שתף קטע נבחר

הצרכן הישראלי אוכל 6-8 ליטר גלידה בשנה

BDI: היקף מכירות הגלידה בישראל עלתה ב-2004 בשיעור של 7% והסתכמה ב-900 מיליון שקל. שטראוס מחזיקה נתח שוק של יותר מ-49%

למרות שאנחנו חיים במדינה חמה, מסתבר שהישראלי מסתפק במועט בכל הקשור לגלידות. בדיקה שערכה קבוצת BDI מגלה כי הצרכן הישראלי אוכל בממוצע 6-8 ליטר גלידה בשנה, צריכה נמוכה בהשוואה למדינות אירופה בהן מגיעה הצריכה השנתית לאדם ל-13-17 ליטר, ובארה"ב ל-24-20 ליטר.

 

על פי בדיקת BDI, סך המכירות בענף הגלידות הסתכם בשנת 2004 בכ-900 מיליון שקל. סכום זה מהווה גידול של כ-7% בהשוואה לשנת 2003, בה הסתכמו המכירות בענף בכ-840 מיליון שקל. ב-2003 שמר הענף על יציבות בהשוואה לשנת 2002. להערכת כלכלני BDI יציבות זו נבעה, בין היתר, בשל המיתון הכלכלי והמצב הביטחוני באותן שנים.

 

 

נתוני המחקר מלמדים, כי 45% ממכירות הגלידות בישראל מתבצעות בקיוסקים וגלידריות (שוק האימפלס). 30% מהגלידות נמכרות במרכולים וברשתות השיווק, וכ-17% מהגלידות נמכרות בבתי קפה, מסעדות ובתי מלון.

 

גלידות שטראוס שולטת ב-49% מענף הגלידות

 

גלידות שטראוס ונגה גלידות מרכזות את רוב הפעילות בענף. שטראוס (בבעלות שטראוס-עלית וקונצרן יוניליוור) נחשבת לשחקן הגדול ביותר בענף ומחזיקה בנתח כספי של למעלה מ-49% מסך הגלידות הנמכרות בארץ. נגה (בבעלות אסם- נסטלה), מדורגת במקום השני עם נתח כספי של 40%-36%. היתר, בין 7% ל-11% מוחזקים על ידי שחקנים קטנים.  

 

בהתאם לטרנד הבריאות בתחום המזון גם בגלידות נכנסו לשוק גלידות מופחתות שומן, דלות כולסטרול, וגלדיות מיוגורט או פולי סויה. מדובר בקטגוריה המושקעת ביותר מבחינת פיתוח מוצרים ומכירות שתי החברות המובילות בענף גדלו בשנתיים האחרונות באופן משמעותי בקטגוריה זו. הגידול בא על חשבון הגלידות השמנות.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים