שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שביעות רצון: טויוטה שוב מעל כולם

    יצרנית הרכב היפנית זכתה בחמש מתוך שבע קטגוריות בסקר שביעות רצון של J.D.Power בגרמניה. כצפוי, בארצות הברית זוכה בתואר לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה

    טויוטה היא (שוב) הזוכה הגדולה בסקר שביעות רצון שנערך בגרמניה לאחרונה. הסקר, אותו ביצע מכון המחקר המוכר  J.D.Power, בעזרת 22,000 נסקרים, בחן את שביעות רצון בעלי מכוניות בנות שנתיים. ורק לשם פרופורציות, זו שנה רביעית ברציפות שטויוטה היא המנצחת הגדולה של סקר כזה, הנחשב למקיף מסוגו.

     

    במסגרת הסקר מתבקשים בעלי מכוניות לדרג את רכבם לפי ארבע קטגוריות עיקריות: איכות ואמינות (30% מהניקוד), עלויות אחזקה (22% מהניקוד), שירות סוכני המכירות והמוסכים (23% מהניקוד) ומאפייני רכב (25% מהניקוד).

     

    ניצחון מוחץ לדגמי טויוטה

     

    מבין שבע הקטגוריות בהן דורגו מכוניות - קטנות, בינוניות, משפחתיות, יוקרתיות, ספורטיביות, מיניוואנים ורכבי שטח - זכתה טויוטה במקום הראשון בחמש קטגוריות, כאשר בשתיים מהן הציבה מכונית מתוצרתה "רק" במקום השני.

     

    במכוניות הקטנות זכתה טויוטה יאריס וורסו, כאשר היאריס הרגילה זוכה במקום שני "בלבד".

     

    בקומפקטיות זכתה קורולה, כשהיא מקדימה בהפרש ניכר את מאזדה לאנטיס.

     

    במשפחתיות זכתה טויוטה אוונסיס, כשהיא מקדימה שוב מכונית מתוצרת מאזדה, הפעם ה-6.

     

    במיניוואנים ניצחה קורולה וורסו, כשהיא מקדימה את האוונסיס וורסו, אף היא של טויוטה כמובן.

     

    בקטגוריית רכבי השטח זכה הראב4, כשהוא מקדים את מיצובישי פאג'רו.

     

    ביוקרתיות זכתה ב.מ.וו סדרה 5 במקום הראשון, כשהיא מקדימה בת נוספת ליצרן הבאווארי, סדרה 7.

     

    בקטגוריה הספורטיבית זכתה מרצדס CLK, לפני מאזדה מיאטה היוצאת.

     

    טויוטה ראשונה, דייהו אחרונה

     

    בין יצרניות הרכב זכתה טויוטה שוב במקום הראשון ובהפרש ניכר. היצרנית היפנית זכתה ל-856 נקודות, 17 יותר מהמקום השני בו זכתה מאזדה. עם

    שתי נקודות פחות סיימה ב.מ.וו במקום השלישי. אגב, ממוצע התעשייה עומד השנה על 800 נקודות מתוך 1,000 אפשריות, ומלמד על שיפור שחל במרבית דגמי היצרניות השונות.

     

    אל המקום האחרון בסקר הגרמני הגיעה דייהו (ז"ל, כיום שברולט), עם 734 נקודות בלבד. לפניה נמצאות בתחתית סמארט (754 נקודות), פיאט (763 נקודות) ואלפא רומיאו, עם 771 נקודות. בסקר לא נכללו דגמי דייהטסו, יגואר, ג'יפ, לנצ'יה, לנד רובר, MG-רובר, פורשה וסאאב, עקב מספר נמוך מדי של נסקרים.

     

    לקסוס ראשונה, קאיה אחרונה

     

    בארצות הברית עשתה טויוטה פחות חיל, עם מקום שביעי בלבד בסקר מספר תקלות שנערך לאחרונה על-ידי J.D.Power. זאת, עם נתון של 194 תקלות לכל 100 מכוניות. אלא שבמקום הראשון מיוצגת היצרנית - בפעם ה-11 ברציפות(!) - על-ידי חטיבת היוקרה שלה, לקסוס. כאן מדובר ב-139 תקלות לכל מאה מכוניות.

     

    בכך מקדימה לקסוס את פורשה שבמקום השני עם 149 תקלות ואת לינקולן עם 151. עוד הרשימו ביואיק עם 163 תקלות לכל 100 מכוניות, כמו-גם קאדילק (175) ואינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, עם 178 תקלות לכל 100 מכוניות. מעניין לגלות כי ניסאן עצמה הציגה נתון לא מחמיא של 275 תקלות בממוצע לכל 100 מכוניות, הרבה יותר מממוצע התעשייה (237 תקלות).

     

    אל המקום האחרון בסקר שנערך באמריקה, וכלל 50,635 בעלי מכוניות בנות שלוש שנים, הגיעה קאיה עם 397 תקלות. לפניה סיימו לנד רובר עם 395, מיני עם 383 תקלות ופולקסווגן עם 335 תקלות לכל 100 מכוניות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טויוטה קורולה. אחת מחמשת הזוכות לבית טויוטה
    לקסוס. שוב ראשונה באמריקה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים