שתף קטע נבחר

ארה"ב: עליה חדה בביקוש למכוניות כלאיים

מכוניות המשלבות מנוע בנזין עם מנוע חשמלי לטובת חסכון בדלק והפחתת זיהום האויר, זכו בשנת 2003 לפופולריות גבוהה מתמיד בארצות הברית

הביקוש למכוניות כלאיים (היברידיות, שילוב מנוע בנזין ומנוע חשמלי), גדל בקרוב ל-26% בשנת 2003, לעומת שנת 2002. לפי דו"ח של חברת האנליסטים .R.L Polk &Co המתמחה בשוק הרכב האמריקני, 43,435 מכוניות היברידיות חדשות עלו על כבישי ארה"ב בשנת 2003, לעומת 34,521 בשנת 2002.

 

עם זאת, מבט אחורה לשנת 2000 מגלה גידול משמעותי הרבה יותר, אז נמכרו 6,479 מכוניות בלבד. מדובר בעליה של למעלה מ-550% בתוך שלוש שנים. מגמת הצמיחה שוק הרכב ההיברידי נובעת בעיקר מהתייקרות יחסית של הבנזין בארצות הברית, כמו גם ממודעות הולכת וגוברת לאיכות הסביבה ולהשפעת זיהום האויר של המכוניות.

 

לכן אין זה מפתיע לגלות גם כי המדינה האוהדת ביותר של מכוניות הכלאיים היא קליפורניה חובבת איכות הסביבה, בה נרכשו 11,425 מסך כל המכוניות ההיברידיות החדשות. וירג'יניה נמצאת הרחק מאחור ובמקום השני, עם 3,376 מכוניות. במקום השלישי נמצאת פלורידה עם 1,996, לפני וושינגטון עם 1,972. מבין כלל מדינות ארה"ב, רק ב-20 רכשו בשנת 2003 מכוניות היברידיות.

 

לפי הדו"ח של .R.L Polk & Co, המכונית הפופולרית ביותר בפלח שוק מצומצם יחסית זה היא הונדה סיוויק IMA, שמובילה עם 21,750 מכוניות (50% מכלל השוק) לעומת 20,387 לטויוטה (47%). במקום השלישי נמצאת האינסייט של הונדה, שבשל תג מחיר גבוה ושימושיות נמוכה מסתפקת ב-1,298 מכוניות בלבד ו-3% מפלח השוק.

 

ולמרות שבמונחים אמריקניים לפחות מדובר עדיין בקבוצת מכוניות קטנה ושולית (בשוק הרכב האמריקני נמכרו 16.7 מיליון מכוניות חדשות בשנת 2003), יצרנים רבים כבר מחממים מנועים לקראת הצגת או שיווק מכוניות כלאיים חדשות. כך למשל פורד הציגה לאחרונה את האסקייפ בעל ההנעה המשולבת, לקסוס (חטיבת היוקרה של טויוטה) חשפה RX400h עם מנוע בנזין-חשמלי וגם לג'נרל מוטורס מספר דגמים המכוונים היישר לפלח השוק הידידותי לסביבה. מכאן ניתן להבין שהגידול הנאה במכירות בשנת 2003, לא צפוי להיות האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה סיוויק IMA
טויוטה פריוס
הונדה אינסייט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים