שתף קטע נבחר

חולה אהבה מטורינו

גרסאות התצוגה של הפנדה רומזות לכיוון חדש של פיאט. כיוון שיחזיר לפי לפו אלקין, האחראי לקידום המותג בפיאט, את אהדת הציבור ליצרן האיטלקי. והכל בזכות האהבה. ראיון אופטימי

מי שעבר ליד עמדת פיאט בז'נבה יכול היה לחשוב שנקלע בטעות למנהרת זמן ונחת היישר לתחילת שנות ה-70. המוזיקה, השטיחים והצבעים דיברו בשפה זו, כמו המדבקות, סיכות הדש ולבבות הקרטון שחולקו, ועליהן הכתובות "אנחנו אוהבים את פיאט".

 

מאחורי ציורי הלבבות הזכורים לכל בוגר וודסטוק עומד מסר ברור: פיאט זקוקה לאהבה. וזו אחת הדרכים לגייס זאת. ומאחורי מסע האהבה עומד הנכד של ג'אני אניילי, לפו אלקין, שמופקד על קידום המותג. אלקין, חצי יהודי, חצי אמריקני שגדל בניו-יורק ומכיר היטב את ישראל. אז נפגשתי איתו לשיחה על מצבו של הקונצרן האיטלקי. 

 

לא שגרתי

 

אלקין אינו חבר הנהלה טיפוסי של יצרן רכב. צעיר, נלהב, אמוציונלי לגמרי, ויורה לכל הכיוונים. הוא בהחלט טיפוס צבעוני ממה שהתרגלתי לפגוש בראיונות. הרעיונות שלו נשמעים תמימים, קלים מכדי להיות אמיתיים. אבל אולי דווקא בגלל זה הם יעבדו.

 

"עזוב אותי מהצהרות לגבי המצב, אני מעדיף מעשים. כרגע צריך לזכות באהבת הציבור", הוא אומר, חוטף מידיי את הפנקס, ורושם בו סולם התקדמות: מותג-אמון-חברות-אהבה. "וכדי לקבל אהבה אנחנו צריכים להציע משהו יותר אישי". והדרך שלו מכונה "התאמה אישית המונית" (mass customization).


תצוגת פיאט בז'נבה. מכונת זמן לשנות ה-70

 

"אני מסתכל על סיון של טויוטה ואוהב את הגישה הצעירה שמביאה משהו רענן. גם אנחנו יכולים להביא משהו חדש עם צביעה ייחודית, מדבקות עליזות, ותוספות כמו פסי פלסטיק בצבעים שקופים. תוספות אישיות שאנשים אוהבים ממש כמו הקעקועים שעל היד שלי", אותם הוא כמובן טורח להראות.

 

"זה לא יקר אבל פותח עולם חדש ללקוח, ומאפשר לו לקבל מכונית אישית יותר, כמו במותגי יוקרה. כך הוא ירגיש שייך ויאהב יותר. דוגמה לכך אנחנו מביאים עם מכוניות התצוגה שלנו כאן (והוא מדבר על גרסאות מאופרות של הפנדה והאידאה, א.ש). במקום ה'פנדה שוויץ' אפשר בקלות לקבל את דגל ישראל על הגג. אפשר לקבל ריפוד מיוחד יותר, או מראה עליז יותר לתא הנוסעים. אנשים אוהבים את התוספות האלה. אנחנו צריכים להיות מונחים על ידי השוק ולא המוצרים. לשים לב ללקוחות החדשים ולשוק המשתנה. ואנחנו צריכים להיות מהירים לפני שיגנבו לנו את הרעיונות".

 

וחוץ מזה

 

"אנחנו צריכים לדאוג להיות במקומות הנכונים. פתחנו באיטליה ובספרד בתי קפה של פיאט ונמשיך בכל אירופה. אנחנו רוצים להשתלב במשחקי מחשב ובתוכנות חינוכיות, לעבוד עם מוסדות כמו יוניסף ולתת חסויות לגופים ספורטיביים. אנחנו רוצים להיות במקומות שיביאו אהדה".  

 

ובכל זאת בלי שאלות על עסקת ג'נרל מוטורס הרי אי אפשר. "בתשעים וחמישה אחוזים אני שמח שנפרדנו. קיבלנו עצמאות ו'איטלקיות'. מכונית היא יותר מפלטפורמה, יש בה גם נשמה. עכשיו צריך להכפיל את המאמץ לכל כיוון: בפיתוח, בעבודה ובסוכנים".

 

"אני לא מאמין בלהסתכל לעבר. אפשר ללמוד ממנו, אבל לא לחשוב שאם נכשלת תעשה זאת שוב. אני מודה - נכשלנו בלנצ'יה וטעינו בפיאט - אבל נתקן זאת. לפיאט אין היום הרבה כדורים כמו לאחרים ולכן אנחנו צריכים לירות אותם בצורה מדויקת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לפו אלקין. פיאט צריכה אהבה
פנדה שוויץ. אפשר גם עם דגל ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים