שתף קטע נבחר

שלושה בדירה אחת

טויוטה, סיטרואן ופיז'ו חשפו יחדיו את מכוניות המיני החדשות שלהן שפותחו וייוצרו בצוותא, וכבר נכונות לנו כמה הפתעות

אלו הן הפיז'ו 107, סיטרואן C1, וטויוטה איגו - שלוש מכוניות חדשות שנחשפות היום יחדיו. וכאשר טויוטה, פיז'ו וסיטרואן חושפות בבת אחת שלושה דגמים ברור שזה לא מקרי. אחרי חודשים ארוכים של ציפיות ושמועות, חושפים שני הקונצרנים הענקיים מיפן וצרפת את מכונית המיני החדשה שפיתחו וייצרו יחדיו במפעל שהקימו לצורך כך בקולין, צ'כיה.

 

שלוש שהן אחת

 

שלוש המכוניות החדשות אשר מיוצרות כמובן על אותו פס נשענות על בסיס זהה וכוללות מרכיבים משותפים רבים, כולל חלקי מרכב חיצוניים. ולמרות זאת, לפחות בתמונות, הצליחו שלושת המותגים ליצור לכל מכונית מראה שונה. באופן טבעי כנראה נראית האייגו של טויוטה שונה יותר מצמד הצרפתיות עם יחידת פגוש-כונס אוויר גבוהה יותר. היא מציגה חזית עם מראה חדש מבחינת טויוטה, ומעניין לראות האם יש כאן רמז למחליפת היאריס.


טויוטה אייגו

 

פיז'ו דווקא הלכה בקו שממשיך את ה-1007 שהוצגה לאחרונה ואילו סיטרואן, בעלת המראה הצעצועי יותר, ממשיכה במדיניות עליה הצהירה לפיה אין קו משפחתי אחיד לכל הדגמים. לדבריה המכוניות הקטנות יקבלו פנים שונות מהגדולות.

 

מהות אחרת

 

באופן מעניין הוצגו שלוש המכוניות דווקא בגרסת חמש דלתות, ולמרות שבעתיד צפויות גם גרסאות עם שלוש דלתות יש בכך אמירה ברורה. מבחינת פיז'ו-סיטרואן, למשל זה מדגיש את ההבדל לעומת הקטנות האחרות שלהן. כזכור, לסיטרואן יש בקטגוריית המיני את ה-C2 ולפיז'ו את ה-1007. ואולם מכוניות אלה פונות לחלק העשיר וחובב האופנה של אירופה, ולכן הן מצוידות רק בשלוש דלתות ובשני מושבים מאחור.


סיטרואן C1 

 

הקטנות החדשות, למרות המראה המתקתק, אמורות להיות בראש ובראשונה מכוניות זולות. הן אמורות לפנות לצד העני יותר של אירופה, ולהציע מחיר מושך אך גם מרחב הולם. לפחות מבחינת תקינה הן אמורות להציע אפשרות לחמישה מושבים. ובמילים אחרות - אלו לא רק הצהרות אופנתיות אלא גם מתחרות בפיאט פנדה.

 

קצת טכניקה

 

כצפוי מידות המכוניות החדשות דומות למדי: עם אורך של 343 ס"מ לפיז'ו-סיטרואן ו- 340.5 ס"מ לטויוטה (בשני המקרים קצר מהפנדה - 354 ס"מ). מצד שני הן רחבות יותר עם 163 ס"מ לצרפתיות ו-161 לטויוטה, לעומת 158 ס"מ בפנדה. הגובה הוא 147 ס"מ לצרפתיות וחצי ס"מ פחות לטויוטה, נמוך יותר מהקטנה של פיאט שמסתיימת לאחר 154 ס"מ מהקרקע. אבל הבדלים במידות בין השלוש נובעים מפרטים קומסטיים ואינם מצביעים על שוני של ממש בפנים. 


פיז'ו 107

 

המכוניות החדשות יקבלו בשלב ראשון צמד מנועים. מדובר ביחידות מוכרות של טויוטה, הראשונה לוגמת בנזין בנפח 1.0 ליטר, השנייה בנפח 1.4 ליטר ומעדיפה סולר. יש להניח שבהמשך יגדל המבחר.

 

יש פוטנציאל

 

המכוניות החדשות יוצגו בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2005) וייוצרו בקצב של 300,000 לשנה. לכל מותג יוקצה שליש מכושר הייצור, 100,000 מכוניות בשנה. מעניין לציין שדווקא טויוטה הייתה האחראית על פיתוח המכונית הקטנה, בעוד הצרפתים טיפלו בתשתית ובספקי המשנה.

 

ובארץ? הן הנציגים של טויוטה והן של פיז'ו-סיטרואן הביעו עניין במכוניות, לפי אנשי פיז'ו נראה שהפעם - בניגוד ל-C2 או ה-1007 - המחירים אמורים להיות נוחים. ואולם גם לטויוטה וגם לפיז'ו עדיין חסרים פרטים רבים כדי לקבוע אם, ומתי יגיעו המכוניות ארצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפעל טויוטה ופיזו-סיטרואן בצ'כיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים