שתף קטע נבחר

לברון ג'יימס מעצבן את הסינגפורים

דמותו המאוירת של כוכב הכדורסל מביטה על אזרחי המדינה האיסטניסים כמעט מכל קיר ברחוב כחלק מקמפיין פירסומי ואלו דורשים להסירו

כל מי שמתמצא קצת במזרח הרחוק יודע שלא כדאי להסתבך עם זרועות החוק בסינגפור. הממשל במדינה האסיאתית המתפתחת קשוח ואינו נודע בסבלנותו הרבה - הוא נוקשה במיוחד כשמדובר בעניינים של איכות הסביבה ושמירה על הניקיון ברחובות הערים.

צילום: איי פי

 

אזרחים מערביים שלא התחשבו באיסטניסיות של הסינגפורים מצאו עצמם לא פעם מושלכים לכלא על זריקת קליפת בננה ברחוב, או נקנסים בסכומים לא מבוטלים על אי הורדת המים בשירותים ציבוריים. יתכן שזה מה שרוצים רבים במדינה לעשות לכוכב ה-NBA לברון ג'יימס, לאחר שפירסומות דמויות הגרפיטי לנעליו הודבקו ברחבי העיר.

 

ג'יימס בן ה-20, שהפך לדמות המובילה בקמפיינים הפירסומיים של חברת 'נייקי', מככב מעל המוני הפוסטרים שהודבקו ביותר מ-700 תחנות אוטובוסים ולוחות מודעות בעיר הבירה - כשהוא מוצג כדמות קומיקס. המודעות שיוצרות אפקט של גרפיטי - סטייל סרטי קונג-פו ומאנגה יפניים - ברחובות סינגפור סיטי גרמו לזעזוע בקרב רבים מתושביה וכחמישים מחברי מועצת העיר כבר הגישו תלונות בגינם. 

 

"הרעיון היה לעשות משהו שובב כמו הפצה פראית של מודעות שיפרו את הסדר והניקיון הנהוג בסינגפור וכדי לגרום להרגשת שכונה ברוח קמפיין הכדורסל של לברון ג'יימס" אמרה בתגובה דוברת 'נייקי' אן קוסטיצ'וטיטאנה. להיות שובבים? תשאלו איך קיבלו השלטונות בסינגפור את שובבותו של הנער האמריקני מייקל פיי, שב-1994 נשפט לעשרות מלקות באמצעות מקל לאחר שנתפס מרסס כתובות גרפיטי בעיר.

 

לטענת המחזיקה בזיכיון על הפירסומות, חברת 'קליר צ'אנל' מדובר בסיכון מחושב כדי ליצור התרגשות בקרב הצעירים חובבי הכדורסל. "זה היה צעד מכוון, שנועד לגרום לאנשים רושם כאילו פרחח מהרחוב חטף קמפיין של מישהו אחר. זה נראה קצת מרושל ודי שובב וזה מושך תשומת לב" אמר מנהל המכירות של החברה, הנרי גו. בניגוד לתלונות האזרחים הבוגרים, נראה כי בני הנוער במדינה מרוצים דווקא מהקמפיין הפרובוקטיבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
לברון. מככב גם כגיבור קומיקס
צילום: איי פי
מומלצים