שתף קטע נבחר

מחירים שמורים במכירות פומביות: כשר אבל מסריח

מדוע האתר של בנק דיסקונט לא פעל כראוי השבוע בגלל שדרוג קטן? ולמה חברת סקאל יכולה לקבוע "מחיר שמור" למוצריה הנמכרים במכירה פומבית?

1. האתר של דיסקונט - אין קול ואין עונה

 

מנויי שירות הבנקאות המקוון של בנק דיסקונט התלוננו השבוע כי המערכת לא מתפקדת. "בשירות בוצע שינוי המחייב כניסה באמצעות תעודת זהות, ומאז החשבונות נעולים ואנשי הבנק לא מצליחים להפעיל את המערכת כשורה", כתב לנו אחד המנויים.

 

"פניתי גם לסניף שלי מספר פעמים והפקיד שם אמר לי שכל העולם צורח עליו אבל הוא לא יכול לעזור - המחשב פשוט לא עובד. זה פשוט ביזיון לבנק שאין הוא מצליח לבצע שדרוג כל כך פשוט של השירות האינטרנטי ללקוח".

 

מבנק דיסקונט נמסר כי במסגרת שיפור השירות ללקוח והצורך להתאים את המערכת לדרישת בנק ישראל, לפיהם נדרש הלקוח להזדהות באופן אישי באמצעות תעודת זהות. בעקבות שינוי זה, באופן טבעי, חלק מהלקוחות מתקשה בכניסה הראשונית ונוצר עומס. מוקד התמיכה תוגבר ואנו משתדלים לסייע לכל הלקוחות הפונים".

 

גורמים בבנק דיסקונט אמרו כי דרישת בנק ישראל היא בעצם נוהל בנקאי מספר 357, אשר פורסם לפני כשנה וקבע שכל המערכת הבנקאית, על מנת שתוכל להעניק שירות יותר בטוח, צריכה לעבור לתהליך זיהוי אישי עד דצמבר 2006. אמצעי הזיהוי שאימץ בנק דיסקונט הוא מספר תעודת הזהות.

  

2. סקאל און ליין שומרת על עצמה

 

חברת סקאל החליטה שהיא אינה רוצה להפסיד יותר כסף והחליטה לשנות את פני המשחק על ידי "מחיר שמור". במסגרת חלק מהמכירות, לרוב של מוצרים פחות פופולריים, כמו מדיחי כלים תנורים ועוד, המכירה הפומבית תיעשה עם מחיר מינימום, שנקבע מראש, אינו מפורסם ללקוח ורק בסוף המכרז, אם המשתתפים הצליחו להגיע או לעבור את מחיר המינימום, המכירה יוצאת לפועל.

 

במילים אחרות, מי שמצליח "לרכוש" תנור בשווי 6,000 שקל ב-300 שקל לא יזכה במוצר משום שהאתר יכול לבטל את המכירה או להאריך אותה עד שמחיר המינימום יגיע.

 

א', שניגש להצעה בסקאל און ליין, לא הבין איך הוא לא זכה. "הגשתי הצעה למוצר שפורסם באתר של חברת סקאל. הצעתי זכתה אך לא קיבלתי שום הודעה על כך באימייל. להפתעתי, כאשר נכנסתי שוב לאותו מכרז הסתבר לי כי הוא הוארך ב-24 שעות נוספות, "וזאת, על פי החלטת האתר. מסתבר שהנהלת האתר מבטלת/מאריכה את כל המכרזים שלא מגיעים למחיר יעד מסוים. זה לא הוגן".

 

תגובת סקאל און ליין

 

"סקאל מספקת שירות ללקוחות רבים מדי יום ומייחסת חשיבות עליונה לאיכות השירות. אנו עושים את מרב המאמצים על-מנת להיענות לכל פניה של לקוחותינו במהירות המקסימלית, תוך מתן שירות יעיל, אדיב ומקצועי. במסגרת המכירות הפומביות, בהתאם לתקנון אתר האינטרנט "סקאל און ליין" (סעיף 5.9), החברה עורכת מכירות פומביות בשיטת 'המחיר השמור'. למכירה זו נקבע מראש סכום מינימום, כאשר המחיר השמור אינו מפורסם באתר.

 

"במקרה בו הצעות משתתפי המכירה נמוכות ממחיר המינימום, רשאית החברה לבטל את המכירה או להאריך את מועד סגירת המכירה, במרווחים של 24 שעות, בהתאם לנאמר בתקנון האתר. בעת הכניסה לדף המכירה באתר האינטרנט "סקאל און ליין" מצוין במפורש כי המכירה בה משתתפים הינה מכירה פומבית במחיר שמור".

 

"ההצעות במכירה בה הלקוח השתתף לא הגיעו למחיר המינימום הנדרש במכירה ולכן הוארכה, כפי שרשאית לעשות החברה כאמור לעיל. בהתאם לכך, כאשר הלקוח נכנס לדף 'ההזמנות שלי' באתר האינטרנט, אינו ראה את תוצאות המכירה מאחר וכאמור המכירה נמשכה עקב אי הגעת ההצעות למחיר הסף".

 

נציין כי המדיניות של סקאל און ליין מבטאת באופן פומבי עקרון שבמשך שנים העדיפו אתרי המסחר האלקטרוני להצניע. כלומר, בין המשמעות המקורית של המכירות הפומביות לבין האופן בו הן מיושמות כיום באינטרנט אין כמעט קשר. לאתרי המסחר האלקטרוני ולספקים יש דרכים רבות בהן הם יכולים "להגן על עצמם".

 

עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד המסחר והתעשייה, אמר לנו בשנה שעברה כי משרדו יפיץ הנחיה לאתרי המכירות הפומביות באינטרנט שתעסוק, בין היתר, בפרטים אותם יש לגלות לצרכן במסגרת עסקאות המבוצעות בעת מכירה פומבית, תוך הגדלת השקיפות הפיקוח על תהליך המכירה. נראה כי אחד העקרונות שחשוב ליישם הוא מחיקת המושג המטעה "מכירה פומבית".

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות באינטרנט. המכירות הפומבות כבר לא מה שהיו
האתר של בנק דיסקונט
מומלצים