם מנוע ה-1.25 ליטר 60 כ"ס ותיבה חצי-אוטומטית רובוטית שמכונה דואל-לוג'יק. היא אמורה להיות זולה מהפונטו בעשרה אחוזים. מאוחר יותר תגיע גרסת ה-1.3 מולטיג'ט (טורבו-דיזל מסילה-משותפת) שעשויה להיות לוגמת הסולר הזולה בארץ. בפיאט יביאו גם את גרסת המיניוואן לפונטו, האידאה, כאשר היא מצוידת במנוע ה- 1.4 ליטר 95 כ"ס עם תיבת הדואל-לוג'יק. רמת האבזור תהיה גבוהה ובפיאט ינסו להתחרות עמה ביונדאי אקסנט ובקאיה ריאו. מיניוואן נוסף שינחת כאן הוא המולטיפלה המחודשת שעברה שינוי חיצוני מהותי. בסוכנות המקומית תתייצב גם גרסת שבע המקומות החשובה לדובלו ואחריה תגיע הגרסה המחודשת לסקודו. בגלל מחסור בדגמים חשובים, ורצון לקדם תדמית רוצים בפיאט להביא גם מכוניות שאינן צפויות לרשום כמויות גדולות. לכן עתיד היבואן להתחיל בייבוא הברקטה, הרודסטר המתקתקה שעברה בשנה שעברה מתיחת פנים. החלטה סופית עוד אין אבל היא עשויה להגיע אלינו בשנת הדגם הבאה, באם יצליח היבואן ליצור הפרש מחיר מהותי לעומת המיאטה של מאזדה. פיז'ו - בסימן גדולות החדשה החשובה ביותר לשנת הדגם הבאה מבית פיז'ו תהיה ללא ספק ה-407 החדשה, אשר תגיע אלינו בגרסאות סדן וסטיישן לקראת סוף 2004. תחילה ישווקו גרסאות ה-2.0 וה-2.2 ליטר ורק אחרי כן תגיע גרסת ה-V6. גם כך עלולה המכונית המהודרת בעלת המראה המיוחד להטיל צל כבד על ספינת הדגל של פיז'ו (607), שתעבור עדכון מסויים. ואולם כאשר מדובר במבחר הדגמים הכללי התמונה עדיין לא ברורה בשל שער האירו המטפס. האם ה-206RC לה אנו ממתינים זמן רב תגיע סוף סוף? האם ה-807 (אחיו של ה-C8) ישווק כאן? האם מנוע ה-1.4 ליטר החדש (16 שסתומים) יגיע גם ל-206 שלנו? ומתי בדיוק נראה כאן את גרסת ה-HDI החזקה ל-307? קאדילק - גם STS? אחרי שחזרו לשוק מכוניות הסאלון המקומי באופן מוצלח למדי עם ה-CTS עשוי מותג היוקרה האמריקני להרים את הכוונות למטרות גבוהות יותר. ב-UMI , היבואן, בוחנים בימים אלה את ייבוא ה-STS, ספינת הדגל של קאדילאק אשר דומה במראה ל-CTS. גם אם תתקבל החלטה חיובית, עדיין לא ברור אם הנחיתה תתרחש בשנת הדגם 2005 או מאוחר יותר. קאיה - משדרגים עמדות שנת הדגם 2005 עשויה להיות החשובה בתולדות קאיה בארץ, עם שאיפה להפוך לשחקן אמיתי במרכז שוק הרכב המקומי. ארבע מכוניות חדשות ינחתו בארץ בשנת הדגם 2005 אבל החשובה שבהן היא הסראטו שתגיע ממש בתחילת חודש מאי. הסראטו תגיע בגרסת הסדאן, הדומה לספקטרה שהוצגה באמריקה ובמרכב חמש דלתות. שתיהן יוצעו עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר ואולם לפחות כרגע לא ידוע מתי ואם בכלל תוצגנה גרסאות אוטומטיות למנועי הדיזל. כמעט במקביל לסראטו תנחת כאן הפיקנטו הקטנה (1.1 ליטר 65 כ"ס). מחליף הספורטאז', שמכונה בינתיים KM, ינחת כאן בספטמבר עם השילוב בין מנוע דיזל (ה-2.0 ליטר של יונדאי) לתיבה אוטומטית. בהמשך הדרך תוצג גם גרסה מוארכת לרכב השטח האופנתי. היבואן מתכוון גם לנסות ולשווק בארץ את המגנטיס אשר מבוססת על היונדאי סונטה. הכוונה להביאה בגרסה מהודרת עם מנוע 2.5 ליטר. הקרניבל, אחד הכלים החשובים של קאיה, יעבור (שוב...) מתיחת פנים לקראת שנת הדגם הבאה ויקבל בהמשך מנוע מסילה-משותפת משופר. מנוע מחודש אמור להגיע בהמשך גם לסורנטו.