שתף קטע נבחר

יוזמה: "קמפ דייויד" של לבנת והמורים

במרכז לשלטון מקומי זרקו את הכפפה לשרת החינוך ולמורים: מפגש פסגה - עד שהצדדים יגיעו להסכם בעקבות דו"ח דוברת. לבנת: "מוכנה להיפגש בכל רגע ומקום". המורים עוד לא החליטו. ובשטח - פיילוט ליישום הדו"ח באופקים

"קמפ דייויד" של החינוך? בניסיון להגיע להבנות בין ארגוני המורים למשרד החינוך בנוגע ליישום דו"ח ועדת דוברת, העלו במרכז לשלטון מקומי הצעה: מפגש פסגה בין הצדדים "עד שיגיעו להסכם".

 

את ההצעה העלו יו"ר המרכז לשלטון מקומי, עדי אלדר ויו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי, יעל גרמן. למפגש, שעדיין לא נקבע לו מועד, הוזמנו שרת החינוך, לימור לבנת, בכירי משרדה ונציגי ארגוני המורים. האתר המיועד הוא קיבוץ מעלה החמישה.

 

שרת החינוך אמרה כי היא מברכת על היוזמה. "אני חוזרת ואומרת כי אני מוכנה להיפגש עם ארגוני המורים בכל מקום בכל רגע בכל שעה לפנות את עצמי מעיסוקיי כדי לשבת ולהידבר איתם".

 

ארגוני המורים אמרו כי "ההצעה התקבלה אולם טרם הובאה לדיון בהנהלות ארגוני המורים ותוכרע בימים הקרובים".

 

מזה כמה חודשים נאבקים ארגוני המורים נגד יישום מסקנות דו"ח ועדת דוברת, שאמור לפטר אלפי מורים. לטענת משרד החינוך מדובר בכ-14 אלף מורים שיעזבו את המערכת, חלקם בפרישה מרצון, בעוד שלטענת נציגי הארגונים יפוטרו למעשה יותר מ-20 אלף. לאחרונה החלו ארגוני המורים במשא ומתן על שכר המורים מול הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי.

 

מיישמים כבר את הדו"ח בשטח

 

אולם משרד החינוך לא מחכה לסיום משא ומתן עם המורים והחל בהיערכות ליישום דו"ח דוברת בשטח. ל-ynet נודע כי לפני מספר ימים נערך באופקים הפיילוט הראשון להיערכות ליישום הדו"ח בכל מוסדות החינוך בעיר על ידי צוות של משרד החינוך. במסגרת הפיילוט נבחנו המודלים של יום לימודים מלא וארוך.

 

כמו כן, כל בתי הספר בעיר חושבו על פי מדדי התקצוב על סמך מצבם הסוציואקונומי של התלמידים ונבדקו מספר המורים שישולבו בכל כיתה. בנוסף, נבדקו באופקים האופציות ליום שישי פעיל באמצעות המתנ"סים המקומיים ותנועות הנוער. הסיבה שאופקים נבחרה למודל היא שכבר מתקיימת בה מתכונת לימודים של יום לימודים ארוך בשיתוף פנימיות יום.

 

הפיילוט באופקים הוא רק חלק מצעדי המשרד להיערכות ליישום הרפורמה. ישנן כבר ערים נוספות שביקשו להצטרף להיערכות, ביניהן דימונה והוד השרון. עוד נודע כי במסגרת ההיערכות ליישום הרפורמה החל המשרד לנקוט בפעולות הבאות במוסדות חינוך בכל הארץ: הכשרות של מפקחים, מנהלים, מנהלי מחלקות חינוך ומנהלים עמיתים בכל הארץ.

 

בנוסף, החלה פעילות צוותי היערכות ליישום הרפורמה שכוללת ימי עיון, הדרכות ותכנון מפורט של פרטי הדו"ח. בנושא התשתיות פנה המשרד לבתי ספר לצורך מיפוי ותכנון, ומנהלים התבקשו לשלוח נתונים לגבי בית ספרם. נבנו סימולציות לבחינת המודלים של יום לימודים מלא ביישוב (שילוב המערכות החינוכיות ביישוב והיערכות בית הספר ליום לימודים מלא). זאת, לצד מיפוי וקביעת היישובים שיצטרפו בשלבים הראשונים לתהליך הרפורמה.

 

המשרד החל גם להיערך ולבחון חלופות לפעילות בימי שישי ביישובים. כמו כן החל המשרד בהקמת הרשות הארצית למדידה ולהערכה.  


פורסם לראשונה 13/02/2005 22:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר באובאו
בכל שעה. לבנת
צילום: ירון ברנר באובאו
צילום: שאול גולן
בתפקיד קלינטון? אלדר
צילום: שאול גולן
צילום: מאיר פרטוש
פיילוט באופקים (ארכיון)
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים