שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיקרוסופט מסתערת: השיקה מנוע חיפוש חדש
    מנוע החיפוש החדש הושק היום ב-10 שפות (כולל עברית) לאחר שנתיים של פיתוח והשקעה של 100 מיליון דולר. האם זה יספיק מול גוגל?

    תחרות לגוגל? מיקרוסופט הודיעה הבוקר (ג') על השקת מנוע החיפוש החדש של MSN, לאחר שנתיים של פיתוח בהשקעה של 100 מיליון דולר. טכנולוגיית החיפוש מושקת במקביל ב-25 שווקים וב-10 שפות, כולל גם גירסה עברית בכתובת search.msn.co.il. החברה תלווה את ההשקה במסע פרסום טלוויזיוני בארה"ב, בריטניה ויפן.

     

    מנוע החיפוש החדש הוא בעל מראה עיצובי מינימליסטי וכולל, מלבד שדה החיפוש הרגיל, אפשרות לחפש תמונות,

     חדשות מ-Newsbot, מנוע חיפוש החדשות, ו-Encarta, האנציקלופדיה המקוונת. תכונה נוספת בשם Near me מאפשרת למחפש לקבל תוצאות של בתי עסק הסמוכים למקום מגוריו (כל התכונות האלה אינן זמינות בעברית, בשלב זה).

     

    כלים אשר כן נתמכים בעברית הם "בונה שאילתות", המאפשר להגדיר קריטריוני חיפוש מסוימים, כגון: חיפוש במדינה מסוימת, בשפה מסוימת, דרוג תוצאות החיפוש על פי עדכניות, פופולריות ועוד. החיפוש הממוקד מאפשר לחפש בקטגוריה מסוימת: אינטרנט, חדשות, מוסיקה, תמונות, במחשב עצמו. בחודש מרץ תתווסף אפשרות חיפוש על פי סיווגים (מוסדות חינוך, מוסדות השכלה ועוד) ובהמשך 

    השנה תושק גירסה חדשה של המנוע בעברית, שתכלול גם חיפוש בתמונות, חיפוש במחשב עצמו, הרחבה של החיפוש הממוקד לאתרים ישראלים נוספים ועוד. אורי אדוני, מנכ"ל MSN ישראל, מגלה בעתיד יפנה מנוע החיפוש העברי גם לפורומים רלוונטיים ברחבי הרשת הישראלית (לא רק פורומים של MSN).

     

    כמו כן, תוצאות החיפוש יכללו כותרות חדשות מאתרי החדשות הגדולים בישראל. לדברי אדוני, בשלב מאוחר יותר יושק מנוע החיפוש האוטומטי Newsbot גם בעברית.

     

    תכונות החיפוש המתקדם באתר מאפשרות לגולש להגביל את החיפוש לאתר מסוים, לחפש רק באתרים המפנים לקישור מסוים, למצוא דפי אינטרנט בשפה מסוימת או איזור מסוים בעולם, ולכוונן את התוצאות על פי חיפוש מדויק או מקורב, תוצאות פופולריות ופופולריות פחות, דפים שעודכנו לאחרונה או דפים ישנים יותר.

     

    מיקרוסופט מסתערת על החיפוש 

     

    מיקרוסופט החליטה לפתח מנוע חיפוש עצמאי לאחר שהכירה באיחור בחשיבות העצומה של תחום החיפוש ברשת. עד לאחרונה, מנוע החיפוש של MSN התבסס על הטכנולוגיה של יאהו!. בשנה שעברה הודו בכירי החברה כי שגו כאשר לא פיתחו טכנולוגיית חיפוש עצמאית ואמרו כי הקצו 100 מיליון דולרים כדי להדביק את הפער. על פי דיווחים אחרים, הסכום האמיתי גבוה הרבה יותר.

     

    בסוף השנה שעברה השיקה מיקרוסופט גירסת ניסיון של מנוע החיפוש החדש, ובהדרגה הפנתה אליו יותר ויותר גולשים המחפשים מידע באמצעות המנוע של MSN. החל מאתמול, מנוע החיפוש החדש מחליף רשמית את הישן. בחברה מקווים כי

    מנוע החיפוש החדש, שפותח בתוך מיקרוסופט, יאפשר לה לסגור את הפער הטכנולוגי מול גוגל ואולי אף להדיח את מלכת החיפוש מכסאה.

     

    המניע לתחרות - כסף

     

    המנוע לתחרות הוא כספי בעיקרו. על פי הערכות של אנליסטים, סך ההכנסות מפרסום במנועי חיפוש יתסכמו השנה בחמישה מילארד דולר. בשלב זה, MSN מחזיקה ב-10 אחוז בלבד מעוגת הפרסום – כ-500 מיליון דולר, על פי הערכות.

      

    מיקרוסופט תמשיך להשתמש בטכנולוגיית חיפוש של חברה אחרת בבעלות יאהו!, Overture, לצורך הצגת המודעות בתשלום לצד תוצאות החיפוש. מודעות הטקסט משתנות על פי החיפוש, ומאפשרות למיקרוסופט למכור מילות מפתח למפרסמים.

     

    החברה הכריזה בעבר כי בניגוד למצב הנוכחי, מנוע החיפוש החדש יפריד באופן ברור בין תוצאות החיפוש בתשלום לקישורים הרלוונטיים לבקשת החיפוש של הגולש, בדומה למדיניות הפרסום של גוגל,

    המבוססת על הפרדה בין תוצאות החיפוש הרגילות למודעות המילים, המוצגות בצד. עם זאת, במנוע החיפוש עדיין משולבות תוצאות פרסומיות כחלק מהתוצאות הרגילות בחלק מהדפים, ואילו הגירסה העברית של מנוע החיפוש לא כוללת מודעות טקסט אלא באנרים – מודעות גרפיות רגילות. לדברי אדוני, בעתיד ישולבו מודעות מילים גם בגירסה עברית.

     

    אדוני מעריך את חלקה של MSN בשוק החיפוש המקומי בשיעור של כ-15-20 אחוז (במונחים של מספר גולשים או הכנסות מפרסום), בדומה לחלקה של וואלה, בעוד גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל גם בעברית. על פי סקר TIM האחרון, גוגל ישראל הוא מנוע החיפוש הנחשף ביותר בארץ. אדוני מעריך את היקף שוק הפרסום במנועי חיפוש בישראל בכ-4-5 מיליון דולר בשנה.

     

    מיקרוסופט מנסה להתבדל

     

    ענקית התוכנה צפויה לשפר בהדרגה את טכנולוגיית החיפוש שלה ולצמצם את הפער האיכותי מול גוגל. עם זאת, החברה הוכיחה כי אינה רק חקיינית והיא מנסה לבדל עצמה מיתר המתחרים בתחום החיפוש באמצעות יתרונותיה הטבעיים. למשל, לצד תוצאות החיפוש הרגילות, מנוע החיפוש העולמי מאפשר לגולשים לנסח שאלות בשפה טבעית ומפנה את המחפשים באנגלית ל-Encarta, האנציקלופדיה של MSN.

     

    עוד שיפורים במנוע החיפוש החדש: אפשרות לשלב בקשות חיפוש בתוך תוכנות RSS, המאפשרות למשתמשים להתעדכן אוטומטית בתוצאות חדשות שהתווספו למנוע החיפוש. מנוע החיפוש החדש יפנה בעתיד גם לתוצאות של מוזיקה בפורמט Streaming וסרטי וידאו. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנוע החיפוש החדש
    צילום: איי אף פי
    גייטס. התעורר מאוחר אך ינסה לסגור את הפער
    צילום: איי אף פי
    מומלצים