שתף קטע נבחר

רייקונן מבריק לפני סיום

כאשר מירוץ אחד בלבד נותר עד סיום עונת הפורמולה 1, ולאחר שאלונסו כבר הוכתר לאלוף, הוכיח קימי רייקונן מי הנהג המהיר מכולם. ניצחון מאכזב?

הקלישאה החבוטה "אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק", עברה ללא ספק בראשו של קימי רייקונן במהלך סוף השבוע השבוע האחרון. לא רק שאת הסיכוי התיאורטי לאליפות הפסיד במירוץ הקודם, אחרי עונה מתסכלת של אין סוף בעיות מכאניות וקבוצתיות. גם המירוץ הלפני אחרון ביפן, כאשר תואר אליפות היצרנים נראה שאופציה לא רעה עבור קבוצתו, הוא נאלץ להתחיל במינוס. אכן, שוב הוחלף המנוע במכונית המקלארן, שנחשבת למהירה מכולן כאשר היא תקינה. ושוב הוא נאלץ לזנק ממיקום גרוע, כתוצאה מתקנות האליפות החדשות המענישות קבוצה שנאלצת להחליף מנוע לאחר פרק זמן קצר מהמותר.


קימי - הגיע לו יותר העונה (צילום: איי פי)

 

קימי זינק כאמור מהחלק האחורי של הגריד, מהמקום ה-17, אם לדייק. וקימי ניצח את המירוץ, באופן משכנע במיוחד ולאחר שהוכיח פעם נוספת עד כמה הוא מהיר יותר במקלארן, מהשילוב רנו-פיסיקלה. מה היה קורה אילו במושב הנהג של הרנו המובילה, מספר הקפות לסיום המירוץ המעניין, היה יושב אלוף העולם הטרי פרננדו אלונסו? שאלה מעניינת, שקשה מאד לענות עליה. היה אקשן, זה בטוח.

 

כאמור, רייקונן זינק מהמקום ה-17 למירוץ בסוזוקה. אבל הוא לא היה היחיד בין הנהגים המובילים לזנק מאחור. כאילו בחר מישהו בהעמדה המעניינת ביותר לקראת המירוץ, גם מיכאל שומאכר ופרננדו אלונסו זינקו מאחור, מהמקומות ה-14 וה-16 בהתאמה. מי זינק מהשורה הראשונה? ראלף שומאכר בטויוטה קבע את הזמן המהיר מכולם במקצה דירוג מוזר לחלוטין, לפני ג'נסון באטון בהונדה - שניהם משלימים שורה ראשונה לתפארת תעשיית הרכב המקומית והגאה.

 

פתיחת המירוץ מצאה את השניים מובילים יחד עם ז'אנקרלו פיסיקלה ברנו, אלא שניסיון עקיפה נמהר (מדי) של חואן פאבלו מונטויה במקלארן, הסתיים במפח נפש עבור הקבוצה המתמודדת על האליפות. מונטויה בחוץ, ורייקונן נותר לבד. הפיני החל לעקוף במהירות, קצת פחות מרשים מהדרך בה שומאכר ואלונסו "חתכו" בקבוצת הנהגים. כאשר יצאה המכונית הקוצבת בהקפה השניה ופינתה את המסלול בשביעית, אלונסו ושומאכר מוקמו כבר שביעי ושישי.

 

ואז התפתח אחד המירוצים היותר-מעניינים בשנים האחרונות. אלונסו עקף את שומאכר באופן מזהיר בחלקה החיצוני של אחת הפניות המסובכות בסבב. אלונסו נענש בהאטה מכוונת עקב תקרית עם כריסטיאן קלין, אלונסו שוב עקף את האלוף לשעבר. ואם כבר שומאכר נעקף, הרי שגם רייקונן תרם את מנת המרור שלו לנהג הפרארי, עם עקיפה מעולה, אף היא מצדה החיצוני של המכונית האדומה. מעניין - דווקא במירוץ בו שומאכר התקדם באופן מרשים ונהג היטב, נגסו בעקביו צמד הכוכבים החדשים בסבב. האלוף החדש וסגנו.

 

כך זה המשיך, עם עצירות תדלוק מותחות וקרבות שונים לאורך כל המסלול. אבל לקראת סיום, היה זה ז'אנקרלו פיסיקלה שהוביל, לפני רייקונן שהיה מהיר ממנו משמעותית. הפיני עקף הקפה לסיום, וניצח. צמד הרנו סיימו שני-שלישי, ועברו להוביל בטבלת אליפות היצרנים. לפחות יהיה מותח בסין, במירוץ האחרון..

 

גרנד פרי יפן, התוצאות

1. קימי רייקונן, מקלארן, 10 נקודות

2. ג'יאנקרלו פיסיקלה, רנו, 8 נקודות

3. פרננדו אלונסו, רנו, 6 נקודות

4. מארק וובר, וויליאמס, 5 נקודות

5. ג'נסון באטון, ב.א.ר, 4 נקודות

6. דייויד קולטארד, רד בול, 3 נקודות

7. מיכאל שומאכר, פרארי, 2 נקודות

8. ראלף שומאכר, טויוטה, 1 נקודה

 

טבלת אליפות הנהגים  

1. פרננדו אלונסו, רנו, 123 נקודות

2. קימי רייקונן, מקלארן, 104 נקודות

3. מיכאל שומאכר, פרארי, 62 נקודות

4. חואן פבלו מונטויה, מקלארן, 60 נקודות

5. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 53 נקודות

6. יארנו טרולי, טויוטה, 43 נקודות

7. ראלף שומאכר, טויוטה, 39 נקודות

8. רובנס באריקלו, פרארי, 38 נקודות

 

טבלת אליפות הקבוצות 

1. רנו, 176 נקודות

2. מקלארן, 172 נקודות

3. פרארי, 100 נקודות

4. טויוטה, 82 נקודות

5. וויליאמס, 64 נקודות

6. ב.א.ר, 37 נקודות

7. רד בול, 30 נקודות

8. סאובר, 17 נקודות 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רייקונן. המנצח
צילום: איי פי
פיסיקלה. סיים שני
צילום: איי פי
שומאכר - קיבל בראש
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים