שתף קטע נבחר

גם פינינפארינה הגיעה לפאריז

סדנת הרכב האיטלקית חשפה בתערוכה שתי מכוניות תצוגה חדשות - דו מושבית זעירה לעיר שבוחנת בטיחות פאסיבית, ומכונית דו-פרצופית...

פינינפארינה הציגה בתערוכת פאריז צמד מכוניות תצוגה חדשות, שנועדו לבחון רעיונות טכנולוגיים. מדובר במכונית עירונית זעירה שמכונה נידו (Nido) ודאבל-פייס (Double Face, "פרצוף כפול").

 

העירונית: נידו

 

אורכה של המכונית הזעירה של פינינפארינה עומד על 289 ס"מ בלבד, הרוחב הוא 167 ס"מ וגובהה 153 ס"מ. עם מימדים כה קטנים, לנידו אתגר של ממש במקרה של תאונה חזיתית מול מכונית גדולה ממנה. וזו גם הסיבה לשמה היא נוצרה.

 

לדברי פינינפארינה, הנידו תוכננה כך שתוכל להגן על נוסעיה בכבוד גם כאשר בתאונה מעורבת מכונית גדולה או רכב שטח. זאת, באמצעות מערכת בולמי זעזועים ואזור קריסה מיוחדים שמתוכננים לשמור על תא הנוסעים שלם ככל הניתן. מקום לאלו השיגה סדנת העיצוב בין היתר באמצעות בחירה בטכנולוגיית היגוי ודוושות על-חוט, שחוסכת קשר מכני בין אמצעי השליטה במכונית לבין הרכיבים עצמם. הנידו מצוידת עוד בתיבה אוטומטית ובחישוקי "16 עם צמיגי 175/50 מלפנים ו-205/45 מאחור, ההנעה בה אחורית ואילו על המנוע לא נמסרו פרטים.

 

והדו-פרצופית

 

מכונית שנייה בתצוגת פינינפארינה בפאריז היא הדאבל-פייס. למעשה מדובר בצמד מכוניות שונות - כביש-שטח-קופה לכביש ורכב כביש-שטח עם הנעה כפולה ויומרות שטח גדולות יותר, שתוכננו תוך שימוש במרכיבים רבים משותפים.

 


 

למרות הבדלי העיצוב, שתי המכוניות עושות שימוש באותה פלטפורמה ואפילו בחלקים זהים - דוגמת השמשה הקדמית. תכנון ייחודי אפשר להציע גבהים שונים לגג, ובכך להציע תאי נוסעים בעלי מרווח שונה.

 

את הדאבל-פייס תכננה פינינפארינה בסיוע סדנת מאטרה, אותה רכשה לאחרונה, ובדומה לנידו היא איננה צפויה להגיע לייצור סדרתי. עם זאת, בשני המקרים ציינו האיטלקים כי תחשיב שביצעו העלה כי ייצור סדרתי אפשרי בקצב של 20,000 יחידות לשנה לנידו הקטנה ובין 60,000 ל-100,000 יחידות לשנה לדאבל-פייס. לידיעת יצרניות הרכב הגדולות שעשויות להתעניין...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פינינפארינה נידו
בוחנת בטיחות פאסיבית
במכונית עירונית זעירה
וזו "דאבל-פייס"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים