שתף קטע נבחר

קרטיבים, פרחים ואלכוהול

שוק האלכוהול המקומי עולה כפורח, הצרכנים שותים יותר, וחידושים וגימיקים מושקים חדשות לבקרים. גיא קידר טעם כמה מהם והוא מספר

תקופה מעניינת עוברת על שוק האלכוהול המקומי. הרומן בין השתיין הישראלי והמשקה האלכוהולי פורח, וגורר הפריה הדדית של הצדדים, כשהצרכן מצידו מגדיל את כמות האלכוהול שהוא לוגם ומתפתח בטעמו, ואילו מגוון המשקאות והמותגים המוצעים גדל ומתחדש בקצב מרשים.

 

למעשה, אין כמעט קטגורית משקאות אלכוהוליים בה לא הושק השנה משקה חדש. בחודשים האחרונים בלבד היינו עדים להחדרתם של מוצרים חדשים,

 כגון ה"אבסולוט רספברי", ריענון של מותגים קיימים - השקת סדרת בקבוקי ה"גולדסטאר דראפט" (בירה בחבית מבוקבקת) למשל, או הבחירה מחדש במגוון סוגי הוויסקי "באומור" שמוצעים למכירה בארץ, וגם פניה לפלחי שוק חדשים (השקת הבירה "מרפיס" בפחית אשר מאפשרת לפלא האירי להפוך לבן בית של ממש בישראל). בנוסף, ישנה החדרה מסיבית של עוד ועוד משקאות אלכוהוליים המוגדרים כ"פרימיום", אשר מלבד לאיכותם, משדרים נופך יוקרתי יותר המתבטא גם במחיר, כגון הבירה הבוסטונית "סמואל אדאמס" או הסופר פרימיום וודקה הפולנית "וויברובה".

 

לצריכה הגוברת של משקאות אלכוהוליים בארץ יש אמנם גם תופעות לוואי שליליות, אולם בבסיס מכוונים המשקאות האלכוהוליים לשפר את מצב הרוח האנושי ולא להיפך, והמגוון הצרכני הגדל והולך, איכות המשקאות אשר ניתן למצוא על המדפים והיצירתיות אשר מתבטאת בדרכי שיווקם, הופכים את הענף למרתק. ומלבד זאת, אין ספק כי התחרות הגוברת בשוק האלכוהול המקומי גורמת ליצרני ומשווקי המשקאות להתייחס יותר ויותר ברצינות אל מותגיהם, צרכניהם וצרכניהם הפוטנציאליים, וכל אלו יוצאים נשכרים.

 

אך מידת העניין הנוצרת בשוק האלכוהול נובעת לא רק ממגוון המשקאות האלכוהוליים הגדל כי אם גם ממספר הדרכים בהם הם מוצעים ומוגשים לנו. התחרות על כוסו וכיסו של הצרכן אינה לוקחת חלק רק בין יצרני המשקאות כי אם גם בין אלו אשר רוצים למכור לנו אותם. ואלו, יש לציין לחיוב, רואים פעמים רבות באמנות מכירת האלכוהול לא רק כמנוע עסקי אלא בעיקר כתחביב אישי. כשליחות. והמפתח לכל שליחות טמון כמובן...בחזון.

 

פרחים למשל

 

שוק הפרחים אשר נערך בתחילת הקיץ בתל אביב גרם לכך שבימי שישי מלאו לפתע רחובות תל אביב בעשרות אנשים שצועדים כאשר הם אוחזים בצרורות פרחים עטופים נייר. אמסטרדם מעולם לא היתה קרובה יותר. עולם תוכן זה תאם מאוד גם את תפיסת מסעדת היוקרה התל אביבית "מסה" (רח' הארבעה, תל אביב), אשר החליטה כי פרחים הם הם הדבר הבא והשיקה לכבוד הקיץ קו של קוקטיילים בטעמי ובעיטורי פרחים. צורת ההגשה, מיותר לציין, מקסימה. בסיסם של קוקטיילים אלו הוא ג'ין ואליו מתלווים, בין יתר המרכיבים, סירופי מונין שונים המעניקים להם את טעמי הפרחים. את הקוקטייל המוגש מעטרים (כמובן) בעלי פרחים טריים ואכילים. בליין הקוקטיילים ניתן למשל למצוא קוקטיילים על בסיס אלדברי (ממשפחת היסמין), לבנדר, וורדים.

 

או קרטיבים

 

מכיוון אחר ושובב יותר, את הקונספט המנצח של הקיץ ניתן למצוא בבר "טמפטיישן" (רח אלנבי, תל אביב). החזון של בעלי הבר כלל את החיבור בין אלכוהול ובין

 אחד מסמלי הקיץ הבלתי מעורערים – הקרטיב. הבר מציע מקפאי אלכוהול ייחודיים ומרעננים, המוגשים בשוט קפוא עם מקל קרטיב נעוץ בתוכם, ואותם אפשר לאכול בדיוק כמו את הדבר האמיתי, רק שההשפעה היא אחרת. הטמפטיישן מציע קרטיבים בארבעה טעמים:

 

  • וודקה תות-רסברי עם ענבים (עם סוודקה רסברי, ג'לו תות וענבים)
  • פיג' תאנים (עם פיג'לינג סאוור ודביל תאנים)
  • וודקה וניל ודובדבנים (עם וודקה וניל, שמנת ודובדבנים)
  • מידורי מלון עם ענבים (עם מידורי, מלון וענבים)

 

ולקינוח, הנה מתכון קל להכנת קרטיב אלכוהולי, שכל אחד ישמח לקחת איתו לים (סוג של חזון המתאים רק לאלו הגרים ממש ממש קרוב אליו), ומתכון לקוקטייל פרחים.

 

קרטיב שיכור / "טמפטיישן - בר"

 

המצרכים:

30 מ"ל וודקה סוודקה רסברי

30 מ"ל ג'לו-שוט תות

מקל קרטיב נעוץ בענב או דובדבן (על פי הטעם).

 

  • מוזגים את המרכיבים לכוס שוט, תוחבים את מקל הקרטיב עם הענב/ דובדבן הנעוץ ומכניסים לפריזר עד הקפאה.

 

 

קוקטייל אלדרברי / מסעדת "מסה"

 

המצרכים:

50 מ"ל ג'ין טנקרי

50 מ"ל מיץ תפוחים

15 מ"ל מיץ ליים

15 מ"ל מונין אלדרברי

 

  • ממלאים שייקר בקרח. מוזגים את המרכיבים לשייקר, מנערים מספר פעמים ומוזגים לכוס מרטיני מקוררת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חידושים רבים בשוק האלכוהול
מומלצים