שתף קטע נבחר

מפגשים מהסוג הקצר

שפע הצהרות, ראיונות, צפיפות, ושיחות טלפון עם המערכת, עשויים להשכיח מכתב הרכב את מטרת התערוכה - מפגש ראשוני עם דגמים חדשים. אז ליקטנו עבורכם כמה מהם

רנו מודוס

 

תערוכת פאריז הוכיחה חד-משמעית כי רנו מודוס היא הכוכבת הראשית של רנו. זו דאגה להפגין עמה נוכחות לא רק בקומפלקס הגדול של פורט-וורסאי, אלא גם באולמות תצוגה ברחבי פאריס ועל כל לוח מודעות. למען האמת, קשה שלא ללכת שבי אחרי המכונית הזו. פעם נוספת מצליחה רנו ליצור מיניוואן מיוחד המושך את העין והלב. המודוס עושה זאת במתקתקות "צעצועית" מלאת הומור, שגורמת למתחרים - ואפילו לאח הגדול, הסניק ש"התברגן" - להיראות רציניים מדי. כרגיל ברנו, תא הנוסעים שופע רעיונות ומציע שימושיות וחן, מבלי להפוך מעיק ורציני מדי.

 

פיז'ו 1007

 

וממש מול המודוס ניצבה ה-1007 של פיז'ו, המייצגת תפיסה אפילו פחות שגרתית לנושא מיניוואן-קטן. הרכב קטן המידות שנראה בעייתי בתמונות, הופך נאה בהרבה במציאות. הוא אופנתי לחלוטין, וכדרכה של פיז'ו בת זמננו מאוד מסוגנן. יש לו דלתות חשמליות ארוכות למדי, הנפתחות בלחיצת כפתור. התפעול קל ונוח כאילו היה מדובר במיניוואן מפואר עם תג-מחיר כפול לפחות. למעשה, הוא מזכיר את הדלתות של ה-807, כולל את הגישה הנוחה לאחור. בתא הנוסעים יש מספר אפשרויות מעניינות, כולל החלפת גוונים קלה-לביצוע של ריפוד סביבת הנהג. אולם פה ושם בולטים פרטים, חלקם מהשותפות לפלטפורמה סיטרואן C2 ו-C3, שאינם מספיק איכותיים למראה. למשל פתחי אוורור, או בקרת אקלים ומנגנון כיוון גובה המושב.

 


 

 

סיטרואן C4

 

ממש ממול ניצבה עמדה סיטרואן עם ה-C4 החדשה והמאד-מדוברת. גרסת שלוש הדלתות-קופה נאה למדי ואילו אחותה המעט שמרנית יותר נראית מעניינת ויעילה. בשני המקרים מדובר בעיצוב מקורי במיוחד. סביבת הנהג, עם מנגנון ההגה הייחודי, דומה בשתיהן, ולמען האמת נראית קלה יותר לעיכול ממה שניתן לדמיין. בהצצה ראשונה לא התלהבתי מהפיזור המבולגן של מחוונים ונורות התראה וביקורת. גם איכות מכוניות התצוגה לא הייתה אחידה או מרשימה.

 

פורד פוקוס

 

מספר צעדים מהעמדה של סיטרואן ניצבה אחת ההבטחות הגדולות של תערוכת פאריז - פורד פוקוס אשר שלטה ללא עוררין בדוכן של הקונצרן. ייתכן שצריך קצת יותר זמן, אבל אחרי סיטרואן הקומפקטית, החדשה של פורד אינה עושה רושם מודרני במיוחד, ולמרות מראה מעניין לגרסת הסדאן, נראית במפתיע פשוט שמרנית מדי. תא הנוסעים מבטיח שיפור גדול באיכות, ונראה שגם מקיים.

 


 

מאזדה 5

 

ואם כבר מדברים על פורד, אי אפשר שלא להזכיר את בת הטיפוחים המצליחה לאחרונה, מאזדה. ואם מזכירים את הפוקוס השמרנית מעט, אי אפשר שלא להחמיא לאטרקטיביות של ה-5 החדשה. לפחות במבט ראשון נראה המיניוואן הקומפקטי יעיל ושימושי במיוחד, עם סידור מושבים נוח ומרחב מחייה מרשים. נראה שגם איכות הפלסטיק במאזדה ממשיכה לצעוד קדימה, והיא טובה אפילו מה-3, שהציגה שיפור משמעותי.

 

הונדה FRV

 

גם להונדה היה מיניוואן קומקפקטי, אם כי כזה שמציע סידור יוצא דופן שישה נוסעים בשתי שורות. ההונדה FRV נראה נאה מבחוץ, ומציע אף הוא מבנה יעיל מאד מלפנים. המכוניות שהגיעו לפאריז לא כללו שפע "משחקי הזזת מושבים" בתא הנוסעים, אבל מה שכן היה, עבד ביעילות יפנית אופיינית. ה"מולטיפלה" היפני מצליח להציע מקום סביר לשני נוסעים ליד הנהג, כאשר בורר ההילוכים מורם למעלה וידית בלם היד ממוקמת על הקונסולה הקדמית. הוא אינו שופע דמיון כמו ה"מקור האיטלקי", אבל עדיין נראה יעיל ושימושי מאד.

 

יונדאי סונטה

 

המכונית שניצבה במרכז התצוגה של יונדאי, הסונטה החשובה כל-כך ליצרן הקוריאני, מרגשת אותי קצת פחות. היא ללא ספק נראית טוב מקודמתה, ומזכירה מעט מכוניות יפניות-אמריקניות יוקרתיות, אבל היא לא ממש מחדשת משהו. וזה גם הרושם הראשוני מתא הנוסעים. לפחות במבט ראשון ניכר שיפור גדול באיכות ובמראה, אבל הסך הכל עדיין אינו ברמת המיטב האירופאי. האיכות אינה אחידה, ויש כמה מתגים ומנופים שמישהו חייב לשכנע את יונדאי להפרד מהם.

 

קאיה ספורטאז'

 

בקאיה אני מציץ לכיוון הספורטאז' החדש ומתאכזב משהו מהדמיון הגדול מדי לטוסון של יונדאי. בזמן האחרון התרגלנו שדווקא קאיה הנמרצת בוחרת כיוונים מקוריים ואופנתיים יותר מחברת האם השמרנית יחסית. הפעם זה לא קרה. מצד שני, דווקא תא הנוסעים של הכלי שנחת בפאריז נראה טוב יותר מהמקור. אז אולי בכל זאת?

 


 

לנד רובר דיסקברי

 

מהקצה השני של סקלת המחירים והתערוכה ניצב לנד רובר דיסקברי בולט לעין. החלק האחורי דורש הסתגלות, אבל הסך הכל נראה כמו מהדורת קומיקס לדיסקברי המוכר. הדמיון ברור ומכוון, אבל הרכב החדש נראה הרבה יותר מרשים, מושך ומלוטש. גם הפנים מציע קווים מקוריים ומעוצבים עד לפרט האחרון, כאשר המוטו הוא ה"ראש של פעם, אבל במהדורה איכותית ומחושבת". חבל היה לגלות כי פה ושם יש איכות "פורדית", ולפחות במכונית שהוצגה בפאריז היו יותר מדי מתגים בסביבת הנהג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מודוס
סיטרואן C4
מאזדה 5
הונדה FRV
יונדאי סונטה
לנד רובר דיסקברי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים