שתף קטע נבחר

מחיר הגרירה וחוק החגירה

ועדת הכלכלה דנה היום בגרירת רכב החונה שלא כחוק, וקראה להנהיג תעריף מינימום ומקסימום. כמו-כן אושר תיקון לחוק חובת שימוש בחגורות בטיחות

ועדת הכלכלה החליטה הבוקר לעכב אישור תקנה חדשה, לפיה תוכל רשות מקומית לקבוע שרירותית עלות גרירת רכב חונה בניגוד לחוק. מדובר בסכום שאותו נדרש בעל הרכב הנגרר לשלם כאשר הוא מגיע לשחרר את המכונית ממגרש ההחרמה. לדברי הוועדה, יש לחייב את בעל הרכב בהוצאות הגרירה בלבד, ולא בתשלום נוסף לקנס כפי שנהוג כיום. ח"כ דוד טל אף הגדיל לעשות וקרא לבעלי רכב ששילמו תעריף מופרז לתבוע החזר מהרשות המקומית.

 

בנוסף אושר גם תיקון לתקנה 83ב', לפיו מחויבים נוסעים לחגור חגורות בטיחות גם ברכב שבמקור לא היו בו כאלה, דוגמת רכב ישן במיוחד. עם זאת, בכלי רכב שהתקנות הקיימות לא דורשות ובעל הרכב לא התקין חגורה, יכולים הנוסעים להמשיך ולנסוע ללא חגורה כבעבר.

 

להלן תקנות חובת שימוש בחגורות בטיחות לפי כלי רכב, נכון להיום:

 

א. רכב משנת 1969 ואילך, פרטי, מונית, מסחרי עד ארבעה טון, אוטובוס זעיר, במושבים הקדמיים בלבד

ב. רכב משנת 1976 ואילך, כל המוזכרים מעלה, אך גם כלי רכב מסוג מסחרי בלתי אחוד

ג. רכב משנת 1983 ואילך, חובת נקודות עיגון במושב האחורי

ד. רכב משנת 1984 ואילך, חובת חגורות עם שלוש נקודות עיגון במושבים הקדמיים

ה. רכב משנת 1987 ואילך, חובת חגורות בכל המושבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זום 77
גרירת רכב (צילום ארכיון)
צילום: זום 77
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים