שתף קטע נבחר

שיאנית הרעש בנתב"ג - אל על

החברה, כך מתברר, היא "הרועשת" ביותר מבין כל החברות המשתמשות בשירותי נמל התעופה הלאומי. מתוך 271 חריגות רעש שנמדדו בשנת 2004, 134 משוייכות לחברת אל-על, רבות מהן ממטוסי ה-747-200. 97 חריגות מבצעים חיל האוויר ומטוסי ה-707 המיושנים שלו

אל על - שיאנית הרעש: 271 חריגות רעש מטוסים נקלטו במערכת ניטור הרעש של נמל התעופה בן-גוריון בשנת 2004. 134 מהן מקורן בחברת אל על. רק 97 חריגות, כך מתברר, מקורן בפעילות חיל-האוויר.

 

את הנתונים החדשים מסר מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, מתוך ממצאי מערכת ניטור רעש המטוסים הממוקמת לאורך נתיבי ההמראה של נתב"ג. המערכת מופעלת על ידי אנשי הרשות.

 

עוד עולה מן הנתונים של המערכת כי בין חברות התעופה הנוספות שחרגו בולטות גם חברת ק.א.ל (חברה ישראלית להטסת מטענים) עם 23 חריגות ומספר חברות מזרח אירופאיות.

 

מתוך 134 חריגות מטוסי חברת אל על, המהוות כאמור כמחצית מסך החריגות השנתיות, 84 מהן משוייכות למטוסי המטען המיושנים והרועשים של החברה מדגם ג'מבו בואינג 747-200. גם מטוסי המטען של חברת ק.א.ל, שביצעו כאמור 23 חריגות, שייכים לדגם זה. בפועל, מדובר במטוס הרועש ביותר מקרב המטוסים האזרחיים הפוקדים את נתב"ג.

 

כל חריגות חיל האוויר מקורן בתיפעול מטוסי התובלה מדגם בואינג 707 הוותיק. החריגות הנרשמות לדגם זה הן הגבוהות ביותר מבין החריגות הנקלטות בתחנות הניטור. בשיא הרעש מגיע מפלס החריגה אל מעל 100 דציבלים למשך מספר שניות.

 

יש לציין כי מטוסי הבואינג 707, שהיו הדומיננטיים בתעופה האזרחית הבינלאומית בסוף שנות השישים והשבעים, אינם מורשים עוד לטוס בטיסות אזרחיות בגלל תפוקת הרעש הגבוהה שלהם. פעילות מטוסים אלה צפוייה לעבור לשדה התעופה בנבטים שבנגב עד לשנת 2008.

 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, תומך בהטלת קנסות על החברות שמטוסיהן חורגים מרמות הרעש המותרות, והפנית הכספים להרחבת הפעילות הקהילתית המתבצעת על ידי רשות שדות התעופה בישובים סובבי נתב"ג, שאיכות חיי תושביהם מושפעת מהפעילות התעופתית.

 

מהנהלת חברת אל על נמסר בתגובה כי החברה מבצעת מחצית מההמראות מנתב"ג ועל כן גם כמחצית מהחריגות יירשמו על שמה. עוד נמסר כי שיעור החריגות של אל על עומד על 10 חריגות ל-1000 טיסות, שיעור נמוך משמעותית מהסטנדרט הקיים בעולם. עוד הדגישו בחברה כי מדובר בממוצע של כ-2 חריגות בשבוע, שסיבותיהן האפשריות הן רבות ובין היתר מדובר במזג האוויר, בתקלות טכניות במערכת המדידה או בטעויות תפעול. באל-על מדגישים כי החברה עומדת בכל דרישות הרשויות ובכל התקנים הקבועים בתקנות וכי הם פועלים בשיתוף המשרד לאיכות הסביבה, מנהל תעופה אזרחית ורשות שדות התעופה ל"שפור אקלים הרעש" באזור הנמל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוברים שיאים. אל על
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים