שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פורמולה 1 - לו"ז ושינויים לעתיד
    ארגון ה-FIA, הגוף המארגן את מירוצי הפורמולה 1, פרסם את לוח הזמנים לקראת העונה הבאה. חשוב הרבה יותר - חבילת שינויים מתוכננת לעונות הבאות. יהיה יותר מעניין על המסלול? לפחות במקצי הדירוג...

    עונת מירוצי הפורמולה 1 הסתיימה זה עתה וה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות), אינה ממתינה יותר מדי כדי להכריז על תכניות מקיפות לעתיד. וכצפוי, תכניות אלה נועדו רובן ככולן להפוך את המירוצים למעניינים יותר לצפייה. כבר בעונה הקרובה, זו שלוח הזמנים הכמעט-סופי שלה מתפרסם כאן, הוכנסו שינויים בשיטת קביעת מיקום המכוניות על קו הזינוק והותרה החלפת צמיגים במהלך המירוץ. בעונת 2007 ו-2008 מתוכננים שינויים מפליגים נוספים.


    כך הן ייראו מ-2008 כנראה: שתי כנפיים קטנות מאחור במקום אחת גדולה

     

    מה עוד? לקראת עונות 2007 ו-2008 מתוכננים צעדים מרחיקי לכת, אף הם נועדו להגדיל את העניין עבור הצופים ולהפוך את חיי הנהגים למסעירים יותר. בעיקר כאשר מדובר בכנף אחורית מפוצלת, פרי פיתוח מיוחד שנועד להחליש את מערבולות האוויר מאחורי המכונית. כדי שלא להפוך את המכוניות פחות בטוחות, תאפשר ה-FIA חישוקים גדולים יותר
    עונת 2006: לוח הזמנים

    עונת 2006: לוח הזמנים
    תאריך ארץ מארחת מסלול
    12 במרץ בחריין בחריין
    19 במרץ מלזיה ספאנג
    2 באפריל אוסטרליה מלבורן
    23 באפריל איטליה (סאן מרינו) אימולה
    7 במאי גרמניה נורבורגרינג
    14 במאי ספרד ברצלונה
    28 במאי מונקו מונטה קרלו
    11 ביוני בריטניה סילברסטון
    25 ביוני קנדה מונטריאול
    2 ביולי ארצות הברית אינדיאנפוליס
    16 ביולי צרפת מגני-קור
    30 ביולי גרמניה הוקנהיים
    6 באוגוסט הונגריה הונגרורינג
    27 באוגוסט טורקיה איסטנבול
    10 בספטמבר איטליה מונזה
    17 בספטמבר בלגיה ספא-פרנקושאמפ
    1 באוקטובר סין שנחאי
    8 באוקטובר יפן סוזוקה
    22 באוקטובר ברזיל אינטרלגוס*

    * המירוץ בברזיל לא אושר סופית

     

    אז מה היה לנו בלו"ז? 19 מירוצים. שניים באיטליה וגרמניה. ארבעה במזרח הרחוק, שניים באמריקה הצפונית, אחד בדרומית. המירוץ בארה"ב נערך לקראת

    יום העצמאות האמריקני. המירוץ של גרמניה בהוקנהיים הוסט ממועדו הקודם עקב אליפות העולם בכדורגל שתיערך במדינה. מירוץ הפתיחה, שנערך במשך כעשור באוסטרליה, "הוענק" לבחריין. פעמיים יהיו שלושה שבועות "פגרה" במהלך העונה - אחת בין המירוץ באוסטרליה לזה של סאן מרינו, השנייה בין המירוץ בהונגריה לזה של טורקיה. שש פעמים יתקיים מירוץ שבוע-אחר-שבוע. בחריין-מלזיה, גרמניה-ספרד, קנדה-ארה"ב, גרמניה-הונגריה, איטליה-בלגיה ויפן-סין.

     

    פירוט נוסף על השינויים

     

    כאמור, את מקצה הדירוג של העונה האחרונה, בה עלתה בכל פעם מכונית אחת על המסלול במטרה לקבוע זמן הקפה שיקבע את מקומה לקראת הזינוק, יחליפו שלושה חלקי דירוג חדשים שללא ספק יוסיפו עניין רב לתהליך קביעת זמני ההקפה לקראת הזינוק.

     

    בראשון, יעלו כל 20 המכוניות על המסלול לפרק זמן של 15 דקות. בפרק זמן זה ינסו הנהגים לקבוע את זמן ההקפה המהיר ביותר. חמש המכוניות עם זמן ההקפה האיטי מכולן לאחר רבע השעה, "ינשרו" בשלב זה ומקומן 16-20 על קו הזינוק.

     

    לאחר חמש דקות של הפסקה ו"איפוס" הזמנים של כל המכוניות והנהגים, יצאו המתחרים למקצה נוסף של 15 דקות, באותה מתכונת כמו הראשון. חמש המכוניות האיטיות מה-15 שיהיו על המסלול, "ינשרו" בתום רבע השעה וימוקמו 11-15 לקראת הזינוק.

     

    שוב חמש דקות של הפסקה לקראת שלב הדירוג הסופי שיארך 20 דקות, בו ינסו 10 המכוניות הנותרות לקבוע את זמן ההקפה המהיר ביותר. לכך יש להוסיף את העובדה כי בעוד 10 המכוניות "שנשרו" בדרך רשאיות לקבוע מאוחר יותר עם כמה דלק הן יזנקו למירוץ, 10 האחרונות יאלצו לזנק לפחות עם כמות הדלק בה סיימו את מקצה הדירוג השלישי, או לבחור במילוי מחודש של כמות הדלק בה עשו שימוש במהלך המקצה.

     

    מה עוד? מארגני התחרות החליטו לוותר על השימוש בסט צמיגים אחד לכל מכונית במהלך סוף השובע, כולל אימונים, מקצי דירוג ומירוץ. מעתה ניתן יהיה להחליף צמיגים גם במהלך המירוץ, כמו בעבר. לכל מכונית יוקצו עד שבעה סטים של צמיגים למסלול יבש. כל זאת, בתנאי שסוג הצמיג במהלך האימונים והמירוץ יהיה זהה.

     

    ולסיום, עד דצמבר 2005 יידרשו הקבוצות השונות להודיע אם הן מוכנות לשינויים נוספים שייכנסו לתוקף כבר ב-2007. הסכמה של פחות מ-80% מהן לשינויים, תדחה את אלה לעונת 2008. מדובר בכנף אחורית "מפוצלת" שאמורה להגדיל משמעותית את הסיכוי לעקיפות, תוך שהיא מבטלת חלק גדול ממערבולות האוויר שנוצרות (בכוונה) על-ידי "עזרים" אווירודינמיים במכונית הנוסעת לפנים. כך גם לגבי חישוקים גדולים יותר וצמיגי "סליקס" חלקים ורחבים יותר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הכנף האחורית כיום (למעלה) מעודדת מערבולות אוויר. ההצעה החדשה תפתור זאת
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים