שתף קטע נבחר

מתיחת פנים לב.מ.וו סדרה 7

רגע אחרי השקת ה-3, מוצאת ב.מ.וו זמן לחדש את פני ספינת הדגל - סדרה 7 - ולהחליף את מבחר המנועים. אלינו תגיע בחודש מאי הקרוב

יותר מכל מכונית אחרת, הכריזה באופן מתריס סדרה 7 על תחילת עידן חדש בעיצוב ב.מ.וו. התגובות לקווים הכה-שונים כשנחשפה ב-2001, הפכו במהרה שיחת היום אצל חובבי הרכב בעולם. ועד היום הדעות חלוקות.

 

אנשי ב.מ.וו, ממש כמו עיתונות הרכב, נבהלו תחילה מהתגובות, אחרי כן נרגעו, והיום הם מציינים בסיפוק שהדגם החדש רשם עליית מכירות של כשמונה אחוזים בכל העולם. אגב, בארץ רשמה המכונית עליית מכירות של לפחות 50% לעומת קודמתה. הדגם המבוקש ביותר אצלנו ,ממש כמו בשאר העולם, היה ה-745 (כ-50% מהמכירות העולמיות).


 

מיתון קל

 

למרות ההצלחה עליה מצהירים בב.מ.וו, מנצלים אנשי היצרנית את מקצה השיפורים לעדכון פני ספינת הדגל, כאשר התחושה הכללית היא של עידון הקווים השנויים במחלוקת - לטובת מראה מקובל יותר. כרגיל במתיחות פנים, השינוי מתמקד בקצוות, וכך זוכה ה-7 לחזית חדשה עם פנסים מקובלים יותר וכונסי אוויר (שידועים גם כ"כליות ב.מ.וו) בולטים מבעבר.

 

גם יחידות תאורה חדשות מאחור מעדנות את מראה מכסה תא המטען (שבאופן מעט מפתיע נותר עדיין בולט). במובנים רבים, מיישרת ה-7 המחודשת קו עם ה-3 החדשה והופכת קלה יותר לעיכול. אבל האם היא יפה יותר? נחכה למפגש תלת ממדי בשביל להחליט.

 

לא רק קוסמטיקה

 

אבל יש הרבה יותר מעדכונים לעיצוב במקצה השיפורים של מכונית הדגל. למעשה, החלק המעניין ביותר הוא שינוי כמעט מוחלט של היצע המנועים. למעשה, רק גרסת ה-760 נותרה ללא שינוי.


 

מנועי ה-V8 של גרסאות ה-735 וה-745 הוחלפו, והכינוי הוא מעתה 740, ו-750 בהתאמה. לראשונה מנוע בנפח 4.0 ליטר ו-306 כ"ס, ואילו לשנייה נפח של 4.8 ליטר ו-367 כ"ס. הגרסה ה"בסיסית" קיבלה את מנוע ה-3.0 ליטר (258 כ"ס) החדש והקל שפגשנו ב-630. הביצועים שופרו כמובן: למעט ה-630 (244 קמ"ש), מוגבלות המכוניות ל-250 קמ"ש. הן מאיצות למאה ב-7.8 שניות (ב-630), 6.8 שניות (ב-740) או 5.9 שניות ב-750.

 

בתחום הדיזל תחליף ה-745d את ה-740d. בגרסה החדשה צמח נפח מנוע ה-V8 ל-4.4 ליטר והוא מייצר 300 כ"ס (250 קמ"ש 6.8 שניות). מנוע ה-3.0 ליטר עבר שינוי מהותי, והוא ומייצר כעת 231 כ"ס במקום 218 (238 קמ"ש ו-7.8 שניות ל-100 קמ"ש).

 

ויש עוד

 

ב.מ.וו ניצלו את ההזדמנות גם לשיפורים ביכולת הדינמית, חלקם בעקבות הרחבת הסרן האחורי ב-14 מ"מ וחיזוק מערך הבלמים. כן עודכנו רמות הגימור ומערכת ה-I-DRIVE, וכל המכוניות מצוידות בתאורת בלם עם שתי עוצמות.

 

סדרה 7 המחודשת צפויה להגיע לאולמות התצוגה ברחבי אירופה בחודשים הקרובים. בשוק הישראלי, כך נמסר לנו מחברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, היא תושק במהלך חודש מאי הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 7. העיצוב עודן
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים