שתף קטע נבחר

טויוטה מציגה: היילקס חדש

לפני שמונה חודשים הציגה טויוטה את הוויגו, טנדר חדש לחלוטין שמיוצר בתאילנד. כעת, כפי שהערכנו בעבר - הוא מגיע לאירופה כיורש ההיילקס הוותיק. אלינו יגיע כבר בספטמבר

טויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, חשפה תמונות ופרטים ראשונים על טנדר ההיילקס החדש. מדובר בדור שישי לרכב, שאחרי הקורולה, הינו הנמכר ביותר בתולדות טויוטה. למעלה מ-12 מיליון יחידות נמכרו מההיילקס מאז הוצג לראשונה ביפן בשנת 1967. הגרסה שנחשפה היום הינה זו שתשווק באירופה ותגיע גם לישראל כבר בחודש ספטמבר הקרוב.


 

הדור החדש - עם שורשים תאילנדים

 

מקורו של ההיילקס החדש בדגם עליו סיפרנו לכם לפני שמונה חודשים, ושהוצג בתאילנד בשם ויגו, כחלק מפרויקט שאפתני למדי של טויוטה. הפרויקט, שמכונה IMV (ר"ת של Innovative International Multi-purpose Vehicles - כלי רכב רב-שימושיים חדשניים ובינלאומיים), יכלול בעתיד שני טנדרים נוספים וגם מיניוואן ורכב שטח. ייצור הטנדר ומרכיבים שונים ממנו יתבצע במספר מדינות ברחבי העולם, בראשן דרום אפריקה ותאילנד.

 

כפי שניתן לראות בתמונות, ההיילקס החדש איננו שונה מבחינת עיצוב מהוויגו. למעשה, מדובר בעיצוב זהה לחלוטין, בשורה טובה למי שהתרגל לעיצוב הלא מרשים של ההיילקס הנוכחי. עם זאת, אין מדובר בעיצוב שיגרום למישהו לסובב את הראש ברחוב, שלא לדבר על לעצור את הנשימה בהשתאות.

 

תא הנוסעים, לעומת זאת, מציג שיפור דרסטי בעיצוב ובשילוב הגוונים לעומת ההיילקס המוכר לנו, ומראה שלפחות בתמונות הינו מזמין יותר. כמו בהיילקס היוצא - שזכה למוניטין מצוין בדיוק בתחום זה - גם בחדש מבטיחה טויוטה איכות הרכבה משובחת ועמידות לאורך זמן.

 

שלדת סולם, מנוע אחד

 

ההיילקס החדש ממשיך להציע נוסחה ישנה (ויש מי - חובבי שטח בעיקר - שיאמרו גם "טובה") של שלדת סולם נפרדת. המחיר של טכנולוגיה זו הוא כמובן בהתנהגות הכביש (בטיחות אקטיבית). עם זאת, בטויוטה מבטיחים כי השילדה הפעם קשיחה באופן מהותי מבעבר, לטובת נושא זה בדיוק. גם המתלים נותרו נאמנים לייעוד המסחרי - עצמות עצה כפולות מלפנים עם קפיצי סלילים, ומאחור - קפיצי עלים. לדברי טויוטה, בכיול המתלים ניסו המתכננים לצמצם ככל הניתן סיכוי להתהפכות, נקודת תורפה ברכבי שטח וטנדרים בעלי מבנה דומה לזה של ההיילקס.


 

הדור החדש של טנדר ההיילקס גדול יותר מהרכב שמשווק כיום בישראל. אורכו 513 ס"מ (תוספת של 34 ס"מ), ורוחבו צמח ב-4.5 ס"מ (בגרסת תא נוסעים כפול, שש ס"מ בתא נוסעים יחיד שאינו נפוץ בישראל). ממד הגובה נותר ללא שינוי, ואילו בסיס הגלגלים הינו 308.5 ס"מ.

 

בשלב ראשון יוצע ההיילקס החדש עם הנעה כפולה או אחורית, ובכל מקרה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר, המייצר 102 כ"ס ו-26.5 קג"מ. מנוע זה מוכר מההיילקס הנוכחי, כאשר לגרסת ההנעה האחורית מומנט מופחת ל-20.4 קג"מ. בעתיד מבטיחה טויוטה להוסיף למבחר גרסה בעלת מצנן ביניים, שתהנה מתוספת כוח, אם כי נתונים מדויקים לא פורסמו.

 

פרויקט עולמי, נקודה ישראלית

 

ההיילקס החדש יגיע לאירופה מדרום אפריקה בגרסאות תא הנוסעים הכפול והבודד, בעוד שמתאילנד תגיע גרסה נוספת עם תא נוסעים מורחב. ייצור חלקים שונים בהיילקס מבוצע באינדונזיה, ארגנטינה והודו.

 

משיחה שניהלנו עם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, עולה כי ההיילקס החדש יגיע לישראל כבר בחודש ספטמבר, כשהוא מוצע בגרסאות הנעה אחורית עם תיבה ידנית או אוטומטית (זו האחרונה עם עיצוב הדומה לגרסת ה-4X4), ובגרסת הנעה כפולה עם תיבה ידנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה היילקס החדש
תא הנוסעים שופר משמעותית, כך טויוטה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים