שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אחד על אחד עם רועי שחורי, האחראי על מותג ניסאן בקבוצת קרסו

    אלי שאולי משוחח עם רועי שחורי, מנהל תחום ניסאן ישראל, והאיש שצריך להוביל את המהפכה המתוכננת. מה בתכנית? טידה במקום אלמרה למשפחות, מוראנו לעשירים, מיקרה (שוב אולי) לצעירים ואפילו אינפיניטי. וגם אחריות על צמיחה של 50% במכירות כבר השנה

    לפתיחה, איך אתה יכול להסביר את חוסר הצלחתו של המותג ניסאן בארץ?

     

    קודם כל אסור לשכוח שמדובר במותג שמיוצג בישראל רק 12 שנה. זה ממשיך בכך שבקבוצת קרסו, המותג העיקרי היה עד כה רנו, עם ותק וניסיון גדולים בהרבה. אגב, גם ניסאן העולמית לא ממש הצליחה בשנים האחרונות.

     

    נשאל אחרת. האם נעשו טעויות בהחדרת ניסאן לשוק המקומי?

     

    לדעתי לא נעשו כאלה. בתחילת שנות ה-90 הייתה לנו הצלחה גדולה עם הטראנו, שהיה מעין חלוץ בתחום השטח. אבל אחר כך נתקלנו בבעיה של מבחר דגמים שאינם מתאימים לשוק המקומי. שוב, צריך לזכור שעד בואו של קרלוס גוהן לראשות ניסאן, מדובר היה בחברה בעייתית בכל העולם. גוהן הציב תוכנית צמיחה גדולה ומהפכנית, ניסאן עמדה בה ואנחנו כעת מתחילים בתוכנית דומה.

     

    אז אם אני מבין נכון, אנחנו בפיגור לעומת שאר העולם.

     

    יש בכך משהו. מהירות הצמיחה שלנו לא דומה לזו של ניסאן בארה"ב ויפן. אבל גם באירופה פיגרו היפנים בצמיחה. הסיבה לכך שבישראל לא היה שינוי מהותי עד עכשיו, קשורה שוב לעובדה שמגוון הדגמים שהוצג לא התאים לשוק שלנו.

      

    או קיי, אז לא היו דגמים מתאימים. אבל יש לכם הרי גם בעיית תדמית אצלנו.

     

    תתפלא. מחקרים רבים שערכנו בנושא הוכיחו שאין לנו בעיית תדמית. הקהל הישראלי מזהה את ניסאן בכל זאת כמותג אמין ומצליח בעולם, ואין לגביו תדמית שלילית. היכן שיש לנו בעיה בכל זאת, זה בתחום המודעות. וזה הפרויקט הגדול שלנו כרגע. להגדיל את המודעות למותג ניסאן, ולקשר אותו לארץ המקור - יפן. מכאן מגיע גם הסלוגן החדש שלנו: "יפנית שמפתיעה את העולם".

     

    אם ככה, לאיזה חדשות אנחנו יכולים להתכונן?

     

    ניסאן תגדיל משמעותית את הכמויות ונתח השוק בארץ. ב-2004 מכרנו 2,400, ב-2005 אנחנו מצפים לגדול ב-50% ולמכור כ-3,600 יחידות. התנופה הזו תימשך גם ב-2006. נגדיל את מבחר הדגמים שלנו בתחום המשפחתי, ובכל קטגוריה הקשורה אליו. גם בתחום השטח אנו רוצים להרחיב את הנוכחות, ולהפוך למובילים. הנבארה יגיע בקרוב, אחריו תגיע גם הטידה כמחליפה לאלמרה, ואנחנו מקווים שגם המיקרה והטון בעתיד.

     

    אם כבר נבארה, אתה לא מרגיש שהוא הגיע לכאן מאוחר מדי, אחרי ביטול ההטבות?

     

    נכון, השינויים בתקנות המס פגעו בשוק בטווח הקצר, אבל אני מאמין שהוא יתאושש ויתאזן. מי שרוצה וצריך טנדר, יחזור לקנות. בכל מקרה, אנחנו מתכוונים להציע לא רק מוצר עם יתרון משמעותי, אלא גם מחיר מושך, להתחרות גם בדגמי כביש-שטח זולים יחסית ובסופו של דבר לתפוס מקום ראשון בקטגוריה.

     

    אם גם תדמית וגם שטח, אפשר להניח שהמוראנו החדש יגיע אלינו?

     

    ב-2006 הוא כאן.

     

    באיזה מחיר, שוב רכב פנאי ב-400,000 שקל?

     

    שמע, נמכרים בארץ כלי רכב יוקרתיים במחיר כזה, ואין שום סיבה שניסאן לא תכנס לשם. כאן בסוכנות אנחנו מרגישים התעניינות גוברת במוראנו מאנשים שחזרו מארה"ב.

     

     

    רגע, ומה עם ה-Z350 שהבטחתם בעבר להביא?

     

    הגענו בכל זאת למסקנה שהביקוש למכוניות ספורט בארץ מצומצם מדי, ולכן לא נשווק כאן את ה-Z. זה סופי. יתכן שנביא מכוניות כאלה לתצוגה, אבל לא למכירה.

     

    לסיום, חטיבת היוקרה של ניסאן, אינפיניטי, עושה חייל בארה"ב. ניסאן הודיעה כי תביא אותה לאירופה. מתי אלינו?

     

    אכן, יש בדיקות ודיונים בעניין. מה שאני יכול לומר הוא שאני מאמין כי בעוד מספר שנים - ובכל מקרה לא השנה - תיוצג אינפיניטי בישראל.

     

    יש לך תאריך יעד מדויק קצת יותר?

     

    יש, אבל אני מעדיף להשאיר את זה ככה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בונים על הנבארה
    המיקרה (אולי) תגיע
    יש תקווה לשטח
    צילום: מתן גרפינקל
    אין תקווה לספורט
    ניסאן טון. תגיע
    טידה. מחליפה לאלמרה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים