שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קאיה: ועכשיו גם מג'נטיס

    הקוריאנים הנמרצים של קאיה ממשיכים להזרים לשוק הרכב דגמים חדשים. עכשיו מגיע תורה של המג'נטיס הכל-חדשה, אחות רעננה ומתחרה קשה ליונדאי סונטה

    סיפרנו לכם בעבר. הזהרנו אתכם לא פעם. ועכשיו זה מגיע. קאיה הקטנה-לשעבר מקיימת את שהבטיחה, מעלה הילוך נוסף ומאיצה בחוזקה עם תנופת חידושים יוצאת דופן. בהשקת הריו שנערכה לפני מספר שבועות הם הבטיחו לנו הצגה קרובה של משפחתית גדולה? כעת הם חושפים תמונות ראשונות למחליפת המג'נטיס, שתוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

     


     

    על הסונטה של יונדאי

     

    כרגיל ביחסי המשפחה של יונדאי-קאיה, הדור הקודם של המג'נטיס עשה שימוש בפלטפורמת יונדאי סונטה. כך גם בדור החדש, המבוסס בכבדות על יונדאי סונטה
    החדשה. אלא שגם במקרה זה, בחרו בקאיה ללכת בכיוון פחות "אמריקני", יותר מרוסן. במלים אחרות, היא נראית מאופקת ומעודנת יותר, ופחות ככזו המנסה בכל הכוח להיראות גדולה ממידותיה האמיתיות. מצד שני, התמונות מייצרות רושם מעט מפתיע, הרומז לבחירה בדרך שמרנית יחסית לקו החדש-צעיר-מודרני שמפגינות הסראטו והריו החדשות.

     

    מעבר לכך, למרות השימוש באותה פלטפורמה, יש בכל זאת מספר הבדלים משמעותיים בין המכוניות. כך למשל בסיס הגלגלים שקצר - לפי הפרסומים עד כה לפחות - בס"מ מזה של הסונטה (272 ס"מ לעומת 273). המג'נטיס גם קצרה ב-6.5 ס"מ (473.5 ס"מ) וצרה ב-2.5 ס"מ (180.5 ס"מ) מהאחות הגדולה לבית יונדאי.

     

    כצפוי, מבחר המנועים אינו זהה. לפי קאיה, לפחות בתחילת הדרך תוצע המג'נטיס באירופה עם מנוע 2.0 ליטר החדש של יונדאי (כ-140 כ"ס), כשלצידו מנוע ה-2.7 ליטר הוותיק של הסונטה היוצאת. ה-3.3 ליטר החדש של יונדאי, אינו נמצא בינתיים בתכניות. ב-2.4 החדש של יונדאי תוכל קאיה לעשות שימוש רק בארה"ב, ואילו המג'נטיס תעניק פלטפורמת בכורה ל-2.0 ליטר (140 כ"ס) טורבו-דיזל מסילה משותפת החדש של הקונצרן.

     


     

    ובארץ?

     

    כאמור המכונית החדשה תיחשף לראשונה באירופה, בתערוכת פרנקפורט הקרובה, כעדות ליומרות של קאיה ביבשת. בארץ? עד כה נמנע היבואן מהמג'נטיס, בגלל תג-מחיר יקר משמעותית אפילו מהסונטה. אולם הפעם - כך טוענים אנשי סמל"- המצב שונה. "גם אם תהיה יקרה מעט מהסונטה, אנחנו מתכוונים להביא אותה", אמרו לנו היום.

     

    צריך רק לזכור כי כל זאת נאמר בזמן שנציגי יונדאי בארץ, חברת כלמוביל, עושים הכנות אחרונות להסתערות מלאה על שוק המשפחתיות הגדולות עם הסונטה החדשה. איך הם רואים את ניסיונות החדירה של האחות הקטנה? אתם יכולים רק לשער. בכל מקרה, המג'נטיס תנחת בארץ, מקרה הטוב, רק לקראת פתיחת שנת הדגם 2007.

     

    לנו נראה שהקרב רק מתחיל.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים