שתף קטע נבחר

פרשת הסוס הטרויאני: איך החברות שנפגעו - ירוויחו

מי עדן, אורנג', הוט, שקם אלקטריק, ושטראוס נמנות על החברות שבמחשבים שלהן הושתלה תוכנת הריגול. איך הן יכולות לנצל את הפרשה לשיפור התדמית שלהן

פרשת הסוס הטרויאני שהתפרסמה אתמול (א') זעזעה חברות רבות במשק, ובעיקר את החברות שנפגעו מהריגול התעשייתי. אבל אחרי רעידת האדמה והתדהמה מכך שריגלו אחריהן, יכולות החברות הנפגעות - הוט, צ'מפיון מוטורס, פרטנר, ראובני פרידן, שלמור אבנון עמיחי, רני רהב, צילומעתיק, HP, מי עדן, יזמקו, גלובס, שקם אלקטריק, גלובס, אייס קנה ובנה, שטראוס ומלמ מערכות - להרוויח מכך שיזכו לתדמית טובה יותר בעיני הציבור.

 

ד"ר שרון הורסקי, מרצה וחוקרת בביה"ס למינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה, אומרת שתמיד טוב להיות הקורבן, האנדרדוג, מכיוון שלקהל יש אהדה טבעית כלפי מי שנעשה לו עוול. בנוסף, הם יכולים להרוויח גם מבחינה משפטית אם יתבעו את החברות המרגלות ואם יזכו במשפט, תדמיתן תעלה עוד יותר ותשתפר באופן מיידי.

 

"החברות הנפגעות יכולות להגיד לציבור שהן הכי טובות ודואגות ללקוחות שלהן ולכן ריגלו אחריהן. משרדי הפרסום שריגלו אחריהם בשביל להשיג מידע על הלקוחות שלהם, יגידו שהלקוחות שלהם הכי גדולים ולכן ניסו להשיג עליהם מידע, וכך הם יזכו ליחסי ציבור גם עבור עצמם וגם עבור הלקוח שלהם", מסבירה הורסקי.  

 

לדבריה, הדרך להעביר את המסר לציבור היא לא דרך קמפיין פרסום אלא באמצעות ראיונות לכלי התקשורת או במסיבות עיתונאים. "כרגע פרסום הפרשה ממילא

עשה עבורן את העבודה ומיד התדמית שלהן השתפרה", מוסיפה הורסקי. "קמפיין עולה כסף רב ולדעתי הנפגעות ינצלו את הפגיעה התדמיתית במתחרים שמשרתת אותן ללא פרסום. יכול להיות שבעוד מספר חודשים נראה קמפיינים פרסומיים, אולי הומוריסטים ואולי רציניים, שבו חברות שנפגעו יגידו שלמרות שריגלו אחריהן הן הכי טובות ונשארו מובילות. אבל אם זה יקרה זה יהיה רק שיעבור זמן והפרשה תירגע. עכשיו הן ירצו להראות שהן הכי טובות וטהורות ולא יצאו במלחמה פרסומית, כי קשה לשחק בבוץ ולהישאר נקי".

 

הורסקי אינה צופה שהחברות הנחקרות שנחשדות בריגול יפגעו מעזיבת לקוחות ולדבריה, סביר להניח שהמנכ"לים של החברות יאמרו שלא ידעו מהעניין וינסו להפיל את זה על הדרגים הנמוכים יותר בחברה.

 

"לא נראה לי שלקוחות של פלאפון וסלקום יעזבו אותן לטובת פרטנר. מה שבטוח שלקוחות פרטנר יהיו יותר נאמנים לחברה ולא ימהרו לעזוב אותה. הצרכן הישראלי חסר מודעות ומאד סלחן, והרי לא מדובר פה במקרה רמדיה ומוות של אנשים, כך שרוב הצרכנים לא ישמיו דגש על המקרה. ייתכן ולקוחות שאינם משתייכים לאף אחת מהחברות ושוקלים להצטרף לאחת מהן, יבחרו כעת בחברה הנפגעת".   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים