שתף קטע נבחר

כיף לשמור על הסביבה

הרעיון הזה אמנם לא חדש, אבל הביצוע משכנע: מה דעתכם על מכונית ספורט קטנה וזריזה, עם תצרוכת דלק של כמעט 30 ק"מ לליטר?

פולקסווגן הציגה בתערוכת טוקיו מכונית תצוגה חדשה, כזו שהיינו מקווים מאד לראות באולמות התצוגה של היצרנית גם בישראל. מדובר במכונית ספורט קטנה וזריזה, שבאמצעות מנוע דיזל מסוגלת לתצרוכת דלק נמוכה במיוחד. ולמרות שלא מדובר ברעיון חדשני (אפילו בתוך קונצרן פולקסווגן), מעולם לא זכינו למכונית סדרתית בעלת הבטחה כה מרשימה. הסיכויים אמנם קטנים, אבל אולי מפולקסווגן תגיע הישועה?


 

שמה של המכונית הוא אקו-רייסר (EcoRacer), והיא תוכננה כדי לבחון מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 1.5 ליטר. מנוע זה, המייצר 136 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ בין 1,900 ל-3,750 סל"ד, הוא חדש לחלוטין בקונצרן פולקסווגן ומתוכנן להיצטרף להיצע הגולף והפולו בעתיד הקרוב. במכונית התצוגה משודך המנוע (שממוקם במרכז המכונית) לתיבת ה-DSG המצוינת של פולקסווגן. במצב תפעול ידני של תיבת ההילוכים, מציגה תצוגה אלקטרונית את הזמן האידאלי להחלפת הילוך מול עיני הנהג.

 

6.3 שניות, 29 ק"מ לליטר

 

ולמרות שדיזל עדיין לא מתקשר אסוציאטיבית לביצועים, הרי שתודות למשקל עצמי נמוך מאד של 850 ק"ג, מסוגלת האקו-רייסר להאיץ בתוך 6.3 שניות ל-100 קמ"ש, ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. וכל זאת, כשהיא גומעת 3.4 ליטר של דלק לכל 100 ק"מ - או 29.4 ק"מ לליטר, אם תרצו. המשקל העצמי הנמוך הושג באמצעות שימוש במרכב פלסטיק מחוזק בסיבי פחם.


 

לתצרוכת הדלק הנמוכה הזו, מלבד המשמעות בארנק ובאיכות הסביבה, יש גם משמעות חשובה לשימושיות: לעומת מכוניות ספורט מתודלקות בנזין, יכולה האקו-רייסר לעבור מרחקים גדולים בין תדלוק לתדלוק, עם טווח של 1,000 ק"מ. יתרון שבא לידי ביטוי במיוחד למי שנוהג מרחקים ארוכים על כבישים מהירים.

 

מלבד החסכון, מבטיחים בפולקסווגן עוד כמה גימיקים מעניינים. בין היתר, הופכת האקו-רייסר ממכונית קופה עם גג קשיח לרודסטר פתוחת גג, באמצעות פנלים נשלפים. במצב סגור, פתיחת אחת הדלתות משולבת בהתרוממות הגג בצד המתאים, כדי להקל על כניסה לתא הנוסעים. מצב שלישי אותו מאפשרת מכונית התצוגה, הוא "ספידסטר", זאת באמצעות פתיחת הגג והחלפת השמשה הקדמית לכזו קטנה יותר, למי שלוקח את חוויית ה"רוח בשיער" (והרוח בפנים...) ברצינות תהומית.

 

בפולקסווגן לא מדברים על ייצור עבור מכונית התצוגה החביבה, ולמעשה נדמה שסיכוייה להגיע לכך קלושים. וזה חבל, כי ספורטיבית קטנה וחסכונית, עם עיצוב מזמין והבטחה לביצועים טובים, נשמעת לנו כמו מתכון מצוין.



פולקסווגן אקו-רייסר

פולקסווגן אקו-רייסר
שם פולקסווגן אקו-רייסר
אורך 377 ס"מ
רוחב 174 ס"מ
גובה 121 ס"מ
בסיס גלגלים 2.48 ס"מ
משקל עצמי 850 ק"ג
מנוע 1.5 ליטר, טורבו-דיזל, 136 כ"ס, הנעה אחורית
100-0 קמ"ש 6.3 שניות
מהירות מרבית 230 קמ"ש
גלגלים 225-45-17 מאחור, 175-55-17 מלפנים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים