שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רבע מתאונות הקטנועים והאופנועים: בתל-אביב
    מחקר שנערך במשך שש שנים מגלה עוד: רוכבי רכב דו-גלגלי בתל-אביב נפצעים יותר מעמיתיהם ביתר חלקי הארץ

    רוכבי כלי רכב דו-גלגלי בתל-אביב נפצעים יותר בהשוואה לרוכבי אופנועים וקטנועים ביתר רחבי הארץ. עם זאת הפציעות בתל-אביב קלות יותר. 

     

    כך עולה ממחקר חדש שנערך על-ידי ד"ר קובי פלג, מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה במכון "גרטנר". המחקר בדק 10,967 מטופלים בני למעלה מ-16 שהגיעו למחלקות טראומה ואושפזו בבתי-חולים בישראל במהלך השנים 1997-2003. 3,055 מהם (28%) היו רוכבי רכב דו-גלגלי, 7,912 נהגו במכוניות ובמשאיות.

     

    מתוצאות המחקר עולה כי רבע מכלל תאונות האופנועים והקטנועים באותן שנים אירעו בתל-אביב. מבין פצועי הרכב הדו-גלגלי בתל-אביב 88% היו גברים, ו-12% בלבד נשים.

     

    בימים ראשון-חמישי הסיכון להיפצע בתל-אביב בתאונת אופנוע או קטנוע גבוה פי שמונה מאשר באזורים אחרים בארץ, לעומת פי שלושה בסופי-שבוע.

     

    במהלך השבוע אירעו בתל-אביב יותר תאונות רכב דו-גלגלי מאשר תאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב אחרים. בסופי-השבוע התהפכו היוצרות, כנראה משום שהשליחים, שרוכבים על קטנועים, אינם עובדים בסוף-השבוע.

     

    נתונים נוספים: הגיל הממוצע של רוכבי רכב דו-גלגלי שנפצעו בתל-אביב הוא 32.5, לעומת 28.6 ביתר אזורי הארץ. אחד מחמישה פצועים בתאונות אופנוע וקטנוע נפצע במהלך עבודתו (מדובר כנראה בעיקר בשליחים), לעומת אחד מ-10 בשאר אזורי הארץ.

     

    "תל-אביב היא עיר העסקים המרכזית בישראל. לכן צריך לחשוב על מדיניות של מסלולים מיוחדים לקטנועים", אמר אתמול ד"ר פלג. הוא הציע לפעול נגד מדיניות ה"מירוץ נגד הזמן" הנהוגה בחברות שעוסקות בשליחויות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אבי פרידמן
    דו-גלגלי. רבע מהתאונות מתרחשות בתל-אביב
    צילום: אבי פרידמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים