שתף קטע נבחר

לנצ'יה מחדשת... בערך

בלנצ'יה מבקשים להזכיר שהם עדיין קיימים, ויגיעו לתערוכת פרנקפורט עם המבחר הקיים - במהדורות מיוחדות. ועולם כמנהגו נוהג...

לנצ'יה, מותג היוקרה רב המורשת של פיאט, הוא גם זה שנמצא בקשיים הגדולים ביותר בקונצרן האיטלקי. דגמים חדשים ומבטיחים - כמו יורשת לדלתא ופולביה חדשה - מתעכבים או שבוטלו מהעדר תקציב. המכירות מדלדלות, והאירוניה חוגגת: הדגם הנמכר ביותר הוא האפסילון, עירונית קטנטנה ואופנתית - אך זולה למדי. מכונית זו כמעט ועשתה עליה בשנה שעברה, תוך שהיא מחייה את מותג לנצ'יה בישראל, אך לבסוף החליטו בסמל"ת לוותר על הרעיון בשל מחיר לא תחרותי. חבל.


 

 

אין בשורה בפרנקפורט

 

ולמרות שניתן היה לצפות בפרנקפורט לחידוש של ממש, בלנצ'יה עדיין לא ערוכים לבצע קפיצה שכזו. בשלב זה מסתפקים האיטלקים בעוד מהדורות מיוחדות, מומחיות משכבר הימים שלעיתים אף הוכיחה את עצמה כמוצלחת. אז את מה שעבד פעמים אחדות בעבר מנסים כעת אנשי לנצ'יה שוב, ובמקום פעם אחת - שלוש פעמים.

 

הראשונה מהשלוש היא כמובן האפסילון, שמהדורות מיוחדות הן מונח שלא זר לה כלל. למעשה, קשה לספור כמה גרסאות הוצגו עד עתה לקטנטנה החיננית, הגם שאף אחת מהן לא ממש הציגה חידוש ענקי.

 

"אפסילון מומו-דיזיין"

 

גם המהדורה המיוחדת הנוכחית, שעוצבה בסיוע סדנת עיצוב מוצרי האופנה מומו-דיזיין מאיטליה, לא פורצת גבולות. יש כאן כיתוב "מומו-דיזיין" על קורות הדלת בצידי המכונית, צביעה בכתום-שחור והמשך מתאים גם בתא הנוסעים. האפסילון מוצעת גם עם גג שמש נפתח גדול ממדים.


 

כן ניתן למצוא חומרים חדשים לקונסולה ולמושבים, שילובי גוונים ועיצובים שונים במקצת מבאפסילון רגילה. גרסת מומו-דיזיין תוצע עם מנוע המולטיג'ט של קונצרן פיאט, לו 70 כ"ס בסיוע מגדש טורבו ונפח של 1.3 ליטר. מי שירצה, יוכל לבחור גם בגרסאות נוספות מהיצע האפסילון הקיים, כולל מנועי בנזין.

 

מוזה פלטינו+

 

לצד האפסילון הכתומה, תוצג גם מוזה במהדורה מיוחדת, המכונה פלטינו+. שלא כמו אחותה לבית פיאט (אידאה), המוזה לא עברה מתיחת פנים ומובדלת כאן מגרסאות אחרות בעיקר באבזור. בין היתר המרכב שלה צבוע בשני גוונים, מגמה הממשיכה בתא הנוסעים. המוזה פלטינו+ תוצע עם מנוע 1.9 ליטר ו-100 כ"ס, אף הוא לוגם סולר.


 

עוד נמסר מלנצ'יה כי ביחד עם המהדורה המיוחדת למוזה, יצטרף להיצע המיקרו-מיניוואן גם מנוע ה-1.3 ליטר, 90 כ"ס, שהוצג בפיאט אידאה.

 

פדרה "יוניק אדישן"

 

גם למיניוואנים מגיע מהדורות מיוחדות. כאן מדובר ברכב שתוכנן בשיתוף פיאט (אוליסה), פיז'ו (807) וסיטרואן (C8), ושבגרסת לנצ'יה הוא ככל הנראה המהודר שבחבורה.

 

בגרסה המיוחדת תוצע הפדרה עם מנוע ה-3.0 ליטר, V6 ו-204 כ"ס הוותיק. החידוש יהיה בעיקר בעיצוב, שם ישנם חישוקי "16 חדשים, גוון חדש למרכב (שכדי לבלבל יוצע מעתה גם בגרסאות רגילות) ועוד הבדלים בתא הנוסעים, שמשום מה נחשף באיורים בלבד.

 

ואם תהיתם, אז עוד משהו שלא הולך להשתנות ככל הנראה בקרוב, הוא סיכויי ההגעה של המכוניות הללו לישראל. אם לא תחול תפנית של ממש, נאלץ להמשיך ולהסתפק בתמונות גם בעתיד הנראה לעין. מותג לנצ'יה, עדיין לא מוכן לקאמבק בארץ הקודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה זה כתום-שחור ועם גג שמש?
...אפסילון מומו-דיזיין
פדרה "יוניק אדישן"
רוב פאר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים