שתף קטע נבחר

וספה תיוצר בסין?

קונצרן הרכב הדו-גלגלי פיאג'ו יתחיל לייצר בסין, ויגיע תוך שלוש שנים ל-300,000 כלים בשנה. הגלובליזציה אינה יודעת גבול

וספה מתוצרת סין? האם המותג הוותיק, המזוהה כל-כך עם איטליה, עומד לייצר כלים דו-גלגליים בסין? ובכן, לגבי וספה עצמה עוד לא ברור, אבל בכל הנוגע לשאר תוצרת פיאג'ו האיטלקית, התשובה היא "בהחלט כן", ואפילו בעתיד הקרוב.

 

מדובר בהסכם שיתוף פעולה שנחתם לאחרונה בין פיאג'ו לבין חברת "זונגשן" הסינית, שנחשבת ליצרן הפרטי הגדול ביותר לכלים דו-גלגליים בסין. במסגרת ההסכם יוקם בסין מפעל בבעלות שתי החברות, אשר מפס הייצור שלו יתגלגלו קטנועים ואופנועים איטלקים במקור. פיאג'ו תהנה מעלויות יצור נמוכות ורווחים נאים ממכירה, זונגשן תקבל ידע וטכנולוגיה לטובת ייצור עצמאי של כלים אחרים.

 

זונגשן?

 

מדובר כמובן ביצרן לשוק הסיני בעיקר, אך גם בחברה חובבת מירוצים. בעבר עשו בזונגשן נסיונות מוצלחים יותר ופחות לייצר אופנועי ספורט וסיבולת. משנת 2000 משתתפת קבוצת היצרן במירוצי סיבולת כשהיא עושה שימוש בכלים יפניים "רגילים". החל מהשנה משתתפת הקבוצה אפילו באליפות הסופרבייק העולמית, עם צמד רוכבים ואופנועי סוזוקי GSX R1000.

 

כמובן שפיאג'ו אינם מקוריים. למעשה, זו גם לא הפעם הראשונה בה הם מנסים לחדור לשוק הרכב המתפתח ביותר בעולם, כזה שקונצרנים שונים רואים בו זה מכבר את שוק היעד הגדול ביותר בעולם. כבר ב-94' חתמו האיטלקים על הסכם לייצור חלקי רכב שונים עם מפעל ממשלתי קטן. הניסיון לא הצליח, האיטלקים הפסידו בו לא מעט.

 

אלא שהפעם הולכת פיאג'ו בגדול. התכנון הוא לייצר כבר במהלך השנה הקרובה 10 דגמים שונים של קטנועים, ותוך שלוש שנים בלבד להגיע לקצב ייצור של למעלה מ-300,000 כלים בשנה - יותר משני שליש מכמות הייצור הכלל עולמית של פיאג'ו ב-2003. כדי לשווק את כל הכמות, תעשה פיאג'ו שימוש ברשת ההפצה הענקית של זונגשן, עם מעל 4,000 נקודות מכירה. נראה אותם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה פיאג'ו זונגשן
וגם זה קטנוע סינו-איטלקי
וזה כבר X8 גדול. גם הוא?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים