שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טויוטה פוזלת לכל הכיוונים
    בטוקיו החליטו בטויוטה לפנות לכמה שיותר אנשים: משפחות שמודאגות מהחור באוזון, רווקים שנוסעים לבד, צעירים חובבי דיסקוטקים וחובבי מכוניות מימן. אז פלא שהיה בלגאן?

    טויוטה הציגה שלל מכוניות תצוגה לתערוכת טוקיו, שנדמה כי אין בינן כל מכנה משותף פרט לסמל שממוקם במרכז החרטום שלהן. דגמי התצוגה של טויוטה נעים בין הפרקטי דוגמת מיניוואן האסטימה ההיברידי, ועד לאביזר מותרות בדמות ה-i-swing לבנאדם אחד.

     

    פיין-X

     

    ה-Fine-X (פיין-X) היא מכונית מימן קומפקטית, במידות שאינן גדולות משמעותית מאלה של משפחתית קומפקטית. עם זאת, תכנון מתקדם מאפשר לדברי טויוטה למכונית להציע מרחב מחיה בתא הנוסעים כמו משפחתית בגודל 

    מלא. כדי להקל על כניסה ויציאה מהמכונית, הותקנו בה מה שבטויוטה מכנים "מושבי ברוכים הבאים". מושבים אלה נעים הצידה לטובת כניסה או יציאה נוחות, כשכל התהליך מבוצע חשמלית בלחיצת כפתור.

     

    מעבר לכך מצוידת הפיין-X גם בדלתות כנפי שחף גדולות, החוסכות את הצורך בקורות B (אמצע) ומשפרות את הנגישות למכונית. והידידותיות הזו לא נגמרת רק בגישה לתא הנוסעים. גם הנהיגה בעיר אמורה להיות קלה, זאת תודות למערכת המאפשרת ביצוע פניית פרסה כמעט במקום, בסיוע גלגלים קדמיים שמסתובבים הפוך אחד אל השני. ואם זה לא עוזר, אז לפחות תמיד תוכלו לספר לחבר'ה שיש לכם את האוטו הפוזל הראשון בהיסטוריה...

     

    bB

     

    מכונית נוספת שהוצגה בטוקיו היא ה-bB, מעין מיניוואן קומפקטי בעל עיצוב מרובע, במסורת סיון (מותג הצעירים האמריקני של טויוטה). ה-bB, שככל הנראה רומזת על עיצוב אחד מדגמי סיון הקרובים, נועדה להעניק אווירה של מועדון ריקודים, כשלמעשה מדובר בתיבת נגינה בצורת מכונית. או כך טוענים לפחות בטויוטה.

     

    מלבד התאורה הכחולה, אופנת "מהיר ועצבני" ידועה מהשנים האחרונות, מצוידת ה-bB גם בצבע ירוק מזעזע, כמו גם בעיצוב שככל הנראה רק צעירים מבינים.

     

    i-swing

     

    במשחק מילים יוצא מגדר הרגיל, מציגה טויוטה גם יחידת תנועה אישית שמכונה "איי-סווינג", או במילים אחרות - אני רוקד סווינג (ונחסוך לכם את המשמעויות הפחות פוליטיקלי-קורקטיות של השם). האיי-סווינג ניתנת להתאמה לפי אופי הלקוח, בהשראת עולם הביגוד. כך יכול כל אחד לבחור גוונים וטקסטורות ככל העולה על רוחו, כדי להביע את אופיו האישי. בנוסף, תאורת LED משתנה מאפשרת אף היא התאמה למצבי הרוח של הנהג, או הנהגת.


    טויוטה bB. אורות ניאון, רמקולים ומיקרופון

     

    ה-i-swing מסוגל לפעול בשני מצבים - עם שני גלגלים לאיזורים צפופים, ועם שלושה גלגלים כאשר הדרך פנויה ואפשר לנסוע מהר יותר. בנוסף לכך, את הרכב הייחודי ניתן לנווט באמצעות מוטות היגוי או על-ידי הטיית הגוף לכיוון הרצוי, והוא משתמש באינטליגנציה מלאכותית כדי ללמוד את הרגלי הנהג ולהתאים עצמו אליו.

     

    FSC

     

    הבא בתור בין דגמי התצוגה של טויוטה הוא ה-FSC, מעין קרוס-אובר בין מיניוואן לסדאן, כך היפנים. ה-FSC מצויד בספסל אחורי מתכוונן חשמלית בשלל מצבים, ומיועד להסיע ארבעה מבוגרים בנוחות. אלו ייהנו גם מדלת אחורית בעלת שלל מצבי פתיחה. מבין שלל רכבי התצוגה, נראה ה-FSC אחד הקרובים ביותר לייצור סדרתי, אם כי ללא ספק לשוק היפני בלבד.

     

    אסטימה הייבריד

     

    אחרון חביב הוא האסטימה הייבריד, אף הוא רכב הנראה בשלבים מתקדמים לקראת ייצור סדרתי. האסטימה הוא מיניוואן גדול לשמונה נוסעים, שמונע

    באמצעות שילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. מדובר באותה טכנולוגיה המשמשת את הפריוס ההיברידית, ושנמצאת בייצור על-ידי טויוטה מזה זמן רב.

     

    האסטימה עדיין אינה מאושרת רשמית לייצור, אבל הבחירה בשם "אסטימה" (שמה של הפריוויה ביפן), כמו גם ההצהרות בטויוטה על הרחבת היצע מכוניות הכלאיים בעתיד הקרוב, מבשרים טובות לסיכוייה. בגרסת התצוגה, מצוידת האסטימה הייבריד בהנעה כפולה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים