שתף קטע נבחר

פיאט פונטו - קצת טכנולוגיה

הפונטו החדשה יוצאת לדרך עם מבחר מנועים הנשען במיוחד על תחום הדיזל בו פיאט מצטיינת, והפופולארי כל-כך באירופה כיום. מוזר, אבל הפונטו יוצאת לדרך עם שני מנועי בנזין בלבד. הראשון בנפח 1.25 ליטר והספק מרבי של 65 כ"ס (10.4 קג"מ), השני בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 77 כ"ס (11.7 קג"מ). שניהם עם שני שסתומים לצילינדר בלבד. מה שלא הפריע להם לשלב תזמון שסתומים משתנה במנוע הגדול יותר. תוספת משקל של כ-150 ק"ג לפונטו החדשה מול היוצאת (1015 ק"ג לבנזין החלשה ועד 1205 לדיזל החזקה), לא ממש עוזרת לביצועים. ה-1.25 מאיץ ל-100 קמ"ש ב-14.2 שניות ומגיע למהירות מרבית של 155, ב-1.4 המספרים הם 13.2 ו-165.

 

הדיזל חזק בהרבה, כמובן. ה-1.25 הוא הקטן מכולם, עם 75 כ"ס של הספק מרבי ולא פחות מ-19.4 קג"מ, הוא מציג נתוני האצה ומהירות זהים ל-1.4 בנזין. אבל יש גם מנוע דיזל בנפח דומה עם 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ, 11.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. ויש גם 1.9 ליטר עם 120 כ"ס שמגיע ל-190 קמ"ש ומאיץ ל-100 ב-10 שניות בדיוק, או גרסה חזקה יותר עם 130 כ"ס לאותו מנוע, שמגיעה ל-200 קמ"ש ומאיצה מ-0 ל-100 תוך 9.5 שניות בלבד. שתי הגרסאות משחררות 28.5 קג"מ, ומשודכות לתיבת שישה הילוכים ידנית.

 

מה בעתיד הקרוב? מנוע ה-1.4 ליטר יקבל ראש עם ארבעה שסתומים לצילינדר והספקו המרבי יגיע כך ל-95 כ"ס. מעט מאוחר יותר יופיע גם ה-1.6 ליטר המוגדש של אופל במקור, עם הספק מרבי של 180 כ"ס וביצועים מאד מרשימים ללא ספק. בין לבין צפויה גרסת 150 כ"ס לדיזל 1.9 ליטר.

 

מבחינה טכנולוגית הפונטו לבטח אינה פורצת דרך. 18 מיליארד יורו או לא, הפיתוח כאן נשען על מפרט מוכר למדי מבחינת מתלים, עם מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור. היא אמנם גדולה מקודמתה בכל ממד (כולל מפסק הסרנים), וקובעת כך רף מידות חדש לקטגוריה. אלא שתוך חודשיים תחלוף על פניה רנו קליאו החדשה.

 

כרגיל בפיאט, רמת האבזור גבוהה ומרשימה. יש מערכת שמע עם תפעול מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך רב-תפעולים ואפילו התאמת בלוטות' לסלולארי. יש ארבע רמות הגימור שונות, כרית אוויר שביעית(!) לרגלי הנהג ואפשרות לבקרת יציבות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט גרנדה פונטו, חמש דלתות
שלוש דלתות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים