שתף קטע נבחר

שיחות סאלון

התערוכה בפאריז זימנה לנו מספר שיחות מעניינות עם האנשים מאחורי הקלעים של דגמי תצוגה חשובים. היה מרתק, ולעיתים משעשע...

המון כבר נכתב וסופר בנוגע לתערוכת פאריז. את מרבית הדגמים שהוצגו של לראשונה הכרתם זה מכבר, על אחרים הספקתם לקרוא כאן בימים האחרונים. היו ראיונות מיוחדים, חשיפות לא מתוכננות, והיו גם שיחות קטנות ולא מחייבות עם האנשים שעושים את התעשייה המוטורית למרתקת כל-כך. לעיתים עם שמות גדולים, בפעמים אחרות עם אלה שמאחורי הקלעים בדרך כלל. כמו בכתבה הבאה...

 

 

פיז'ו

 

אחת הכוכבות הבולטות בתערוכת פאריז הייתה דווקא מכונית תצוגה, כזו שנראתה למעשה כהפגנת שרירים חסרת בסיס - פיז'ו 907. ואחרי שמביטים בה מקרוב, אפשר להבין מדוע התאסף סביבה קהל עיתונאים צמא לכל פיסת מידע. המכונית הזו באמת נראית נהדר. ומה הביא אותה לחיים? פיז'ו מגלים לנו שהמכונית הזו היא מעין מתנת פרידה של מחלקת העיצוב, לרגל נטישת המרכז הוותיק שלהם בלה-גראן.

 

מנוע ה-V12, כך יספרו, מורכב כמובן משני V6 מוכרים-אך-משופרים, ומייצר "סביר להניח" קרוב ל-500 כ"ס. רק אל תצפו מהמכונית הזו לעלות על הכביש הציבורי. "כרגע היא זזה רק בקושי" אומרים בפיז'ו בנימוס, ומוסיפים כי "אם יהיה לאחראים על מכוניות התצוגה שלנו קצת יותר זמן, אולי יהפכו אותה לדגם שבאמת נוסע".

 


פיז'ו 907. לא רומזת לקופה, אבל כן ל-206?

 

בלי להציק אני לא ממש יכול, ולכן השאלה המתבקשת - האם היא מהווה רמז כלשהו לקופה? התשובה של פיז'ו חד-משמעית. "בשום אופן לא. הקופה (שעוד לא הוצגה כמובן, א.ש) הייתה מוכנה כאשר התחלנו לעבוד על ה-907. לעומת זאת, ובהתאם לגישה שלנו האומרת כי בכל מכונית תצוגה שלנו יש רמזים לעתיד, אתה יכול לראות כאן סגנון וכיוון כללי של מכונית קטנה יותר". האם הם מתכוונים ליורשת ה-206?

 

שברולט

 

מפתיע למדי, אך הדגם החדש-לחלוטין הראשון של דייהו, תחת שלטון ג'נרל מוטורס, נראה בעיני משכנע למדי. ה-S3X מציג קווים דינאמיים ופוזה חסונה, המזכירה במשהו את הוולוו XC90. ובעיקר הוא עושה רושם הרבה יותר מודרני מכל מה שראינו עד כה מדייהו, בוודאי משברולט קוריאה. אז נכון, הוא אמנם מוגדר כ"רכב תצוגה", אבל אנשי שברולט בפאריז נשבעים לי שאפילו כונסי האוויר המעט אגרסיביים-מדי שעל מכסה המנוע והכנפיים, ימצאו מקום גם על המכונית הסדרתית שתופיע תוך שנה. מבחינתם, רק החישוקים ישתנו, בקושי. זה כבר נשמע מבטיח.

 


 

דייהטסו

 

מוזר, אבל הבון - או סיריון חדשה כפי שתכונה במערב - לא הופיעה בפאריז. בכל זאת, אנשי דייהטסו-צרפת שחזרו ממש עתה מנסיעת מבחן ראשונה בגרסה האירופית, מאוד מתלהבים. הם מבטיחים תחילת שיווק בקרוב, ומספרים כי טויוטה יאריס הבאה תבוסס על אותה פלטפורמה. בפאריז הם העדיפו לחשוף דווקא את ה-XL-C הקטנה, שתגיע למכירה תוך שנה. המכונית הקטנה שהוצגה לראשונה בטוקיו, היא מעין גרסה יוקרתית לקורה. מעניין למה מעדיפים אנשי השיווק לכנות אותה "המיני של דייהטסו..."

 

לקסוס

 

אנשי מותג היוקרה של לקסוס מיקמו במרכז הדוכן בפאריז את ה-LF-C, שנחשפה בעבר בתערוכת דטרויט. הם גם מיהרו לספר לכל דורש שמכונית התצוגה שלהם אמורה להציג את פני סדרה IS החדשה, הקטנה-זולה-צנועה (יחסית) במבחר המותג. הם מבטיחים לי כי בכורה אירופית מתוכננת לתערוכת ז'נבה הקרבה (מרץ), כאשר ההשקה עולמית תתרחש מעט קודם לכן, בדטרויט (ינואר).

 

אנשי לקסוס מבטיחים כי עבורם מסמנת ה-IS מתקפה חדשה ואגרסיבית מאי-פעם על השוק האירופי. כאילו שתקפו אותו אי פעם ברצינות... ואיך הם חושבים לעשות זאת? בעיקר שיווק בסוכנויות נפרדות. אבל המהפך הגדול במיוחד עבורם, שמור למחליפת ה-LS הגדולה, ספינת הדגל שתוצג תוך שנה. "החלטנו שלא לחקות יותר את מרצדס" הם מודים בפני בכנות. "זו לא תהיה עוד מכונית גדולה, אלא דגם דינאמי בהרבה, מושך מאי פעם, עם עיצוב הרבה יותר יפני...".

 


פניה של ה-IS החדשה? 

 

שנייה אחת לפני שאני נוטש אותם, אני שואל האם אותה "מתקפה" מבטיחה תגיע גם לישראל, אל היבואן המקומי. אני לא מצפה לתשובה כלשהי, אבל מקבל את המילים הבאות - "דווקא ראינו בתל-אביב את בניין טויוטה הגבוה. הוא נראה מרשים. בטוח יהיה שם מקום ללקסוס...".

 

מרצדס

 

החדשה החשובה של מרצדס בפאריז - מבחינת השווקים האירופים לפחות - הייתה ללא ספק ה-B החדשה, אשר נחשפה לראשונה כמכונית כמעט-מוכנה. קאי גולדבק, האיש שממש במו ידיו בנה את אב הטיפוס, מבטיח לי שהיא תגיע באופן כמעט זהה לפס הייצור תוך שנה. ולמרות הנתונים, הוא מסרב להתייחס אליה כאל גרסה מוארכת ל-A. "התפיסה דומה ל-A, וגם המתלה הקדמי וההגה הגיעו ממנה, אך הרצפה והמתלה האחורי שונים, וכך גם היומרה.

 

"ה-A היא מכונית שימושית יותר" הוא אומר, "ואילו ה-B מכוונת הרבה יותר להנאה ופנאי". אני מתחיל להבין למה הוא חותר כאשר הוא מצביע על הבליטה שאי-אפשר-להתעלם-ממנה במרכז רצפת המכונית. "לכן אנחנו יכולים לצייד אותה בהנעה כפולה ללא קושי, בעוד שהרצפה השטוחה ב-A מגבילה אותה להנעה קדמית בלבד. ואל תשכח כי כך היא נוחה מאד להסבה עבור שימוש בשני מנועים (חשמלי ורגיל, א.ש). גולדבק מסביר עוד כי ה-B אכן תגיע לבסוף גם לארצות הברית, בעוד שאין תכניות כאלה עבור ה-A.

 

בכל מקרה, בסיס גלגלים של 270 ס"מ (13 ס"מ יותר מב-A) מבטיח שה-B תהיה גדולה בהרבה. העובדה שהיא רחבה ונמוכה יותר, אומרת לטענת גולדבק כי היא גם תהיה הרבה יותר מהנה לנהיגה. אולי לכן הוא כמעט-מתרגז כאשר אני שואל על גרסת שבעה נוסעים. "לא הבנת מה אמרתי? זה בכלל לא הכיוון". שיהיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו בון (סיריון). מתלהבים מהיכולת...
מרצדס B קלאס. באמת צריך אותה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים